Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aquariumverwarming voor vergistingskast  (gelezen 1200 keer)

Offline wittrappistje

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Working on a dream
Aquariumverwarming voor vergistingskast
« Gepost op: 28-04-2017 13:47 u »
Ik ben bezig een koelkast geschikt te maken als vergistingskast. Weet iemand of een staafverwarming van een aquarium hiervoor geschikt is? Eigenlijk hoort deze natuurlijk onder water, maar wat gebeurt er als deze wordt gebruikt zonder dat je hem onderdompelt?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RuudB

• Vol lid
  • Zoals het waterslot thuis blubt, blubt het nergens
Re: Aquariumverwarming voor vergistingskast
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2017 13:58 u »
Dat kan niet. Dan wordt de verwarming te heet en wellicht barst het glas. In de handleiding staat als het goed is ook hoe ver je hem moet onderdompelen.

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2017 14:33 u »
Waarom niet gewoon een lamp gebruiken? ;)

Offline wittrappistje

• Boven 10 berichten
  • *
  • Working on a dream
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2017 15:00 u »
@Markiej87 Ik had zo'n verwarming nog liggen en deze neemt iets minder ruimte in beslag.  Ik heb nu een hoge koelkast, waar ik twee 20 l gistvaten en twee 10 l mandflessen boven elkaar kwijt kan, maar ik vermoed dat met een lamp inbouwen het net niet gaat passen.  Dan ga ik denk ik toch maar voor een warmte matje.

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2017 15:58 u »
Ik heb hem achterin de hoek gemonteerd. Omdat gistvaten meestal rond zijn neemt dat in verhouding geen ruimte in beslag..

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2017 16:49 u »
Ik heb hem achterin de hoek gemonteerd. Omdat gistvaten meestal rond zijn neemt dat in verhouding geen ruimte in beslag..
Bij de meeste koelkasten heb je onderin ook een uitstulping waar de compressor zit. Daardoor kan je eigenlijk nooit een vat op de bodem zetten. Daar heb ik een keramische 60w infrarood terrarium lamp ge´nstalleerd.

Offline wittrappistje

• Boven 10 berichten
  • *
  • Working on a dream
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2017 08:27 u »
Bedankt, dat zijn goeie overwegingen. Ik ga nog even puzzelen en meten. Ik ga 6 mei weer brouwen, dus ik heb nog even.

Tags: