Conische fermenter kopen

Gestart door Matthijs K, 28-04-2017 11:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DinBo

Citaat van: Loser op 18-05-2018  15:58 uIk heb zowel de SS Brewbucket als CCT van 7gallon/26liter.
Ik brouw met een Grainfather en elke batch is bij mij ongeveer 20liter.
Dus dit knal ik er steeds in gelijk met welke gist ik werk ;-)
Een blow-off doet wonderen en als ik echt met een beest van een gist werk gebruik ik Schuimstop.

Mooi, iemand van de praktijk.
En die 20 liter is wel het maximum denk je? of een paar liter meer ook geen probleem 22 a 23 liter?

CeesM

Citaat van: DinBo op 18-05-2018  19:19 uMooi, iemand van de praktijk .
En die 20 liter is wel het maximum denk je? of een paar liter meer ook geen probleem 22 a 23 liter ?
Ik heb recent nog 24 liter in de Chronical 7 gedaan en daar ging nog mijn deksel met koelspiraal er op. Tijdens het gisten geen schuim in mijn waterslot gehad.

DieterB

ik heb ook de brew  bucket van 7 gallon. Er is bij mij nog nooit meer dan 21 liter ingegaan, maar de rand van de schuimlaag zat altijd ruim onder het deksel. Bij een niet al te wilde vergisting zou 22 of 23 liter moeten kunnen, schat ik zo.

DinBo

Citaat van: DieterB op 18-05-2018  20:10 uik heb ook de brew  bucket van 7 gallon. Er is bij mij nog nooit meer dan 21 liter ingegaan, maar de rand van de schuimlaag zat altijd ruim onder het deksel. Bij een niet al te wilde vergisting zou 22 of 23 liter moeten kunnen, schat ik zo.

Dank je dan weet ik waar de grens ongeveer ligt

thezewery

Citaat van: CeesM op 18-05-2018  19:26 uIk heb recent noxg 24 liter in de Chronical 7 gedaan en daar ging nog mijn deksel met koelspiraal er op. Tijdens het gisten geen schuim in mijn waterslot gehad.
24 liter in een 26 liter vat (28 incl deksel)? Is de 26 liter dan niet helemaal tot de rand gemeten?

CeesM

Citaat van: thezewery op 19-05-2018  10:23 u24 liter in een 26 liter vat (28 incl deksel)? Is de 26 liter dan niet helemaal tot de rand gemeten?
Tot de rand gemeten heb je een volume van 26,7 liter. Om het echt te meten zou ik hem vol moeten gooien en met maatbeker kijken hoeveel er uit komt.
Maar ik heb geen zin om ca. 26,7 liter water te verspillen.

Markiej87

Ik ben deze week overgestapt op de brewmaster buckets van brewtech. 10% kopruimte durf ik wel aan (afhankelijk van de gist, maar ik gebruik vaak niet extreem schuimende korrels), dus ongeveer 23-24ltr in de 7 gallon en ongeveer 47-50ltr in de 14 gallon.

De 14 gallon past overigens gewoon in mijn tafelmodel koelkast.

thezewery

Past de 7 gallon ook in de 14 gallon, dus qua opberg-ruimtebesparing?
De voornaamste reden voor ons om naar een conisch te kijken is dan met 1 vat klaar te zijn, ervan uit gaande dat je ook rechtstreeks bottelt.

Eskil

Heb nu 26 liter in mijn Grainfather CCT, vergist met Safale US-05 op 19 ÂșC . Mooie constante vergisting en er komt niks naar buiten.
Met de Grainfather CCT kun je de temperatuur fijn controleren, ik heb tot nu toe iedere keer een hele mooie constante/rustige vergisting ook met geweldadigere gisten.
Met een extra setje kun je direct uit de CCT bottelen zonder extra zuurstof inslag. Niet goedkoop maar wel heel compleet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.