Tinypic

Gestart door Roelof, 27-04-2017 13:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roelof

Beste brouwers.

Geregeld zie ik foto's op het forum die scheef of zelfs ondersteboven staan, persoonlijk vind ik dit irritant.
Nu heb ik vanmorgen ook een foto geplaatst, maar ben bijna een halfuur bezig geweest om hem recht geplaatst te krijgen. 
Ik heb dit gedaan door de foto te draaien, in windows verkenner en opnieuw te uploaden naar tinypic. Nu lukt dit de ene keer in een keer en soms ben ik een halfuur bezig.
Weet iemand een snellere of betere methode? 

         


Eric v B

Met Windows standaard fotoviewer, de foto kantelen, opslaan, rechtzetten met dezelfde fotoviewer en weer opslaan. En dan uploaden.

foz


seed7

Irfanview (onder windows). Is een viewer met een paar eenvoudige bewerkingsmogelijkheden, bijsnijden draaien schalen etc.
Imagemagick of NetPBM van de commandline ;)

Ingo

broeder

Citaat van: foz op 27-04-2017  14:15 uGIMP.

Hele goede keuze
voor de leek doet hij zeker niet minder dan Photoshop
en is nog gratis te downloaden ook
groet broeder Willem

seed7

GIMP is wel een beetje veel van het goede als je alleen wilt draaien, verder prima.

@broeder Willem, als graficus, heb je wel eens naar Krita gekeken?

Ingo

broeder

Hoi Ingo,
nee die ken ik niet.
Ik morgen eens kijken naar dat programma,
altijd leuk om weer eens iets te ontdekken.
groet, broeder Willem

Oscar

Citaat van: seed7 op 27-04-2017  14:46 uvan de commandline ;)

Wie kent dat nog in deze tijd?  ;D ;)

seed7

Citaat van: Oscar op 27-04-2017  22:31 uWie kent dat nog in deze tijd?  ;D ;)

Zou je denken he? Mis, moet je eens kijken bij de front-end ontwikkelaars op hun Mac's. Allemaal command line gedoe met javascript/nodeJS. "Zwelgen in complexiteit" doen ze ook met al hun 'stacks',

Ingo (FreeBSD is de redding voor Apple geweest)

mbroek

Citaat van: Oscar op 27-04-2017  22:31 uwie kent dat nog in deze tijd...?  ;D ;)

Doe ik het meest mee hoor. Stukken sneller als al dat geklik.

Jeroen D

Kan komen doordat foto's niet goed ingelezen worden door het programma waarmee je ze mee opent. Goede camera's en oa ook iPhones zetten in het EXIF-bestand die bij de foto hoort gegevens over (o.a.) hoe de foto gedraaid moet worden.

Als ik een foto van mijn iPhone in Windows open dan klopt het soms ook niet.

ramon86

Nog een eenvoudige optie om afbeeldingen te draaien is http://picresize.com, geen installatie nodig. Upload een afbeelding, draai hem zoals gewenst, stel in dat je het formaat niet wilt wijzigen (de service is daar vooral op gericht) en laat hem verwerken om het vervolgens op te slaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.