Goedkope schrootmolen schijvenmolen

Gestart door Fruitbiertje, 26-04-2017 21:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fruitbiertje

In mijn zoektocht naar een molen kwam ik deze tegen.
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32618386140.html#autostay
Hoop dat de link werkt, anders zoeken bij aliexpress.com onder gietijzeren graan molen.
De kwaliteit weet ik niet, maar denk dat er niet heel veel verschil in dit soort molens zit.
Wel verschillen ze erg van prijs.
Deze kost minder dan 20 euro bij verzending uit Australiƫ, en 23 euro bij verzending uit Duitsland.

Sander van Dijk

Dat is een mooie prijs inderdaad.

guuz

Ziet er leuk uit, maar mis een kapje over de schijven. Het zou zo maar eens enorm kunnen stuiven, zeker als je wat sneller gaat schroten met een boormachine.

William

Citaat van: guuz op 27-04-2017  09:49 uziet er leuk uit, maar mis een kapje over de schijven. Het zou zo maar eens enorm kunnen stuiven, zeker als je wat sneller gaat schroten met een boormachine.

Om stuiven te voorkomen trok ik er een vuilniszak overheen.

Sander van Dijk

Citaat van: William op 27-04-2017  10:09 uOm stuiven te voorkomen trok ik er een vuilniszak overheen.

Of klam schroten.

Neetje

Citaat van: guuz op 27-04-2017  09:49 uZiet er leuk uit, maar mis een kapje over de schijven. Het zou zo maar eens enorm kunnen stuiven, zeker als je wat sneller gaat schroten met een boormachine.

Met kapje ook veel stof.

Citaat van: William op 27-04-2017  10:09 uOm stuiven te voorkomen trok ik er een vuilniszak overheen.

Inderdaad

guuz

Dat stuiven is 1 van de redenen geweest dat ik nu een walsenmolen heb. Ja ook met kapje stuift het, maar wel minder en niet alle kanten uit. Men moet het zelf weten, was maar een tip hoor en bovendien draaiende delen bij aandrijving met motor niet afgeschermd. Ja ik weet het, een kapje zelf maken en dan zijn deze punten ook opgelost :nut: :weetniet:
Sorry voor het mailen :-[

Neetje

Citaat van: guuz op 27-04-2017  23:47 uDat stuiven is 1 van de redenen geweest dat ik nu een walsenmolen heb. Ja ook met kapje stuift het, maar wel minder en niet alle kanten uit. Men moet het zelf weten, was maar een tip hoor en bovendien draaiende delen bij aandrijving met motor niet afgeschermd. Ja ik weet het, een kapje zelf maken en dan zijn deze punten ook opgelost :nut: :weetniet:
Sorry voor het mailen :-[

Sorry?
Je levert een goede bijdrage. Sorry mijnerzijds als je je aangevallen voelt.

Half uurtje geleden met een schijvenmolen, met daaromheen een plastic zak, geschroot. Tevreden hiero.
Zolang mijn gemotoriseerde schijvenmolen goed werkt, blijf ik deze gebruiken. Een volgende wordt waarschijnlijk wel een walsenmolen. Belangrijkste reden is het opbergen (omgekeerd) in de opvangbak.
Geloof niet dat mijn bier beter wordt van zo'n ding.

William

Citaat van: Sander van Dijk op 27-04-2017  21:24 uOf klam schroten.

Ja dat werkt. Alleen met de handslinger wel een goede work-out. ;D

Heuvinger brouwerij

Citaat van: William op 28-04-2017  14:55 uJa dat werkt. Alleen met de handslinger wel een goede work-out. ;D
Ach, mijn accu boormachine gaat er niet van zweten!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.