Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Volmoutbrouwen: Beginnersproblemen  (gelezen 4572 keer)

Offline JanEric

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Volmoutbrouwen: Beginnersproblemen
« Reactie #25 Gepost op: 28-05-2017 23:00 u »
Even de zoekfunctie gebruiken. Misschien is er ook wel een tag: kroonkurkapparaat

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #26 Gepost op: 28-05-2017 23:39 u »

Welke andere opties worden geprezen als betrouwbaarder als het gaat om kroonkurk apparaten?

De Corona

Offline JamMasterJustin

• Super lid
  • Niets hoeft, paarden wel
« Reactie #27 Gepost op: 29-05-2017 20:12 u »
De Corona is wel een flinke uitgave voor iemand die net is begonnen en wiens startpakket waarschijnlijk nog niet dit bedrag kostte.

Ik heb sinds kort de Cappin TT van Brewferm

http://www.vanderkooyjubbega.nl/kroonkurkapparaat-capp-in-tt-26-mm-tafelmodel.html

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #28 Gepost op: 29-05-2017 20:33 u »
De Corona is wel een flinke uitgave voor iemand die net is begonnen en wiens startpakket waarschijnlijk nog niet dit bedrag kostte.

Ik heb sinds kort de Cappin TT van Brewferm

http://www.vanderkooyjubbega.nl/kroonkurkapparaat-capp-in-tt-26-mm-tafelmodel.html

Zo kan het ook. Is nog goedkoper  :) 

In het begin moest ik nog wat wrikken om de flessen er weer uit te trekken, maar daarvoor doet wat olijfolie in de kop wonderen.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #29 Gepost op: 29-05-2017 21:48 u »
Het kan ook nog gewoon zo zijn dat de hergisting niet op gang komt. Ik heb dat nu ook met een batch. Zeer vervelend... en tast nog in het duister. Sls het bier lekker is en te drinken, gewoon opdrinken en van genieten en niet wachten. Op naar het volgende brouwsel.  :brouwen:

Offline E van Dijk

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
« Reactie #30 Gepost op: 29-05-2017 22:40 u »

Offline E van Dijk

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 29-05-2017 22:42 u »
Het kan ook nog gewoon zo zijn dat de hergisting niet op gang komt. Ik heb dat nu ook met een batch. Zeer vervelend... en tast nog in het duister. Sls het bier lekker is en te drinken, gewoon opdrinken en van genieten en niet wachten. Op naar het volgende brouwsel.  :brouwen:

Dat is wel waardeloos ja, ik heb ondertussen in elk geval al een nieuwe batch gebrouwen, zondag gebotteld en die staan nu ook lekker warm op zolder. :)

Offline E van Dijk

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 30-05-2017 21:30 u »
Update:

Gisteren alle flesjes geschud, toen hoorde ik er eentje sissen. De kroonkurk zat dus niet goed vast... Heb vervolgens het flesje in de koelkast gezet en vandaag open gemaakt. Een flinke sis bij het openmaken en hieronder het resultaat:

ik hoop dat de andere flesjes net zo zijn, anders toch misschien iets fout gegaan met verdelen suiker.
Vooralsnog smaakt hij prima. :)

Best trots dat mijn allereerste biertje, zij het met horten en stoten, is gelukt.

Tags: