Flessen herdoppen

Gestart door RoanUrselmamm, 19-04-2017 09:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoanUrselmamm

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken terug mijn eerste bier gebrouwen, dit bier heb ik vorige week afgevuld in flessen.

Nu ben ik er net achter gekomen dat bij sommige flessen de kroonkurk niet goed sluit. Er staat schuim op het bier in de fles terwijl deze dicht is en al een week stil staat.
Als ik met mijn nagel de dop iets om hoog duw zijn er enkele flessen bij die een sissend geluid maken.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Kan ik deze flessen gewoon herdoppen?  Is het verstandig om de flessen eerst koud te zetten voor dat ik ze ga herdoppen en is het nodig om nog extra suiker toe te voegen om het verloren koolzuur goed te maken? (Zo ja hoeveel suiker)

Fermon

Hoe heb je/met wat heb je de kroonkurken op de fles gedaan? Als je het heb gedaan met kroonkurkapparaat emily kan je het ijzeren bottelkapje ( of hoe dat ding heet) eraf draaien op de slechte kroonkurken zetten en er voorzichtig met een hamer opslaan...werkt bij mij altijd.

Aangezien dat de flessen sissen wanneer je de kroonkurken iets optilt betekend dat het koolzuur er nog inzit, en hoef je dus geen nieuwe kroonkurken op de flesjes zetten.

Markiej87

Gewoon opnieuw goed aandrukken met een fatsoenlijk kroonkurkapparaat :)

DLB

Er is al wel koolzuur ontsnapt dus met opnieuw aandrukken heb je waarschijnlijk wel minder koolzuur in het bier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.