Bedank allemaal voor de complimenten en tips!
Mag ik een paar opbouwende tips geven?
Opbouwende kritiek is altijd goed. Juist door kritiek zie je je eigen verbeterpunten.
De storytelling is goed uitgedacht maar kan denk ik beter uit de verf komen.
Ik heb vantevoren een verhaal bedacht. Door mijn onkunde en onwetendheid was dit verhaal natuurlijk niet heel realistisch. Zeker niet gezien ik de video maar 30 seconden wilde late duren. Ik had veel te veel verhaal voor zo'n korte film. Dit ga ik de volgende keer beter doen. Beter nadenken over het verhaal en alles uittekenen en -schrijven.
Nog een detail: de smit zweet niet. De arme man werkt hard dus het zweet moet van zijn gezicht af druipen! Dit los je simpel op met een plantenspuit 
Dit heb ik geprobeerd. Waarschijnlijk te weinig water gebruikt want ik zag er amper wat van. Niet gebruikt in de uiteindelijke film dus.
Ook lijkt de smederij in sommige shots lichter dan in andere shots. Ik vind bijna alle shots te licht, is dit natuurlijk licht of heb je kunstlicht gebruikt? Voor de sfeer (ik denk bij een smederij aan donker, warm, zweterig) mag alles wat donkerder zijn, zie foto. Dit doe je het beste in postproductie, de balans tussen het vuur en omgevingslicht is wel goed denk ik. Hoe dan ook, dit is qua licht een moeilijke situatie.
Je shots in het begin zijn mooi donker met het vuur. Maar daarna komt het daglicht in beeld. Dat maakt het wat minder stoer. Die shots kunnen ietsje donkerder, of croppen.
Dit is ook typisch een gevalletje van een beginnersfout. Toen we 's ochtends begonnen was het nog een beetje schemerig. Maar hoe later het werd hoe meer licht er door het raampje kwam. Door alle drukte en stress kwam ik hier pas veel te laat achter.
Ik wilde dit nog aanpassen in Premiere maar ik kreeg het niet echt realistich. Ik moet nog veel leren.
Pas ook op met een klok in beeld; 14:40 uur is nu geloofwaardig gezien de daglicht die door een raam naar binnen schijnt (zo lijkt het), als je dit 's avonds zo had gedraaid dan had de smit (met dit licht) mogelijk om 10 uur 's ochtends zijn bier gedronken.
Scherp! Dit had ik zelf nog niet gezien.
Wat me opvalt (na 10 keer kijken):
Je gebruikt nu telkens dezelfde 'cross-desolve' overgang. Misschien af en toe een harde cut is ook wel gepast. Ben geen expert. Maar het viel me op.
Ik wilde in eerste instantie alleen maar harde cuts gebruiken. Geen idee eigenlijk waarom ik uiteindelijk hiervoor heb gekozen.
Bij de laatste shot van het bier met tekst zou je nog een vignette kunnen toepassen (randen donkerder) zodat de focus meer op het product ligt.
Dat is wel een goeie tip.
Mooi hoe de muziek samenvalt met het hameren. En het geluid van het ontkurken mooi in de maat. En de rook uit het flesje als deze geopend is ziet er super nice uit.
Dank je!
De enige opmerking die ik heb is dat je niet laat zien dat de smid het uiteinde van de opener ombuigt. Daardoor was het voor mijn niet onmiddellijk duidelijk dat wat hij smeedt de opener is die hij vervolgens gebruikt om het bier openen.
Verder heel tof gedaan
Dit was in eerste instantie wel de bedoeling. Maar omwille van de tijd en de snelheid van het filmpje is dit helaas niet in het eindresultaat terecht gekomen.
Bedankt voor jullie input!