Zaterdag 1 juli 2017: MTG hobbybrouwendag in Oss

Gestart door MO, 18-04-2017 13:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Het is jarenlang goed gebruik geweest om in Oss een hobbybrouwen dag te organiseren. Helaas stopte onze vaste partner Maaslandbrouwerij ermee dus we hebben een aantal jaren zonder gezeten.

Met trots mag ik aankondigen dat het bestuur van het MTG (Maasland Thuisbrouwers Genootschap) op 1 juli bij de Muifelbrouwerij in Oss een hobbybrouwen dag zal organiseren.

Komt allen!


https://www.facebook.com/events/140403696490103/


Gerb

Daar heb ik hele leuke herinneringen aan! Komt de gamellenman nog?  ;D

William

Hoe leuk zou het zijn als Edgar nog eens klam schroten demonstreert. Toendertijd een noviteit, nu common practice. Ik zie in Ingo wel een soort van Edgar ;D.


Ronny

Hmm ik zit dan tussen twee nachtdiensten in, dus gaat het niet veel uithalen voor mij. Erg jammer.

Oscar

2008:












Goed initiatief! Ik kan dan waarschijnlijk niet. Maar hoop dat het weer wat meer samenhang van het forum geeft... :brouwen:

Henielma

Dank Oscar voor de filmpjes van 9 jaar geleden.

Toen van mij een demonstratie Beertender fustjes vullen en de komende editie een presentatie over gecontroleerd vergisten met een demonstratie van de elektronische hydrometer iSpindel, de ballon koolzuurproductiesensor in combinatie met de gecontroleerde vergistingsoplossing Tcontrol.

William

Ja, leuke filmpjes. Mijn antioxidantenbier werd vakkundig door de heren keurders afgeserveerd. Tja, iets van buiten de hokjes bier 8).

Zou er belangstelling zijn voor de komst van Candirect voor verkoop van kegs,  tapspullen, etc? Zo ja, dan zou ik een poging kunnen wagen ze deze kant op te laten komen.

Albertus


RienP

Leuk initiatief. Eens kijken of ik er naar toe kan.

MO

Zal ik een demonstratie "25 kg moutzakken openen" geven? Daar schijnen nogal wat brouwers moeite mee te hebben.

Henielma

Goed idee MO, het lukt mij pas sinds een jaar.

beermenke

Ik zorg dat ik de dubbele draad aan de rechterzijde heb en de enkele aan de linkerzijde.
De dubbele en enkele doorknippen aan de dichtbijzijnde kant van je lichaam en dan trek je beide eindjes los naar achteren en de draad volgt mooi de stiksels.
Groet

MO


beermenke

Ok weer wat geleerd! Dank je. De enkele?
Heb je in 1 zak heel veel stiksels laten maken bij een fa waar ze de zakken dichtnaaien?
Ik hoop er te zijn en het te zien bij de demo


Oscar

Citaat van: MO op 19-04-2017  13:07 uZal ik een demonstratie "25 kg moutzakken openen" geven? Daar schijnen nogal wat brouwers moeite mee te hebben.

;D ;D ;D :lol: :lol: :lol:

Marcel_k

Citaat van: MO op 18-04-2017  13:01 uMet trots mag ik aankondigen dat het bestuur van het MTG (Maasland Thuisbrouwers Genootschap) op 1 juli bij de Muifelbrouwerij in Oss een hobbybrouwen dag zal organiseren.

Komt allen!
Mét een lezing van de onvolprezen Twan Dohmen: geschiedenis van bierbrouwen in het Rijk van Nijmegen en het Land van Cuijk.
(Hij heeft ook leuke boekjes over deze onderwerpen!)

http://www.mtg-bier.nl/hobbybrouwdag-2017.html

goom

Ik vond het hele leuke dagen destijds.
Helaas valt deze midden in mijn vakantie anders had ik graag gekomen.

Oscar

Wie zorgt ervoor dat er een paar filmpjes gemaakt worden van deze dag ??? met de huidige smart phone's moet dat toch appeltje eitje zijn?  ^-^ :brouwen: :biersmile:

William

Citaat van: Oscar op 22-04-2017  23:47 uWie zorgt ervoor dat er een paar filmpjes gemaakt worden van deze dag ??? met de huidige smart phone's moet dat toch appeltje eitje zijn?  ^-^ :brouwen: :biersmile:

Je zult toch gewoon moeten komen :P

Henielma

Misschien komt Hans van de BrouwTV filmpjes wel filmen.  :weetniet:

tdp

Ik kan niet, anders had ik best willen filmen :)

Robby B

Hoi,

Aanvulling op het programma:

Er is nog een MTG lid commercieel gegaan. Met zijn bier waar hij de eerste plek op het ONK hobbybrouwen 2016 mee heeft gewonnen is de "Stramme Kabouter" ontstaan. Hij zal ook aanwezig zijn op de hobbybrouwdag. Een thuisbrouwerij uit Mill.

https://www.facebook.com/StrammeKabouter/

In totaal zijn er dan zes brouwers aanwezig.
- Muifelbrouwerij, Oss
- Jantjes bieren, Uden
- Stadsbrouwerij Wilskracht ,Ravenstein
- Thissen's brouwerij, Lith
- Wijchense schone, Wijchen
- De Stramme Kabouter, Mill

Henielma

En nog een aanvulling op het programma.

Vandaag heeft Candirect.eu toegezegd om op de MTG hobbybrouwendag met fustjes (soda kegs) en andere tapbenodigdheden te komen. Voor hem is een tafel gereserveerd om zijn spullen uit te stallen. Tevens kunnen er spullen aangeschaft worden. Wanneer je vooraf aan hem aangeeft wat je nodig hebt kan hij zorgen dat hij die spullen bij zich heeft.

Zo ongeveer alle verloopstukjes en tapkranen die je kan bedenken heeft hij in zijn programma. Een mooie aanvulling op deze dag lijkt me.  :)

William

Citaat van: Henielma op 17-05-2017  18:34 uVandaag heeft Candirect.eu toegezegd om op de MTG hobbybrouwendag met fustjes (soda kegs) en andere tapbenodigdheden te komen. Voor hem is een tafel gereserveerd om zijn spullen uit te stallen. Tevens kunnen er spullen aangeschaft worden. Wanneer je vooraf aan hem aangeeft wat je nodig hebt kan hij zorgen dat hij die spullen bij zich heeft.

Zo ongeveer alle verloopstukjes en tapkranen die je kan bedenken heeft hij in zijn programma. Een mooie aanvulling op deze dag lijkt me.  :)

Leuk. Ze zijn erg behulpzaam. En past het niet dan zorgen ze dat het allemaal wel netjes gaat passen met de juiste koppelingen, verloopstukken en slangetjes.

Gerb

Voor degenen die er toendertijd niet bij waren: Het is nu gebruikelijk dat je tegen een andere hobbybrouwer die ook gaat zegt: he, die stout die jij hebt gebrouwen, die wil ook proeven. Wil je die ruilen tegen mijn stout/blond/iets anders? 
Nu moet er alleen nog iemand een draadje aanmaken daarvoor.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.