10 tips voor het optimaliseren van koudhoppen

Gestart door Jacques, 15-04-2017 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Ik kwam al surfend over het web een leuk artikel tegen over koudhoppen.

http://www.homebrewtalk.com/10-tips-to-optimize-dry-hop-aroma.html

Er zitten een paar tips in die ik nog niet kende. Zoals de tip om steeds twee hopsoorten te gebruiken en dat het geen zin heeft om extreem grote hoeveelheid koudhop toe te voegen om meer hoparoma aan je bier te krijgen.

Doe er je voordeel mee.

goom


Sander van Dijk

Citaat van: Jacques op 15-04-2017  21:47 u
.. en dat het geen zin heeft om extreem grote hoeveelheid koudhop toe te voegen om meer hoparoma aan je bier te krijgen.
This is a good place to start, but I find best results at 1.5 oz/gal for my hoppy IPAs.

Hij raadt voor een hoppige IPA toch nog een hoeveelheid van 11,2 gram per liter aan. Dat is misschien niet extreem, maar ik heb nog nooit zoveel toegevoegd. Dat ga ik trouwens wel eens doen :)



Jacques

Citaat van: Sander van Dijk op 18-04-2017  08:23 uThis is a good place to start, but I find best results at 1.5 oz/gal for my hoppy IPAs.

Hij raadt voor een hoppige IPA toch nog een hoeveelheid van 11,2 gram per liter aan. Dat is misschien niet extreem, maar ik heb nog nooit zoveel toegevoegd. Dat ga ik trouwens wel eens doen :)

Voor mij is dit een ongekende hoeveelheid. Dit kan leiden tot een verminderde schuimhoudbaarheid. Zie http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33563.msg510227.html#msg510227


Ik doelde op de volgende passage
CiteerDry hoparoma doesn't increase exponentially with the addition of greater amounts of dry hops. In fact, Havig also demonstrated that brewers can reach a point of diminishing return with dry hops.
Ik sluit niet uit dat Andew al over dat punt heen is.

erdeve

Interessant artikel! Hier ga ik zeker iets van gebruiken komende week.

RienP

Mooie samenvatting. Komt voor een deel ook uit het boek IPA van Mitch Steele. Als je dat boek nog niet hebt gelezen, het is zeker een aanrader en leerzaam.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.