Ss thermometer probleem

Gestart door Johan, 15-04-2017 22:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

Ik heb van de week een SS brewtech  pan gekocht, inclusief thermometer [emoji16]. Nu heb ik bij het installeren van de thermometer echter een probleem; het schroefdraad blokkeert  zodra hij op een bepaald punt is, zie de foto's. Is dit normaal of moet hij omgeruild worden?

De moer en de "weldless coupling" op de foto's kunnen dus niet verder dan dat (tenzij ik er veel kracht op zet, maar ik ben bang de boel te slopen).

Alvast bedankt voor de reacties .
Johan


muldereric

Als het npt draad is klopt dat.

hansHalberstadt

Zit er aan de binnenkant van het stuk waar de thermometer inkomt een rubber afsluitring? zo ja dan vormt dat de afdichting en moet je tot daar de thermometer erin kunnen schroeven, anders sluit hij niet af en zit er ergens een fout. zo niet dan moet de schroefdraad zelf voor de afdichting zorgen en loopt hij inderdaad ergens vast en klopt het. 

Underdike

Zie foto's op de SS brewtech website: https://www.ssbrewtech.com/products/weldless-thermometer-coupling-for-ss-kettles
Moet tape op... 4e foto van boven klikken

BertG

De link van mijn streekgenoot Underdike, Brewtech zegt het zelf al FPT thread.

Als je gegoogled had  je kunnen vinden dat dat female ( inwendige ) taper ( conische ) draad was.
Dus inderdaad met tape.

Waar een forum niet goed voor is.

Bert

Underdike

We hebben trouwens wel problemen met dit type thermometer gehad.
De eerste was gewoon kapot (Gaf 9 tot 13 graden kouder aan dan het eigenlijk was), dus hadden we fors te warm gemaischt. Na inruilen bleek de nieuwe wel accuraat.
Je moet sowieso fors blijven roeren om de afgemeten waarden te kunnen vertrouwen... dus het eerste wat wij gaan doen is een roerwerk knutselen.

Ook iedere keer netjes de thermometer eruit halen voor het schoonmaken, wat er blijft mout hangen tussen de pen en de bus waar 'ie door naar binnen komt (groeit mooi wollig schimmel op ;) ).

Johan

Top! bedankt voor de antwoorden. Ik ga er mee aan de slag!


muldereric

Citaat van: Johan op 16-04-2017  12:14 uTop! bedankt voor de antwoorden. Ik ga er mee aan de slag!

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Fijn dat de oorzaak bekend is.
Lees wel nog even dit topic

springerke

Veel thermometers van Ssbrewtech werken nog niet correct, maar die moeten gewoon nog gekalibreerd worden.
Ik had ook een groot temperatuurverschil maar na kalibratie werkt hij nu perfect.

Jeukstaardt

Citaat van: springerke op 17-04-2017  10:40 uVeel thermometers van Ssbrewtech werken nog niet correct, maar die moeten gewoon nog gekalibreerd worden.
Ik had ook een groot temperatuurverschil maar na kalibratie werkt hij nu perfect.

Hoe heb je die kalibratie uitgevoerd?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.