Weckketel 2000 W

Gestart door Ziglar, 14-04-2017 09:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziglar

Hoi allemaal,
Ik zit er aan te denken om deze pan te kopen:  https://www.weckenonline.com/inmaakketels-en-toebehoren/weck-inmaakketel-volautomatisch-met-rooster.html
Hierin dan biab te brouwen en lekker laten koken (20 liter batches)
Zijn er nog punten waar ik op moet letten?

Groet,
Ziglar

Adbrouwt

Geen losse verwarming spiraal onder in de ketel. Dat gaat aanbranden. Ik zou een javalhevel maken. Daar kun je vele jaren plezier van hebben.

Ziglar

Geen los spiraal is toch super? Kookt het niet aan en kan je en zak er in zetten op een weckrooster?

springerke

Ik ben ook beginnen brouwen met deze wel de inox versi
De thermostaat werkt niet zoals het moet, te veel temperatuurafwijking, en deze zal wel degelijk aanbranden.
Ik gebruik hem nu als warmwater ketel om te spoelen

Adbrouwt

Citaat van: Ziglar op 14-04-2017  10:20 uGeen los spiraal is toch super? Kookt het niet aan en kan je en zak er in zetten op een weckrooster?
Inderdaad er mag geen verwarmingsspiraal te zien zijn in de ketel. Veel web pagina's hebben ook foto's van de binnenkant.
Overigens brouw ik al jaren in weckketels dus dat is een prima start.

Eric v B

Persoonlijk zou ik voor een RVS  uitvoering gaan.

Ziglar

Heb onderhand deze besteld:

27 Liter RVS
2000 Watt

Petertje

Op Amazon is deze ook te bestellen voor € 100 incl verzenkosten naar Nederland

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B000VZGCG0/ref=mp_s_a_1_27?ie=UTF8&qid=1492169129&sr=8-27&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=weck

Onderin krijg ik vaak kleine plekjes ter plaatste van het element. Deze kun je makkelijk verwijderen met een schuursponsje.

Neetje

Citaat van: springerke op 14-04-2017  10:51 uIk ben ook beginnen brouwen met deze wel de inox versi
De thermostaat werkt niet zoals het moet, te veel temperatuurafwijking, en deze zal wel degelijk aanbranden.

Citaat van: Petertje op 14-04-2017  13:28 uOnderin krijg ik vaak kleine plekjes ter plaatste van het element. Deze kun je makkelijk verwijderen met een schuursponsje.

Als het verwarmingselement ingeschakeld wordt moet je roeren. Na uitschakelen nog een minuutje doorroeren.
Op deze manier krijg ik met de Brewferm 2000 Watt geen aanbranding oid.

Petertje

Citaat van: Neetje op 14-04-2017  20:56 uAls het verwarmingselement ingeschakeld wordt moet je roeren. Na uitschakelen nog een minuutje doorroeren.
Op deze manier krijg ik met de Brewferm 2000 Watt geen aanbranding oid.

Om die reden heb ik een roermechanisme van brauhardware. De gekocht maar ik krijg altijd kleine donkere plekken, echt aangebrand kan ik het niet noemen.

Neetje

Citaat van: Petertje op 14-04-2017  22:06 ukleine donkere plekken, echt aangebrand kan ik het niet noemen.

Kan me wel voorstellen dat het aanslag is door oa kalk oid.
Met roeren door hand, ga ik (vegend/schrapend) over de bodem. Dit omdat de plaats waar de spiraal loopt, de warmte geconcentreerd is.
Mss moet je een ketting aan je roerwerk hangen die over de bodem veegt. (op beide uiteinde monteren zodanig dat deze op de bodem ligt/sleept tijdens draaien.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.