La Chouffe kloon

Gestart door Ziglar, 11-04-2017 11:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziglar

Hoi allemaal,
Mijn eerste 6 bieren heb ik allemaal van moutpakketten gemaakt en ik wil nu eens een biertje zelf samenstellen.
Natuurlijk vind ik dit spannend en heb besloten om een kloonbrouwsel te maken.

Op het forum vond ik diverse posts en een aantal recepten.
Nadat ik deze in BrouwHulp heb ingevuld kwam ik op onderstaand schema uit.

Ik zou jullie mening/suggesties onwijs waarderen!

https://www.dejong.pro/bieren/1LaChouffekloon.html

Pimmels

Niks mis, mee wordt vast lekker! :brouwen:

Johannesdeloper

Ik denk dat 16 g koriander te veel gaat overheersen.
Zo heb ik hem ooit eens gebrouwen:
https://www.brewersfriend.com/homebrew/recipe/view/265238/la-chouffe

Ziglar

Ik heb hem onderhand terug geschaald naar 15 liter. (link is geupdate)

Koriander zit ik aan te twijfelen, misschien doe ik de koriander wel ongekneusd en ongevijzeld er in zodat het niet achter blijft.

tdp

Citaat van: Ziglar op 11-04-2017  13:42 uIk heb hem onderhand terug geschaald naar 15 liter. (link is geupdate)

Koriander zit ik aan te twijfelen, misschien doe ik de koriander wel ongekneusd en ongevijzeld er in zodat het niet achter blijft.

Sowieso door de vijzel halen die koriander, anders kun je het er m.i. net zo goed uitlaten! Met kruiden kun je best aan de veilige kant gaan zitten, bijv. 0,5 gram per liter.

springerke

16 g koriander is goed voor 100 L
Ja denk dat het een beetje overheersend zal zijn  :nut:

mbroek

Citaat van: Ziglar op 11-04-2017  13:42 uKoriander zit ik aan te twijfelen, misschien doe ik de koriander wel ongekneusd en ongevijzeld er in zodat het niet achter blijft.

Dat is hetzelfde als douchen met een regenjas aan. Gewoon een gepaste hoeveelheid nemen, een paar gram is al genoeg.

Pimmels

Ik hou altijd 4 gram per 10 liter aan... gaat goed...

Ziglar

ik heb 0,4 ~ 0,5 per liter gehoord en vijzelen (gemalen uit potje ah)

Heb BrouwHulp en de link aangepast, het word 7 gram op 15 liter ( 0,46 gram / Liter)

Ik ga jullie advies in acht nemen komende zaterdag, bedankt voor het advies!

Martijn0172

Momenteel staat er hier een la chouffe kloon te vergisten, gebasseerd op goed scorende ONK2007 recepten

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33865.msg514395.html#msg514395

Adbrouwt

Lekker warm vergisten. 25 graden of meer.

Jacques

Citaat van: springerke op 11-04-2017  14:53 u16 g koriander is goed voor 100 L
Ja denk dat het een beetje overheersend zal zijn  :nut:

Dat is 1,6 g per 10 liter. Een dergelijke hoeveelheid overheerst niet echt.

De hoeveelheid koriander is sterk afhankelijk van je eigen smaak maar ook van de aromatische kracht van de koriander die je in huis hebt. Afhankelijk van herkomst, de wijze van bewaren en leeftijd zijn er enorm verschillen.

appie

Ik heb dit recept onlangs gebrouwen met 16 gram koriander. Heb afgelopen maandag overgeheveld na de hoofdvergisting. Sg was 1076 nu 1013 doet nu niet veel meer waterslot staat stil. Heb wat geproefd bij het overhevelen moet zeggen dat de koriander smaak niet echt overheerst. Is wel aanwezig.

Ziglar

Citaat van: appie op 13-04-2017  11:22 uIk heb dit recept onlangs gebrouwen met 16 gram koriander. Heb afgelopen maandag overgeheveld na de hoofdvergisting. Sg was 1076 nu 1013 doet nu niet veel meer waterslot staat stil. Heb wat geproefd bij het overhevelen moet zeggen dat de koriander smaak niet echt overheerst. Is wel aanwezig.

Hoi Appie, wat was jou oordeel/mening met 16 gram koriander?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.