Aangeboden: 25 kg "Dingemans Pale Ale 9"

Gestart door Ziglar, 10-04-2017 08:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziglar

Hierbij bied ik mijn zak Dingemans Pale Ale 9 EBC aan, de zak is nog dicht echter heb ik het niet zo op IPA's

Winkelprijs € 26,95
Ophaal locatie: Alkmaar


Specifications ALE MD ™
Variety : 2-row summerbarley
Moisture : max 4.5 %
Colour : 8.0 – 10.0 EBC
Boiled wort colour : 12.0 – 14.0 EBC (*)
Extract fine D.M. : min 80 %
Fine/coarse grind extract difference : max 2.0 %
Soluble protein : max 5.0 %
Total protein : max 12.0 %
Kolbach : 35 – 50
Friability : min 75 %
Wort Viscosity : max 1.65 cp
pH : max 6.0
NDMA content : max 2.5 ppb (**)
Specifications can vary depending harvest quality
(*) is not mentioned on the analysis report
(**) controlled by HACCP-plan ; not mentioned on the analysis report
Mycotoxines, pesticides and heavy metals controlled by HACCP-plan

Jeroen76


Thamerdal

Met pale mout kun je behalve IPA's ook andere biertypen brouwen hoor?  :weetniet:

Ziglar

Citaat van: Jeroen76 op 10-04-2017  09:01 uEn wat vraag je er voor?

Doe een leuk bod, ik heb liever dat het gebruikt wordt ipv dat ik het weggooi.

Underdike

Effe kijken, waar gebruik ik Pale Mout in: Blond, Dubbel, Quadrupel, Wit, Tripel, Amber... eigenlijk in alles behalve Bock & Lager... en nog nooit een IPA of APA gebrouwen  ;D

Ziglar

Citaat van: Underdike op 10-04-2017  09:15 uEffe kijken, waar gebruik ik Pale Mout in: Blond, Dubbel, Quadrupel, Wit, Tripel, Amber... eigenlijk in alles behalve Bock & Lager... en nog nooit een IPA of APA gebrouwen  ;D

Zijn er voorbeeld recepten? Want ik vind de eerste 5 wel interessant maar moet dan 25 kg wegwerken in de komende 8 maanden :)

Underdike

Citaat van: Ziglar op 10-04-2017  09:17 uZijn er voorbeeld recepten? Want ik vind de eerste 5 wel interessant maar moet dan 25 kg wegwerken in de komende 8 maanden :)
Als je recepten ziet voor genoemde bieren (zie sectie 'bewezen recepten' op dit forum), dan kan je nagenoeg klakkeloos de helft (of meer) van de pilsmout in die recepten vervangen door palemout.
Palemout geeft een wat moutigere smaak af dan pilsmout (vers broodachtig zegt men), ik weet niet precies of ik dat er in herken... Maar het zit in nagenoeg alle recepten die wij brouwen (erg Belgisch georiënteerd), en wij vinden ze lekker.
Als je de mout in een afgesloten iets kan bewaren (wij gebruiken een luchtdichte voederton), zou ik me ook niet heel erg druk maken of je wel precies in 8 maanden alles op hebt.
Het is geen melk, het wordt niet direct zuur ;)

Ziglar

Citaat van: Underdike op 10-04-2017  09:39 u... dan kan je nagenoeg klakkeloos de helft (of meer) van de pilsmout in die recepten vervangen door Palemout...

We hebben een kudo-geef-knop nodig op dit forum  :groots:

mbroek

Citaat van: Ziglar op 10-04-2017  09:17 uZijn er voorbeeld recepten? Want ik vind de eerste 5 wel interessant maar moet dan 25 kg wegwerken in de komende 8 maanden :)

Daar heb je wel langer de tijd voor. Goed luchtdicht en koel opslaan, het gaat echt wel op. In heel veel recepten heb je palemout nodig in flinke hoeveelheden.

Oscar

Citaat van: Ziglar op 10-04-2017  09:17 umaar moet dan 25 kg wegwerken in de komende 8 maanden :)

Mout is langer houdbaar! Palemout is een basismout en kun je voor heel veel biertypes gebruiken... Dus wegdoen  omdat je niet van ipa's of apa's houdt is een beetje raar... Wellicht jezelf eens verdiepen in grondstoffen (mout soorten) en in receptontwikkeling? :-)

Haagse Wouter

Citaat van: Underdike op 10-04-2017  09:15 uEffe kijken, waar gebruik ik Pale Mout in: Blond, Dubbel, Quadrupel, Wit, Tripel, Amber... eigenlijk in alles behalve Bock & Lager... en nog nooit een IPA of APA gebrouwen  ;D

Je kan ook pale mout gebruiken in een pilsner hoor ;).
Alleen omdat het pilsmout heet betekent niet dat een pilsner geen palemout mag bevatten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.