14-04-2017 Technische avond - bieren Dutch Beer Challenage bij De Roerstok

Gestart door Jacques, 07-04-2017 16:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Afgelopen woensdagavond is de uitslag van de Dutch Beer Challenge 2017 bekend geworden. Vandaag zijn Theo Stapels en ik naar Burg Bieren in Ermelo gereden om zo veel mogelijk winnende bieren in te kopen voor de komende clubavond van De Roerstok. We hebben een kleine 20 winnaars weten te bemachtigen zodat de leden van De Roerstok daar de volgende week vrijdag 14 april van kunnen genieten.
Er is overigens veel meer bier dan. We gaan zelfgebrouwen Altbieren proeven en degenen die meedoen aan de Brand session IPA wedstrijd kunnen hun bieren onderling vergelijken.
Verder is er technische markt en kun je ook tweedehandse spullen kopen.
Belooft weer een leuke clubavond te worden.


Een bezoek aan deze bierspeciaalwinkel met een super mooi assortiment voelt als thuiskomen. Al jaren de beste bierslijterij van Nederland voor mij. Op dit moment hebben ze zo'n 1000 Nederlandse bieren in huis!




Jan van Wilgenburg was alweer voorbereidingen aan het treffen voor het volgend brouwsel.

RienP


Jacques

Het was weer gezellig.

Theo Stapels en ik hadden er dus voor gezorgd dat er weer lekker bieren ter inspiratie. Danny Linnenbank was avondleider en deed dat prima. Er was een proeverij met zelfgebrouwen altbieren, een uitleg over het vullen van fustjes en een markt met tweedehandse spullen. Het tapbier was van Maarten. Alles bij elkaar een zeer geslaagde en gezellige clubavond.

De gevulde koelkast aan het begin van de avond.


Danny als avondleider.


Proeven altbieren




Een zeer geslaagde saison van Maarten was het tapbier van de maand.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17834056_1019817204817198_337534612421417294_o.jpg?oh=16762e9c3adf69c22cd7d5fa230c6f76&oe=594E7FBD

Fusten van De Roerstok vullen


Drie forumleden


De koelkast tegen het einde van de clubavond.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.