Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe layout forum  (gelezen 9668 keer)

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
  • Land: nl
  • Bierbrouwen is geen hobby, maar een passie.
Nieuwe layout forum
« Gepost op: 02-04-2017 20:33 u »
Ik ben niet erg blij met de nieuwe layout van dit forum.
Voor een digibeet als ik is het erg wennen.
Blijft dit zo?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
Re: Nieuwe layout forum.
« Reactie #1 Gepost op: 02-04-2017 20:35 u »
Ik zet hem op desktop versie anders kom ik er met mijn telefoon ook niet uit (dat doe ik trouwens met alle forums).

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Nieuwe layout forum
« Reactie #2 Gepost op: 02-04-2017 21:47 u »
Hoe stel je je telefoon in op desktop versie?

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 02-04-2017 21:51 u »
Ik ben niet erg blij met de nieuwe layout van dit forum.
Voor een digibeet als ik is het erg wennen.
Blijft dit zo?

De lay-out is alleen veranderd als je het forum volgt via je telefoon of tablet.
Dit blijft zo. De Tapatalk plugin is verwijderd.

De voornaamste reden daarvoor is dat Tapatalk er erg veel aan doet om beheerders van websites geld uit hun geld te kloppen. Zo wordt bij elke update van Tapatalk de handtekening van Tapatalk aangezet. Om die handtekening automatisch te verwijderen vraagt Tapatalk een bedrag per maand aan de eigenaar van het forum. Je mag dus betalen voor het oplossen een probleem dat Tapatalk zelf veroorzaakt...

Verder leveren de reclames die je ziet via Tapatalk bijna niets op voor een eigenaar van een forum. Ook om die reden is het niet interessant om door te gaan met Tapatalk. Kort gezegd keert het verdienmodel van Tapatalk tegen hun. Ook het Vlaamse Hobbybrouw Forum heeft Tapatalk de rug gekeerd. En zo zullen er wel meer fora zijn...

De nieuwe opmaak op je telefoon is wennen maar na wat aanloopproblemen werkt het nu. Zelf vind ik het er goed uitzien.

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #4 Gepost op: 02-04-2017 21:52 u »
Hoe stel je je telefoon in op desktop versie?

De 3 puntjes onder elkaar, rechts bovenaan, aanklikken en een vinkje zetten bij 'desktop versie aanvragen'.

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #5 Gepost op: 02-04-2017 22:04 u »
Dank je, de desktopversie is weer gelukt. Die andere versie is misschien wel iets voor als ik op vakantie ben wanneer de beschikbare hoeveelheid databundel beperkter is.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 02-04-2017 22:55 u »
Het citeren van berichten op je telefoon is even een weet.

Je moet daarvoor naar het topic toe en dan klikken op het berichtenicoon (omcirkeld in het plaatje). Vervolgens krijg je een menu te zien en kies je voor "Citaat".

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: 04-04-2017 00:28 u »
Ik blijf de nieuwe layout ontzettend waardeloos vinden. Vanochtend vond ik een topic en daarin stelde iemand de vraag hoe het alcoholpercentage te berekenen, factor 0,134 of factor 0,137 (als ik me niet vergis). Ik wilde daarop antwoorden met: 0,131 Š0,134 (afhankelijk van het SG verschil: Begin SG- Eind SG) + 0,3-0,5 (afhankelijk van de hoeveelheid bottel suiker) maar helaas kan ik deze topic niet meer terug vinden.
Dus stort ik mijn frustratie  over het antwoord van Oscar hier maar even uit:
Antwoord van Oscar: "koop" brouwsoftware.
Tja, het kwartje blijkt niet te vallen bij deze commerciŽle brouwsoftware boy. Dit antwoord is zo kort door de bocht, iets korter is: joh, zelf bierbrouwen? dat veel te ingewikkeld, Waarom koop je geen bier? Veel gemakkelijker.
Oscar, er zijn brouwers die niet geinteresseerd zijn in de bierbrouw berekeningen, prima, geen probleem. Voor hun is deze brouwsoftware perfect (tenminste als de bugs eruit zijn).
Maarrrr er zijn ook brouwers die het leuk vinden om de berekeningen te begrijpen.
Lang leve Excel !!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #8 Gepost op: 04-04-2017 00:36 u »
Maarrrr er zijn ook brouwers die het leuk vinden om de berekeningen te begrijpen.
Lang leve Excel !!

Begreep iedereen de berekeningen maar.....dat zou veel discussie schelen....maar een excelscheetje helpt daar niet bij  :)

Offline Amateurke

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 04-04-2017 00:50 u »

En dat zijn dan de brouwers die ook begrijpen wat ze doen. Die brouwers stellen dan meestal geen "domme" vragen, waar Oscar zich juist zo druk kan in maken.

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: 04-04-2017 01:12 u »
Shit shit shit, ik heb zojuist een mooi antwoord gestuurd aan Oscar. Helaas is dat niet gelukt dankzij de nieuwe layout .
Hoe, geen idee. Maar er denk erover om dit forum te verlaten en me aan te melden bij het Vlaamse forum.
Utrecht: Het Goede Doel, BelgiŽ. Ik ben getwijfeld over BelgiŽ want dat taaltje is zo zaaacht!!

Offline PeterEngeltje

• Senior lid
« Reactie #11 Gepost op: 04-04-2017 01:24 u »
En dat zijn dan de brouwers die ook begrijpen wat ze doen. Die brouwers stellen dan meestal geen "domme" vragen, waar Oscar zich juist zo druk kan in maken.

Bedankt Amareurke,

Wat ik aan Oscar wilde schrijven vat jij heel krachtig en bondig samen in een zin! Bedankt.
Ben jij een Belg of een Nederlander?nNiet dat dat iets uitmaakt maar ik vond het altijd wel leuk dat je dat in de oude layout wel kon zien en nu niet.
Ben je een Hollander: maak mooie bieren en zoek het niet in het extreme;
Ben je een Belg: respect voor jullie brouwdtraditie, mooie bieren, en vergeet die arrogante Nederlanders. In Nederland gebeuren mooie dingen, maar er zit ook een hoop minder spul tussen.

Offline Amateurke

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 04-04-2017 01:33 u »
Ik "respecteer de brouwtraditie", PeterEngeltje!

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #13 Gepost op: 04-04-2017 06:41 u »
Ik blijf de nieuwe layout ontzettende waardeloos vinden.

Je kunt ook makkelijk met een button omschakelen naar de desktopversie. Bij mij onthoud tie dat ook als ik via een bladwijzer op het 'home screen' weer naar het forum ga.

Je kunt ook weer gemakkelijk terug door een van de onderstaande opties aan te klikken. Als je weer naar de mobiel vriendelijke versie wil moet je mobile view weer aanklikken.

[/URL[/size]

Je kunt het ook w

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #14 Gepost op: 04-04-2017 07:14 u »
Jacques, het plaatje wat aanduid dat er een nieuw topic is in een forum werkt niet. Als je het plaatje los wil openen krijg je een 404 error file not found.
Ik probeer een plaatje bij te voegen via het nieuwe thema maar kan alleen kiezen voor een bijlage. Moet ik zelf eerst iets uploaden naar Imageshack en hem dan met de [img] tag hier neerzetten?

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #15 Gepost op: 04-04-2017 07:25 u »
Lay-out ziet er op de mobiele telefoon netjes uit. Het voordeel van tapatalk is dat je alle fora die je volgt met 1 app kunt volgen. Nu moet ik switchen tussen verschillende apps. Maar dat zal ook wel weer wennen. 

Offline Berend Postema

• Vol lid
« Reactie #16 Gepost op: 04-04-2017 07:58 u »
Ook ik gebruik de desktop versie weer... vind de phone versie geen mooie uitstraling hebben. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn denk ik.

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #17 Gepost op: 04-04-2017 08:09 u »
Ik ben getwijfeld over BelgiŽ want dat taaltje is zo zaaacht!!
En het geloof in hun eigen gelijk even groot (zegt een Belg) maar we brengen het alleen maar wat zachter aan. En denken in ons hoofd wat een ....  :-X

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #18 Gepost op: 04-04-2017 09:03 u »
Ik hink nog op 2 benen. Ik heb nog gewoon goede ogen dus de desktop versie werkt voor mij eigenlijk gewoon prima, vind de mobiele versie wat te ver ingezoomd en daarom niet zo overzichtelijk. Ik vind de quotes van andere berichten niet duidelijk gesplitst van het bericht. Wat ik in een ander topic heb aangegeven mis ik de foto knop en werkt de functie niet echt voor mobiel, maar dat was op de desktop versie ook al natuurlijk. Ik kan op mijn iphone de tekst niet selecteren met de link om de foto in het bericht te plaatsen. De 2e link lukt vaak nog wel maar daar doet de iphone ook geregeld moeilijk over.
Ik ben wel ontzettend blij dat tapatalk is uitgeschakeld. Werd gek van de reclame iedere keer als ik het forum opende of ik de app wilde gebruiken. Daar lijk ik nu vanaf te zijn.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #19 Gepost op: 09-04-2017 16:49 u »
Ook ik gebruik de desktop versie weer... vind de phone versie geen mooie uitstraling hebben. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn denk ik.

Je kunt de kleur van het mobiele thema wijzigen. Maakt veel uit heb ik gemerkt.

Je doet dit door in het desktop thema naar je Profiel te gaan.
Klik vervolgens op Profiel wijzigen.
Klik bij "Huidig thema:" op het woord wijzig
Scoll naar beneden naar SMF Mobile Theme.
Klik niet op [Gebruik dit thema]
Kies het kleurenschema dat je wilt gebruiken. Hoe dit uitpakt kun je meteen zien.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #20 Gepost op: 09-04-2017 16:55 u »
Ik ben wel ontzettend blij dat tapatalk is uitgeschakeld. Werd gek van de reclame iedere keer als ik het forum opende of ik de app wilde gebruiken. Daar lijk ik nu vanaf te zijn.

Slecht nieuws voor jou Gijs. Ik heb de Tapatalk plugin weer ingeschakeld. Die werkt nu naast het mobiele thema.
Als je op het kleine kruisje naast de banner klikt ben je de mededeling van Tapatalk kwijt.

De reden waarom Tapatalk weer ingeschakeld heb is dat de tabellen van de recepten niet volledig worden weergegeven. Hopelijk wordt dat snel opgelost. Tot die tijd heb ik Tapatalk ingeschakeld. Want hoewel Tapatalk een rommeltje maakt van de tabellen kun je tussen de codes door de inhoud van de tabellen wel lezen.

Offline Coen

• Vol lid
« Reactie #21 Gepost op: 09-04-2017 21:46 u »
Ben blij dat tapatalk weer werkt want op mijn tablet is de webversie tergend langzaam, en merk gewoon dat ik dit forum daardoor minder lees.

Offline Coen

• Vol lid
« Reactie #22 Gepost op: 09-04-2017 21:50 u »
Sorry voor de handtekening. Dat is wel een groot nadeel van tapatalk na elke update

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #23 Gepost op: 09-04-2017 21:53 u »
Sorry voor de handtekening. Dat is wel een groot nadeel van tapatalk na elke update

Och, er is een beheerder die wat werk heeft om die steeds te verwijderen...

Tapatalk is echt een ramp voor een beheerder.

Overigens is mijn tablet het mobiele thema niet langzamer dan Tapatalk.

Offline Coen

• Vol lid
« Reactie #24 Gepost op: 09-04-2017 22:12 u »
Echt jammer dat dat zoveel extra kost, vind ik geen goede zaak, maar het verschil is bij mij echt erg groot, genoeg om alle nadelen van Tapatalk te accepteren. Misschien als ik een nieuw tablet heb het beter gaat

Tags: