Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Links voor gebruikers van mobiele telefoons en tablets  (gelezen 7199 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Links voor gebruikers van mobiele telefoons en tablets
« Gepost op: 01-04-2017 22:58 u »
Sinds 1 april 2017 (nee het is geen grap) kun je dit forum bekijken in een mobiel vriendelijke lay-out zonder gebruik te maken van Tapatalk.

Je mist dan wel een aantal functionaliteiten van het forum. Om deze toch beschikbaar te maken geef ik hieronder een paar links:

Tags

Ledenkaart

Kalender

Zoeken op het forum met Google  (aanvullen met zoekwoorden)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
Re: Links voor gebruikers van mobiele telefoons en tablets
« Reactie #1 Gepost op: 02-04-2017 11:38 u »
Werkt nu inderdaad super op mijn telefoon.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #2 Gepost op: 02-04-2017 12:00 u »
Dat verklaard waarom Tapatalk ineens niet meer werkt 😁
Ondanks dat de webpagina nu goed schaalt en zo moet je nu wel zoomen en schuiven om de kleine knopjes en linkjes aan te kunnen klikken. Jammer dat je van de tapatalk plugin bent afgestapt!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 02-04-2017 12:09 u »
Dat verklaard waarom Tapatalk ineens niet meer werkt 😁
Ondanks dat de webpagina nu goed schaalt en zo moet je nu wel zoomen en schuiven om de kleine knopjes en linkjes aan te kunnen klikken. Jammer dat je van de tapatalk plugin bent afgestapt!

Ga ik nog aan werken. Waarschijnlijk komt dit in de loop van de middag goed.

Als beheerder van een forum word je niet blij van Tapatalk. Tapatalk doet van alles om geld in hun zakken te laten verdwijnen. Er is steeds meer weerstand tegen het gebruik van de Tapatalk plugin. Het Vlaamse forum is daarom overgestapt op ElkArte. Maar omdat dan veel functionaliteiten niet meer werken of alleen met heel veel inspanning zie ik daar van af.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #4 Gepost op: 02-04-2017 12:14 u »
Ja ik snap wel waarom je het doet. Die reclames tussen topics door in Tapatalk waren ook niet echt heel fijn, maarja het browsen van forums was daarentegen wel heel makkelijk.
De forum frontpage (index) is nu goed te zien op een smartphone, maar wanneer je verder klikt naar bijvoorbeeld Hobbybrouwen o.i.d. dan val je weer terug in de oude layout.
Fijn dat er aan gewerkt wordt Jacques!

Offline Dookiy

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 02-04-2017 13:42 u »
Zelf vind ik het geen vooruitgang qua layout op mijn mobiel maar ik snap de keuze Jacques. Gelukkig heeft Chrome de optie om de desktopversie op te vragen.  8)

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #6 Gepost op: 02-04-2017 14:35 u »
Op mijn mobiel zie ik alleen de index pagina in nieuw formaat, zodra ik in een onderwerp ga krijg ik de desktop versie te zien. Verversen helpt niet.
Alle andere menus werken wel mooi en leesbaar op mijn mobiel.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 02-04-2017 14:53 u »
Op mijn mobiel zie ik alleen de index pagina in nieuw formaat, zodra ik in een onderwerp ga krijg ik de desktop versie te zien. Verversen helpt niet.

Ik zie dit ook. Snap het niet zo goed omdat het gisterenavond allemaal leek te werken.
Is nog even sleutelen.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #8 Gepost op: 02-04-2017 15:14 u »

Idem op een tablet. Ongelezen berichten in een kale view. De rest in het vertrouwde desktop formaat. Succes met het gepuzzel.

Offline mbroek

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 02-04-2017 15:37 u »
Ik zie dit ook. Snap het niet zo goed omdat het gisterenavond allemaal leek te werken.
Is nog even sleutelen.

Ik wacht het rustig af, blij dat probleem niet hier zit. Jij wat minder blij natuurlijk. Succes.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 02-04-2017 16:51 u »
Bij mij werkt het nu goed.

Wat ik gedaan heb is opnieuw inloggen op het forum via mijn telefoon. Ik sluit niet uit dat er dan een cookie geplaatst wordt die er voor zorgt dat het goed werkt.

Natuurlijk is het wel even wennen aan de andere lay-out en is het zoeken hoe het werkt.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #11 Gepost op: 02-04-2017 17:04 u »
Hmm,

Op mijn tablet werkt het nog niet...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 02-04-2017 21:55 u »
Na een tijdje zitten stoeien met de instellingen van het forum werkt het nu wel.

Als je op een laptop of desktop werkt zie je de oude vertrouwde opmaak.
Wanneer je een mobiel of een tablet gebruikt wordt automatisch een mobielvriendelijke lay-out geladen.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
« Reactie #13 Gepost op: 02-04-2017 23:10 u »
Zou het mogelijk zijn om hier een optie voor te krijgen in je profiel? Op het moment dat ik voor het forum de desktop weergave aanzet doet hij dat ook voor de andere tabbladen die ik open. Ik vind de reguliere forum layout op de telefoon wel prettig werken.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #14 Gepost op: 02-04-2017 23:13 u »
Zou het mogelijk zijn om hier een optie voor te krijgen in je profiel? Op het moment dat ik voor het forum de desktop weergave aanzet doet hij dat ook voor de andere tabbladen die ik open. Ik vind de reguliere forum layout op de telefoon wel prettig werken.

Je kunt hiervoor kiezen in je profiel. Toch raad ik dat niet aan omdat als je kiest voor SMF Mobile Theme je niet zo maar terug kunt...

Verder kun je de 3 puntjes onder elkaar, rechts bovenaan, aanklikken en een vinkje zetten bij 'desktop versie aanvragen'.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #15 Gepost op: 03-04-2017 07:14 u »
Wat ik jammer vind is dat hij niet bij de post begint waar je was met lezen. Dat deed Tapatalk wel en volgens mij is dat op de pc ook zo.

Offline Bjorn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 03-04-2017 09:05 u »
Vind de layout erg prettig op htc One. Stuk duidelijker. Meest recente berichten zijn alleen beetje druk met bold.

Offline mbroek

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 03-04-2017 10:22 u »
Na een tijdje zitten stoeien met de instellingen van het forum werkt het nu wel.

Als je op een laptop of desktop werkt zie je de oude vertrouwde opmaak.
Wanneer je een mobiel of een tablet gebruikt wordt automatisch een mobielvriendelijke lay-out geladen.

Werkt mooi nu, eindelijk zonder tapadinges.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #18 Gepost op: 03-04-2017 18:52 u »
Kan het zijn dat als je forum geopend hebt op een tablet (zonder alle ongelezen topics gelezen te hebben) je bij later gebruik op een desktop de ongelezen items niet meer ziet?

Ik zie dan alleen nog topics die, na het sluiten van het forum op de tablet, nieuw zijn.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #19 Gepost op: 03-04-2017 21:12 u »
Kan het zijn dat als je forum geopend hebt op een tablet (zonder alle ongelezen topics gelezen te hebben) je bij later gebruik op een desktop de ongelezen items niet meer ziet?

Ik zie dan alleen nog topics die, na het sluiten van het forum op de tablet, nieuw zijn.

In principe moet dat niet uitmaken. In feite is de functionaliteit van het forum niet gewijzigd. Het gaat puur om een andere template voor je mobiel en tablet.
Voor mij een belangrijke reden om voor deze oplossing te kiezen in plaats ElkArte te gaan gebruiken zoals het Vlaams Hobbybrouw Forum gedaan heeft. Door dat te doen zou in de desktop weergave een aantal plugins niet meer gebruikt kunnen worden zoals de tags. Ook is dan de ledenkaart helemaal leeg.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #20 Gepost op: 03-04-2017 21:18 u »
Vind de layout erg prettig op htc One. Stuk duidelijker. Meest recente berichten zijn alleen beetje druk met bold.

Als ik volgend weekend de tijd heb wil ik nog wat sleutelen aan het template om de weergave wat prettiger te maken. Zelf vind ik de letters op een tablet net wat te klein.
De komende dagen moet ik werken. In de avond kom ik tijd te kort. Daarnaast wil ik het het forum ook volgen en dat kost ook de nodige tijd.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #21 Gepost op: 03-04-2017 21:22 u »
Wat ik jammer vind is dat hij niet bij de post begint waar je was met lezen. Dat deed Tapatalk wel en volgens mij is dat op de pc ook zo.

Op de PC kom je niet automatisch terug op de plek waar je was toen je het forum afsloot...
Het gedrag op je mobiel en op de pc komt nu met elkaar overeen. Niet zo vreemd omdat de nieuwe lay-out voor mobiel en tablet niets anders is dan een andere template.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #22 Gepost op: 03-04-2017 21:22 u »
Vandaag geprobeerd een nieuw topic te starten en daar een foto aan toe te voegen via mijn mobiel. Ik mis in de mobiele weergave de knop om een foto toe te voegen via de wiki (of ik ben blind 8) ). Moet daarbij aantekenen dat die fuctie eigenlijk sowieso niet werkt op mijn Iphone, het is namelijk niet mogelijk de link te selecteren maar dat is misschien een discussie voor het andere topic.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #23 Gepost op: 03-04-2017 21:32 u »
Vandaag geprobeerd een nieuw topic te starten en daar een foto aan toe te voegen via mijn mobiel. Ik mis in de mobiele weergave de knop om een foto toe te voegen via de wiki (of ik ben blind 8) ). Moet daarbij aantekenen dat die fuctie eigenlijk sowieso niet werkt op mijn Iphone, het is namelijk niet mogelijk de link te selecteren maar dat is misschien een discussie voor het andere topic.

Dat is inderdaad iets wat niet lukt met het mobile theme. Daarvoor zul je even moet naar de desktop weergave moeten.
Ik zit er over na te denken hoe een link gemaakt kan worden die geplaatst kan worden in het eerste bericht van dit topic die alleen beschikbaar is voor leden van het forum. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de webruimte die door mij betaald wordt gebruikt wordt door anderen dan leden van het forum.

Misschien is er iemand die handig is met php scripts en een handje wilt helpen.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
« Reactie #24 Gepost op: 04-04-2017 07:38 u »
Op de PC kom je niet automatisch terug op de plek waar je was toen je het forum afsloot...
Het gedrag op je mobiel en op de pc komt nu met elkaar overeen. Niet zo vreemd omdat de nieuwe lay-out voor mobiel en tablet niets anders is dan een andere template.

Nee maar wel bij de eerste ongelezen post van een topic als je hier naar toe gaat via de "ongelezen berichten". Dit werkt via de mobiele weergave nog niet. (Chrome, Samsung Galaxy S7)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #25 Gepost op: 04-04-2017 18:43 u »
Nee maar wel bij de eerste ongelezen post van een topic als je hier naar toe gaat via de "ongelezen berichten". Dit werkt via de mobiele weergave nog niet. (Chrome, Samsung Galaxy S7)

Snap ik niet helemaal. Net even getest. Omdat ik zo juist al het forum bezocht heb krijg ik de mededing dat er geen nieuwe berichten zijn sinds mijn vorig bezoek. Daarnaast krijg ik een klink Als ik daarop klik en vervolgens op de link "Klik hier om alle ongelezen berichten te tonen. Als ik daarop klik krijg ik keurig de nog niet gelezen berichten te zien.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
« Reactie #26 Gepost op: 05-04-2017 15:33 u »
Als je via die pagina op een link klikte ging hij niet automatisch naar het eerste ongelezen bericht. Het pijltje achter de topic naam was ook niet zichtbaar, dat dus hij nu wel en de functie werkt hiermee ook weer  :)

Edit: blijkbaar werkt het nog niet helemaal zo als het moet.
Screenshot toevoegen als png lukt niet, zal het later thuis toevoegen.

Tags: