Probleem met stroom roerwerk!

Gestart door wvdbroek, 30-03-2017 15:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wvdbroek

Citaat van: freelive op 31-03-2017  10:29 udoe voor de zekerheid de zelfde meting is met je element
en maak de rw motor open en probeer het huis potentiaal vrij te krijgen

Heb sinds gisten een gloednieuwe roesvrijstalen elektrische ketel die schroef ik liever niet open om het element te meten.
overigens doe ik nu een testje zie filmpje en daar lijken de waarden al een stuk beter .

(hoe embed je ook al weer zo'n filmpje krijg het niet voor mekaar)

tdp

Citaat van: wvdbroek op 31-03-2017  11:18 uHeb sinds gisten een gloednieuwe roesvrijstalen elektrische ketel die schroef ik liever niet open om het element te meten.
overigens doe ik nu een testje zie filmpje en daar lijken de waarden al een stuk beter .

(hoe embed je ook al weer zo'n filmpje krijg het niet voor mekaar)

Het adres tussen [ url ] [ /url ] (zonder de spaties zetten), en bij HTTPS de S weghalen. Je hebt nu een verkort adres.
Het lange adres, levert het volgende op:


freelive

Had je dit probleem met die vorige ketel ook

Gr C

wvdbroek

Citaat van: freelive op 31-03-2017  14:33 uHad je dit probleem met die vorige ketel ook

Gr C

Met de vorige ketel was het veel erger, de test die ik vanmorgen gedaan heb levert dit op.
Ik had nu geen verkleuring van water en roerwerk. Het lijkt dus een stuk beter !!
Ik voel nu ook geen tintelingen meer !!

grt
Wim

j.heesters3

Ik heb de aardedraad van de voedingskabdl aangesloten op mijn rvs deksel. Dat staat jnverbinding met alles, zowel de ruitenwissermotor als de rvs rotor. Geen stroom meer op de ketel. Zie bijgevoegde foto.

Jos

j.heesters3

Sorry

foto was te groot. Ff kijken of ik die kan verkleinen. Stuur hem dan nog een keer op.
Jos

wvdbroek

Citaat van: j.heesters3 op 31-03-2017  15:29 uIk heb de aardedraad van de voedingskabdl aangesloten op mijn rvs deksel. Dat staat jnverbinding met alles, zowel de ruitenwissermotor als de rvs rotor. Geen stroom meer op de ketel. Zie bijgevoegde foto.

Jos

Goed dat heb ik dus geprobeerd met een kabeltje van de aarde aansluiting in het stopcontact wat de voeding aandrijft voor het roerwerk, maar als ik deze op de motor aansloot ging de motor lopen?

Henielma

Citaat van: Petertje op 30-03-2017  22:44 uHetzelfde heb ik ook gehad met een geaarde voeding en geaarde weck ketel. Ik heb de aarde van de voeding los gegooid toen was het "opgelost". De ketel is nog wel gewoon geaard en daarmee wat mij betreft veilig. Inmiddels toch al 15keer mee gebrouwen in deze opstelling.

Misschien is het probleem ook opgelost wanneer je de + en de - van de motor verwisseld. Mogelijk zit in de voeding de + aan de lichtnet aarde.

hansHalberstadt

Citaat van: Henielma op 31-03-2017  22:08 uMisschien is het probleem ook opgelost wanneer je de + en de - van de motor verwisseld. Mogelijk zit in de voeding de + aan de lichtnet aarde.
Gaat niet helpen denk ik als de oorzaak de Ycap is in de adapter. Je zou een scheidingstransformator kunnen nemen: bv https://www.conrad.nl/nl/elma-tt-iz3180-scheidingstransformator-1-x-230-v-400-v-1-x-230-vac-100-va-440-ma-408209.html?sc.ref=Product%20Details

wvdbroek

Citaat van: Petertje op 30-03-2017  22:44 uHetzelfde heb ik ook gehad met een geaarde voeding en geaarde weck ketel. Ik heb de aarde van de voeding los gegooid toen was het "opgelost". De ketel is nog wel gewoon geaard en daarmee wat mij betreft veilig. Inmiddels toch al 15keer mee gebrouwen in deze opstelling.

Deze post had ik gemist helaas  :o want dit was de oplossing.

Aarde draad los gehaald uit de wcd die de voeding van spanning voorziet en tatatata geen stroom meer tussen motor en pan!

Bedankt Petertje  :groots:

Grt
Wim

Eric v B

Citaat van: wvdbroek op 01-04-2017  11:52 uDeze post had ik gemist helaas  :o want dit was de oplossing.

Aarde draad los gehaald uit de wcd die de voeding van spanning voorziet en tatatata geen stroom meer tussen motor en pan !!

Bedankt Petertje  :groots:

Grt
Wim
Nu ben ik ook benieuwd of je "elektrolyse probleem" opgelost is.
De plekken die je in je pan had, was dat roest? Op de foto lijkt het een geëmaileerde pan met beschadigingen. Kan het zijn dat er een stroom gelopen heeft van de "roestplekken" naar je roerwerk en dat hierdoor een roestige waas op je roerwerk terecht is gekomen en dat daardoor je maisch verprutst is?

wvdbroek

Citaat van: Eric v B op 01-04-2017  12:00 uNu ben ik ook benieuwd of je "elektrolyse probleem" opgelost is.
De plekken die je in je pan had, was dat roest? Op de foto lijkt het een geëmaileerde pan met beschadigingen. Kan het zijn dat er een stroom gelopen heeft van de "roestplekken" naar je roerwerk en dat hierdoor een roestige waas op je roerwerk terecht is gekomen en dat daardoor je maisch verprutst is?

Ja, maar ik heb dus nu een een gloednieuwe RVS Weckpan, geen verkleuring meer gelukkig.
Heb nu niet meer getest met de oude weckpan of dat nog zo is, weet eigenlijk ook niet of ik dat wel wil testen  ::)
Wat ik wel getest heb is het roerwerk in de oude pan hangen en meten ook daar geen stroom meer.
Dus voor mij was loshalen aardedraad de oplossing!

wvdbroek

Ok kon het toch niet laten.
Water in de oude pan roerwerk erin en opwarmen terwijl alles draait.
Geen stroom tussen roerwerk en pan en geen verkleuring water en roerwerk.

Maar toch geen spijt van mijn nieuwe aankoop aangezien de weckpan op de bodemplaat toch wel behoorlijk beschadigd was  ;D

Grt
Wim

Ps iedereen bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen!

Nu alleen nog een oplossing voor de victoria molen zodat er geen ijzerslijpsel meer bijkomt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.