Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: pH monitoren met een Raspberry  (gelezen 5416 keer)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: pH monitoren met een Raspberry
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2017 13:40 u »
Leuk. Ik ben er benieuwd naar de eerste metingen van het verloop van de pH tijdens het maischen en dan vooral de reactiesnelheid op pH aanpassingen en stabiliteit van de meter / electrode

Veel plezier ermee.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bordev

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2017 13:49 u »
Het idee om deze electrode in een maisch van 65 graden te hangen heb ik al uit mijn hoofd gezet.
Dat zal de levensduur snel verkorten...

Leuk. Ik ben er benieuwd naar de eerste metingen van het verloop van de pH tijdens het maischen en dan vooral de reactiesnelheid op pH aanpassingen en stabiliteit van de meter / electrode

Veel plezier ermee.

Offline bordev

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 01-04-2017 15:14 u »
Vandaag voor het eerst gekalibreerd met pH7 en pH4 oplossing.
Als ik de pH over een tijdbestek van 2 minuten (10s per sample) print is de nauwkeurigheid niet 0.01 maar voor de prijs en het doel bier brouwen acceptabel lijkt me. Nu is het nog even afwachten hoe lang ik kan wachten met kalibreren, of dien je dit sowieso aan het begin van elke brouwdag te doen voor een betrouwbare meting?

Resultaten pH7.01 oplossing:
7.00
7.02
7.02
7.03
7.02
7.04
7.01
7.04
7.04
7.03
7.02