Recept Koyt

Gestart door Kokkebil, 20-03-2017 16:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkebil

Enige tijd geleden heb ik hier een recept gevonden en uitgeprint van Esteren Koyt, Kenmerk 13-53 voor ONK, brouwdatum 29-3-2013.

Aantal liters is 15.

Totaal gewicht granen is ca.5000 g! (Vlokken en mout)

Hop is maar 8 g!

Volgens mij kloppen hier een paar dingen niet!

joenedu

In deze thread wordt er ook over Koyt (een van mijn favoriete bieren!) gepraat. De Koyt schijnt zelfs helemaal hoploos te zijn...?

Edit: Op Twortwat staat ook een recept.

Brouwers

Wat is het doel van dit topic?
Heb je een vraag of wil je alleen zeuren !!!

Kokkebil

Citaat van: joenedu op 20-03-2017  16:47 uIn deze thread wordt er ook over Koyt (een van mijn favoriete bieren!) gepraat. De Koyt schijnt zelfs helemaal hoploos te zijn...?

Edit: Op Twortwat staat ook een recept.

Dit recept bedoel ik dus!

Kijk eens naar de hoeveelheid hop!

Kokkebil

Citaat van: Brouwers op 20-03-2017  17:31 uwat is het doel van dit topic?
Heb je een vraag of wil je alleen zeuren !!!

Wat is dat nou weer voor een gelul!
Ik vraag me dus simpelweg af of dit wel klopt!
Wat een heethoofd! Ongelooflijk!
Gezellige vent om een biertje mee te brouwen (maar nou lieg ik)

Brouwers

Citaat van: Kokkebil op 20-03-2017  19:07 uWat is dat nou weer voor een gelul!
Ik vraag me dus simpelweg af of dit wel klopt!
Wat een heethoofd! Ongelooflijk!
Gezellige vent om een biertje mee te brouwen (maar nou lieg ik)
Misschien het veelvuldige gebruik van uitroeptekens, verwijzen naar een recept in de tekst zonder de moeite te nemen even netjes in linkje te plaatsen.  Zeg maar normale omgangsvormen op een forum.
Als je dat had gedaan was ik nog wel bereid het je uit te leggen. Nu krijg je een antwoord van dezelfde kwaliteit als je vraag.
Verder helpt het niet om mensen voor van alles uit te maken. Daarnaast staat mijn forum gedrag volledig los van mijn kwaliteiten om een brouwdag gezellig te maken.


Esterenbrouw

Beste Kokkebil,

Als brouwer van dit kampioensbier kan ik zeggen dat alle hoeveelheden kloppen zoals vermeld
in het recept.
Het Koytbier is een kruidenier zodat een hoptoevoeging eigenlijk overbodig is.
Ook de moutstort is zoals opgemeld.
Ik heb het origineel recept, met daarop alle aantekeningen gedaan tijdens het brouwen, niet bij de hand ivm vakantie in buitenland.
Dus kan ik niet zeggen of ik aan het einde van het koken nog correcties heb toegepast om het doel-SG
te bereiken.
Verdere vragen zie ik wel verschijnen.

tdp

Citaat van: Brouwers op 20-03-2017  20:04 uMisschien het veelvuldige gebruik van uitroeptekens, verwijzen naar een recept in de tekst zonder de moeite te nemen even netjes in linkje te plaatsen.  Zeg maar normale omgangsvormen op een forum.
Als je dat had gedaan was ik nog wel bereid het je uit te leggen. Nu krijg je een antwoord van dezelfde kwaliteit als je vraag.
Verder helpt het niet om mensen voor van alles uit te maken. Daarnaast staat mijn forum gedrag volledig los van mijn kwaliteiten om een brouwdag gezellig te maken.

Mee eens

Kokkebil

Citaat van: Esterenbrouw op 20-03-2017  21:05 uBeste Kokkebil,

Als brouwer van dit kampioensbier kan ik zeggen dat alle hoeveelheden kloppen zoals vermeld
in het recept.
Het Koytbier is een kruidenier zodat een hoptoevoeging eigenlijk overbodig is.
Ook de moutstort is zoals opgemeld.
Ik heb het origineel recept, met daarop alle aantekeningen gedaan tijdens het brouwen, niet bij de hand ivm vakantie in buitenland.
Dus kan ik niet zeggen of ik aan het einde van het koken nog correcties heb toegepast om het doel-SG
te bereiken.
Verdere vragen zie ik wel verschijnen.

Heel hartelijk dank voor deze heldere uitleg!
Hier heb ik wat aan, dit in tegenstelling tot andere reacties welke niet bevorderlijk zijn voor de verstandhouding hier op het forum.
Volgens mij stel ik echt niet van die achterlijke vragen.
Ik heb internet afgezocht om aan gagel te komen kan niks vinden.
Iemand een suggestie?
Een dezer dagen maar eens naar een tuincentrum om te kijken of ik daar wat struiken kan bemachtigen.

EvdBroek

Citaat van: Kokkebil op 21-03-2017  11:42 uVolgens mij stel ik echt niet van die achterlijke vragen.
...
Ik heb internet afgezocht om aan gagel te komen kan niks vinden.
Iemand een suggestie?
Maar misschien wel de manier waarop ;)

Gagel komt in het wild voor, maar mag je niet zomaar gaan plukken aangezien het een bedreigde plantsoort is.
Even zoeken: https://www.tuincentrum.nl/myrica-gale
Je kunt gagel dus gewoon bestellen voor in de tuin

Sander van Dijk



Citaat van: Kokkebil op 21-03-2017  11:42 uVolgens mij stel ik echt niet van die achterlijke vragen.


Citaat van: Kokkebil op 20-03-2017  16:41 uEnige tijd geleden heb ik hier een recept gevonden en uitgeprint van Esteren Koyt, Kenmerk 13-53 voor ONK, brouwdatum 29-3-2013.

Aantal liters is 15.

Totaal gewicht granen is ca.5000 g! (Vlokken en mout)

Hop is maar 8 g!

Volgens mij kloppen hier een paar dingen niet!

Inderdaad de manier waarop je de vragen stelt. Even wat minder uitroeptekens en wat meer tekst met volledige zinnen en vragen zou een hoop helpen. En even de moeite nemen om een linkje naar het recept te plaatsen had ook netter geweest.

Kokkebil

Zojuist het recept van de link van joenedu  het wort wat uitgeprint.
Totale stort mout is ca. 3,5 kg.
Maischwater en spoelwater worden niet vermeld.
Hoeveel adviseren jullie.
Alternatief Wyeast gist voor de Safale S-04?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.