Starten Biergilde in Deventer

Gestart door volleybaltrainer, 18-03-2017 16:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volleybaltrainer

Beste hobbybrouwers van Deventer en omstreken,

Via deze weg wil ik de belangstelling peilen voor een biergilde in Deventer. Door het groeien van onze hobby zal waarschijnlijk ook het aantal hobbybrouwers in Deventer en omstreken gegroeid zijn. Om je bij een gilde aan te sluiten, ben je nu aangewezen op de gildes van Zutphen en Apeldoorn. Zou het niet veel leuker zijn om je bij een gilde aan te sluiten in je eigen stad?

Nu we onze eigen stadsbrouwerij hebben en al jarenlang één van de betere bierencafés van Nederland, lijkt mij de tijd rijp om ook een biergilde te starten in Deventer. Een maandelijkse bijeenkomst om ervaringen uit te wisselen en elkaars bieren te proeven en te leren van elkaars ervaringen.

Mocht je belangstelling hebben om je aan te sluiten, laat dan een bericht achter in dit topic. Ik zal bij voldoende belangstelling de taak op mij nemen om een ruimte te regelen en de eerste bijeenkomst te organiseren.

Groeten Marco

Adrie

Zutphen is vanuit Deventer goed te doen, hoor. En waag het niet ons gewaardeerde Deventer lid van ons weg te kapen!  :echtboos:

Verder: veel succes met dit initiatief.

Jacques

Citaat van: Adrie op 20-03-2017  15:00 uZutphen is vanuit Deventer goed te doen, hoor. En waag het niet ons gewaardeerde Deventer lid van ons weg te kapen!  :echtboos:

Is de ledenstop bij de Roode Toren opgeheven?

Adrie

Citaat van: Jacques op 20-03-2017  21:56 uIs de ledenstop bij de Roode Toren opgeheven?

Bijna. Er zijn weer wat leden afgehaakt (vooral door verhuizingen), dus de lijst met wachtenden staat nu op 0.

volleybaltrainer

Citaat van: Adrie op 20-03-2017  15:00 uZutphen is vanuit Deventer goed te doen, hoor. En waag het niet ons gewaardeerde Deventer lid van ons weg te kapen!  :echtboos:

Verder: veel succes met dit initiatief.

Hoi Adrie,

Ik zou niet durven en je hebt gelijk Zutphen is te doen en ik denk dat het goed is dat Deventer ook zijn eigen gilde krijgt :-) Onze hobby groeit hard en met de nieuwe brouwerij in Deventer lijkt me de tijd rijp.

Helaas nog niet veel reacties.

Groeten Marco

Dirtbag

Hier een Deventenaar, ik weet niet zeker of een gilde mijn ding is, aangezien ik in ploegen werk kan ik in den avond ook vaak genoeg niet.

Enige samenhang is daarentegen misschien wel eens fijn :)

db

Ronald82

Hier ook een Deventenaar, die vlak bij deze mooie stad woont.
Een biergilde, is een mooi initiatief.

Het lijkt mij leuk om af en toe samen bieren te proeven, zowel commercieel als eigen gebrouwen bieren  :proost:

Groet,
Ronald
 

     

volleybaltrainer

Beste Ronald en Dirtbag,

Zijn er in jullie omgeving nog meer brouwers die net als jullie wel eens willen praten over brouwen en feedback willen hebben op hun bieren? Ik kan waarschijnlijk ook nog wel een paar mensen optrommelen, met nog wat meer mensen zou ik wat kunnen gaan regelen.

Groeten Marco

Dick Trom

Hallo Marco,
Hebben zich inmiddels al wat meer aspirant gilde-leden gemeld? Ik heb inmiddels wel behoefte aan wat feedback omtrent mijn als maar mislukkende brouwsels >:(
Zou natuurlijk fijn zijn om dat in de buurt te organiseren. Wellicht gewoon beginnen met weinig, dan volgen er vast meer.

volleybaltrainer

Citaat van: Dick Trom op 05-10-2017  20:27 uHallo Marco,
Hebben zich inmiddels al wat meer aspirant gilde-leden gemeld? Ik heb inmiddels wel behoefte aan wat feedback omtrent mijn als maar mislukkende brouwsels >:(
Zou natuurlijk fijn zijn om dat in de buurt te organiseren. Wellicht gewoon beginnen met weinig, dan volgen er vast meer.
Hoi, het loopt nog niet storm zullen we maar zeggen. Ik heb zelf ook behoefte aan feedback, hoewel mijn bouwsels wel aardig goed lukken. Klein beginnen is zeker een optie en als je hulp nodig hebt mag je me altijd vragen. Dus zijn er nog een paar brouwers in Deventer en omstreken die er ook wat voor voelen om biertjes van elkaar te proeven en elkaar wat feedback te geven?

Groeten Marco

wilfred3871

Ik ben al lid van een gilde echter ondertussen ook verhuisd. Een gilde in Deventer zou mij ook wel leuk lijken.
Een pb werkt in dit geval het beste want ik ben hier niet zo vaak aanwezig.

Dirtbag

Mocht het iemand interesseren in Deventer en omstreken, morgen staat een pils brouwsel bij mij op de planning, als iemand mee wil kijken ben je welkom. Doe maar een bericht hier op het forum als je wil.

Ik zeg niet dat ik de perfecte brouwer ben maar je kunt als beginnende brouwer misschien de fouten die ik soms maak overslaan :)

db

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.