Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket

Gestart door Henielma, 17-03-2017 21:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunlight


rajd

Ik zoek ook nog een adres voor de slede... de rest is goed genoeg aan te komen

SkullboyNL

Citaat van: rajd op 28-01-2018  19:40 uIk zoek ook nog een adres voor de slede... de rest is goed genoeg aan te komen

Ik maak regelmatig gebruik van 3dhubs. Gewoon je 3d file uploaden en dan een verkoper uitkiezen en betalen. En dan binnen een week heb je het vaak wel in huis.


sunlight

Kan iemand mijn vertellen of het mogelijk is json uit te sturen? Ik wil dit afvangen met php en in mysql injecteren. Ik zie http en tcp maar niet echt een duidelijke uitleg wat wat nu doet.

Alvast bedankt

Grooviee

Citaat van: sunlight op 31-01-2018  20:33 uKan iemand mijn vertellen of het mogelijk is json uit te sturen? Ik wil dit afvangen met php en in mysql injecteren. Ik zie http en tcp maar niet echt een duidelijke uitleg wat wat nu doet.

Alvast bedankt

HTTP kun je gebruiken om vervolgens een php-script aan te roepen waar je de json uitleest vanuit de php://input:

$content = file_get_contents('php://input');

$json = json_decode($content);

De json die je binnen krijgt is als volgt:
{"name":"iSpindel-1","ID":"[ID]","angle":70.961723,"temperature":30.1875,"battery":3.482795,"gravity":1.093172}
Dit kun je dan in je eigen SQL-database inschieten. Je moet in je script ook nog "OK" terug sturen, anders blijft je iSpindel hangen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk de TCP-server te gebruiken die hier te vinden is:
https://github.com/DottoreTozzi/iSpindel-TCP-Server/blob/master/README_en.md

sunlight

Citaat van: Grooviee op 02-02-2018  19:42 uHTTP kun je gebruiken om vervolgens een php-script aan te roepen waar je de json uitleest vanuit de php://input:

$content = file_get_contents('php://input');

$json = json_decode($content);

De json die je binnen krijgt is als volgt:
{"name":"iSpindel-1","ID":"[ID]","angle":70.961723,"temperature":30.1875,"battery":3.482795,"gravity":1.093172}
Dit kun je dan in je eigen SQL-database inschieten. Je moet in je script ook nog "OK" terug sturen, anders blijft je iSpindel hangen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk de TCP-server te gebruiken die hier te vinden is:
https://github.com/DottoreTozzi/iSpindel-TCP-Server/blob/master/README_en.md

Ok, dat doe ik dus, maar ik krijg niets binnen denk ik. De verzending staat op 1 seconden en ik stuur geen ok terug. Moet ik een token invullen?

Ik neem aan dat de adressen in de ispindel beide de pagina van hetop te roepen php script zijn?

Grooviee

Citaat van: sunlight op 02-02-2018  20:51 uOk, dat doe ik dus, maar ik krijg niets binnen denk ik. De verzending staat op 1 seconden en ik stuur geen ok terug. Moet ik een token invullen?

Ik neem aan dat de adressen in de ispindel beide de pagina van hetop te roepen php script zijn?
Je moet letterlijk "OK" terug sturen, anders werkt het volgens mij niet. Je hoeft nergens een token in te vullen. En wat bedoel je met beide adressen in de iSpindel?

sunlight

Citaat van: Grooviee op 02-02-2018  21:24 uJe moet letterlijk "OK" terug sturen, anders werkt het volgens mij niet. Je hoeft nergens een token in te vullen. En wat bedoel je met beide adressen in de iSpindel?

Ik bedoel het server adres en de server url. Ik ga ervan uit dat dit beide is:
http://www.website.com/phpscript.php

Het php script is dan bij mijn:

<?php


$content 
file_get_contents("php://input");

//$json = (json_decode($content));



$servername "localhost";
$username "username";
$password "password";
$dbname "naam";
// Create connection
$conn = new mysqli($servername$username,$password$dbname);
// Check connection
if ($conn->connect_error) {
    die(
"Connection failed: " $conn->connect_error);



$sql "INSERT INTO fermentervalues (string )  VALUES( $json)";
if (
$conn->query($sql) === TRUE) {
   
//TODO send ok string back
} else {
    echo 
"Error:" $sql "<br>" $conn->error;
}
$conn->close();
echo 
"ok";
?>


De string input is om te testen.

Grooviee

Citaat van: sunlight op 02-02-2018 &nbsp;21:34 uIk bedoel het server adres en de server url. Ik ga ervan uit dat dit beide is:
http://www.website.com/phpscript.php


Ah. zo. Server adres is in dit geval http://www.website.com en server url is /phpscript.php

sunlight

Citaat van: Grooviee op 02-02-2018 &nbsp;22:19 uAh. zo. Server adres is in dit geval http://www.website.com en server url is /phpscript.php

Ok aangepast en ook de echo ok toegevoegd maar lijkt nog steeds of de aanroep niet binnenkomt op de php pagina. Ik krijg in de uitlezing van de arduino:

calling HTTP
22:49:37.978 -> {"name":"iSpindel000","ID":125392,"angle":78.21967,"temperature":32.375,"battery":4.666319,"gravity":27.61768,"interval":6}HTTPAPI: posting
22:49:42.990 -> code: -1
22:49:42.991 -> [HTTP] POST... failed, error: connection refused
22:49:43.091 ->
22:49:43.092 -> Final-sleep: 6s; RT:7741

sunlight

Opgelost,

De catch was niet goed. Nu werkt het wel. Bedankt

pippakillinova

Prachtig die ispindel! Je krijgt een mooie inkijk in het vergistingsproces. Hier een screenshot van mijn imperial black ipa die ik afgelopen zondag gebrouwen heb. Ik vroeg me alleen af waarom na een dag de ispindel zo omhooggeduwd wordt. Zou het zijn omdat er dan koolzuur gevormd wordt? Is dit een bekend verschijnsel?



Jacques

Als je de volgende keer het waterslot in de gaten houdt weet je of het komt door de start van de koolzuurvorming...

pippakillinova

Citaat van: Jacques op 03-02-2018 &nbsp;20:49 uAls je de volgende keer het waterslot in de gaten houdt weet je of het komt door de start van de koolzuurvorming...

Tja, ik was werken...

ExPeteriment

Citaat van: pippakillinova op 03-02-2018 &nbsp;11:13 uPrachtig die ispindel! Je krijgt een mooie inkijk in het vergistingsproces. Hier een screenshot van mijn imperial black ipa die ik afgelopen zondag gebrouwen heb. Ik vroeg me alleen af waarom na een dag de ispindel zo omhooggeduwd wordt. Zou het zijn omdat er dan koolzuur gevormd wordt? Is dit een bekend verschijnsel?

Op zijn minst een apart verschijnsel. Bij het volgen van de vergisting via weging met loadcell zie ik zo'n bobbel niet, zal dan inderdaad meetfout zijn, bijvoorbeeld onder invloed van koolzuur.

Jacques

Citaat van: pippakillinova op 04-02-2018 &nbsp;09:59 uTja, ik was werken...

Ik had het over een volgende keer...  ;)

Jacques

Citaat van: ExPeteriment op 04-02-2018 &nbsp;19:37 uOp zijn minst een apart verschijnsel. Bij het volgen van de vergisting via weging met loadcell zie ik zo'n bobbel niet, zal dan inderdaad meetfout zijn, bijvoorbeeld onder invloed van koolzuur.

Bij de weegmethode zie je dit soort zaken niet. Dat is toch wel een mooie methode die niet beïnvloed wordt door het oplichten van een elektronische hydrometer of door troebelheid van het wort.

lier

Ik heb bij mijn spindel altijd een afwijking doordat er schuim / gist blijft hangen aan de ispindel, hebben jullie daar ook last van en hoe voorkom je dat?

lier

Citaat van: pippakillinova op 03-02-2018 &nbsp;11:13 uPrachtig die ispindel! Je krijgt een mooie inkijk in het vergistingsproces. Hier een screenshot van mijn imperial black ipa die ik afgelopen zondag gebrouwen heb. Ik vroeg me alleen af waarom na een dag de ispindel zo omhooggeduwd wordt. Zou het zijn omdat er dan koolzuur gevormd wordt? Is dit een bekend verschijnsel?



Heb ik ook altijd, geen idee waar het aan ligt

Henielma

Hier heb ik wel wat aankoekende gist en schuim aan de iSpindel maar snelle veranderingen hierdoor zie ik bij mij niet. De turquoise curve is de iSpindel en de groene curve de bellenteller. Dit kan komen doordat Tcontrol over een langere tijd het voortschrijdend gemiddelde laat zien waardoor de curve rustiger overkomt.

Zie hieronder bijvoorbeeld de huidige vergisting:


lier

Bij mij klopt het sg in het begin als een bus, en aan het einde scheelt het zeker 10 punten

Triplezzz

Citaat van: lier op 14-03-2018 &nbsp;17:20 uBij mij klopt het sg in het begin als een bus, en aan het einde scheelt het zeker 10 punten

Misschien moet je de ispindel opnieuw kalibreren.
Bij mij zit er nauwelijks verschil in.

Tom den Hollander

Ik heb wat spullen aangeschaft om er een aantal te bouwen (10 stuks). 3D printer ook aan 't werk gezet om de sledes te printen.
Ik vraag me wel af of jullie nog kruis-analyse doen van de vergisting over verschillende gelijkende brouwsels?

Op dit moment stuur ik mijn vergistingskoelkast en verwarmer met een Inkbird waarbij de sensor met een sponsje tegen de buitenkant van het vat geplakt zit.
Is het zinvol om op basis van de iSpindel temperatuur te gaan sturen?

Volstaat een refractometer voor kalibratie van de iSpindel?


Bennie Beunhaas

Citaat van: pippakillinova op 03-02-2018 &nbsp;11:13 uPrachtig die ispindel! Je krijgt een mooie inkijk in het vergistingsproces. Hier een screenshot van mijn imperial black ipa die ik afgelopen zondag gebrouwen heb. Ik vroeg me alleen af waarom na een dag de ispindel zo omhooggeduwd wordt. Zou het zijn omdat er dan koolzuur gevormd wordt? Is dit een bekend verschijnsel?



Gaaf dit dashboard. Hoe heb je deze zo ingesteld?

lier

Ik zal hem inderdaad eens opnieuw kalibreren


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.