Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket  (gelezen 71909 keer)

Offline M

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Re: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket
« Reactie #325 Gepost op: 03-02-2021 20:22 u »
Op Taoboa verkopen ze hem. is gewoon een ME6211, dus zie zou moeten werken. Maar met die gekke componenten weet je het nooit.

Heb je al eens geprobeerd te flashen met esptool? https://github.com/espressif/esptool dit is vrij direct zonder al te veel rotzooi ertussen.

Ik zal nog eens naar de rest kijken maar ik denk dat nieuwe kopen het beste is  ;)

Wel balen inderdaad dat je dit niet heel goed kunt debuggen omdat je je Wemos niet tegelijk aan usb kan hangen (of even je diode eruit halen). Eigenlijk zou er een priority circuit op de iSpindel moeten welke zorgt dat dit niet kan. Misschien als ik eens niets te doen heb doe ik een redesign.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Michielvtb

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #326 Gepost op: 03-02-2021 20:49 u »
Taoboa, nog nooit van gehoord, weer wat geleerd :P.
ME6211 had ik al wel eens voorbij zien komen. Deze S2TC LDO werkt dus ook gewoon goed op een V3, geen officiŽle Lolin overigens. Ik heb voor de grap nog wat LDO'S besteld om te kijken of ik ze kan vervangen voor 500mA, en om te kijken of het dan wel werkt.

Esptool heb ik inderdaad ook al eens gebruikt, maar daarmee ging het ook niet echt lekker. Wellicht wat verkeerde instellingen gekozen of zo. Dat vind ik als leek ook het voordeel van Brewflasher, daar kijkt hij zelf hoe groot de flash is etc. Alleen nog kiezen voor DIO of DOUT, dat zijn maar 2 opties, lekker overzichtelijk.  :proost:

Als test kan ik de diode nog wel eens van de wemos halen en kijken of ik dan wat zie in Putty als hij niet wil aangaan op de batterij. Dat durfde ik nog niet aan omdat ik dacht dat ik hem dan misschien helemaal niet meer kon opstarten, maar inmiddels een paar nieuwe binnen dus dat helpt. Maar vooralsnog is het andere probleem dat het niet echt te reproduceren valt wanneer hij niet opstart als je hem aanzet op de batterij. 9 vanAn de 10 keer doen ze het gewoon, en anders doen ze het als ik ze weer even aan en uit zet. Ik weet zeker dat ik ook een paar keer echt even de USB op de wemos moest aansluiten om te zorgen dat hij doorstartte, ik zag dan maar 1 x blauw knipperen als ik hem aan zette. maar de afgelopen week krijg ik het niet meer voor elkaar. Ze doen het en ik weet niet waarom 8).

Ik heb al een paar nieuwe gekocht, ook om te kunnen vergelijken en evt uit te vinden wat er met deze is.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #327 Gepost op: 04-02-2021 23:01 u »
Ik heb een iSpindel-relay aangeschaft omdat ik toch nog problemen had om elk kwartier een reading te krijgen in Brewfather.
Soms kreeg ik regelmatig een reading en dan weer 2 dagen niks, niet kunnen vinden waar het aan lag.
Nu iSpindel  1 batch mee laten lopen via de iSpindel relay, werkt als een zonnetje.

Rechtstreeks via de verkoper, scheelt toch weer ipv eBay, prima contact en bij vragen direct antwoord gekregen

Te koop via http://www.nautilis.eu/en/portfolio-item/nautilis-ispindel-relay/ of ebay
En nee ik heb geen aandelen of provisie

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #328 Gepost op: 05-02-2021 00:01 u »

Ik heb een iSpindel-relay aangeschaft omdat ik toch nog problemen had om elk kwartier een reading te krijgen in Brewfather.
Soms kreeg ik regelmatig een reading en dan weer 2 dagen niks, niet kunnen vinden waar het aan lag.
Nu iSpindel  1 batch mee laten lopen via de iSpindel relay, werkt als een zonnetje.

Rechtstreeks via de verkoper, scheelt toch weer ipv eBay, prima contact en bij vragen direct antwoord gekregen

Te koop via http://www.nautilis.eu/en/portfolio-item/nautilis-ispindel-relay/ of ebay
En nee ik heb geen aandelen of provisie

Ik kan deze verkoper ook alleen maar aanbevelen. Snel in reactie en heel erg behulpzaam en een prachtig product ťn prima nazorg.

Gr. Jeroen

Offline Michielvtb

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2021 21:23 u »
Hey Michiel,

Ik zag net je issues langskomen op github (hier en hier), dit trok mijn interesse. De Wemos serie bevat meestal niet een bijzonder ingewikkeld circuit. Zie ook de link van Scorpionrose hier. Naast het originele bedrijf dat ze produceert zijn er ondertussen vele anderen. Deze bedrijven hebben voor veel chips eigenlijk weinig keuze, ook de passieve componenten zijn in principe weinig spannend.
Waar wel verschil in kan worden gemaakt zijn de LDO (Low Dropout voltage regulator) en de flash chip. Zo zie je regelmatig dat er voltage regulators op worden gezet die maar 150mA leveren, dit is genoeg voor de Wemos alleen, maar zodra je er externe componenten aan gaat hangen kun je problemen krijgen. Dit is voor de fabrikant natuurlijk wel een makkelijk trucje om te besparen.

Ik zou graag willen weten welke bij jouw op je 'fake' Wemos zit om te kijken of dit het probleem is. Ik zag je fotos hier maar deze zijn helaas niet scherp genoeg om te zien welke er op zitten. Zou je een macrofoto (of het nummer dat erop staat) kunnen doorsturen van de chips (zie afbeelding in bijlage voor de locaties) die je hebt?

Mocht iemand op zoek zijn naar een Wemos D1 Mini welke vrij zeker goed is. Dan moet je op aliexpress bij Lolin kijken, dit is het bedrijf dat de originele Wemos maakt. Het is een tijdje geleden gerebrand naar Lolin en maken nu onder die vlag de producten. De Lolin/Wemos D1 Mini Pro v1(archief) welke ze ooit produceerden maken ze niet meer (dus wat nu nog geproduceerd wordt is niet 'origineel', dit betekend niet dat het allemaal slecht is of dat ze niet werken!). Ze maken ze nog wel op een andere formfactor maar die is niet bruikbaar in de huidige iSpindel designs (het gaat hier om de Lolin/Wemos D1 Mini Pro v2) (ali)).
Hier een linkje naar een Wemos D1 mini van die fabrikant.

Ik heb vandaag een LOLIN Wemos mini V3 ontvangen, gekocht bij de lolin ali webshop. Hier zit een S2TF LDO op. Op mijn fake PRO 16MB versies zit een S2TC LDO. Ik vermoed dat de C en de F niets anders zijn dan een referentie naar het productie lot, en dat het dus dezelfde LDO is. Dus wellicht is de oorzaak van het soms niet opstarten van de namaak versies dus niet de LDO maar het flashgeheugen. Overigens heb ik het niet willen opstarten nog maar sporadisch meegemaakt en helpt een paar keer uit en weer aanzetten om toch op te kunnen starten. Of de batterij even een tijdje aan de lader hangen.