Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket

Gestart door Henielma, 17-03-2017 21:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Het loont zeker de moeite om  op AliExpress even te zoeken ipv op Amazon alles aan te schaffen. Wellicht wat langer wachten maar de prijzen op Amazon vind ik te hoog, kun je er beter 1 kopen ;)

Gr. Jeroen

joerivang

Ik heb twee kant en klare ispindels gekocht bij iemand die er voor de plezier bouwt en verkoopt. Een ervan werkt prima maar de andere werkt niet goed. Ik heb al gecommuniceerd met de verkoper maar deze legt de schuld bij mij neer, verder kom ik er dus niet mee..

Het probleem is dat de tilt van de ispindel niet geregistreerd wordt, daar staat dan constant 0. Ik heb zojuist geprobeerd om de iSpindel te upgraden naar 6.5, dat is gelukt, maar ook nu laat de ispindel niets zien. Ik heb de gyroscoop reeds vervangen door een nieuwe, maar ook dat is niet de oplossing.

Is er al eens iemand tegen dit probleem aangelopen? Of heeft iemand een idee?

Scorpionrose

Citaat van: joerivang op 06-01-2021  15:52 uIk heb twee kant en klare ispindels gekocht bij iemand die er voor de plezier bouwt en verkoopt. Een ervan werkt prima maar de andere werkt niet goed. Ik heb al gecommuniceerd met de verkoper maar deze legt de schuld bij mij neer, verder kom ik er dus niet mee..

Het probleem is dat de tilt van de ispindel niet geregistreerd wordt, daar staat dan constant 0. Ik heb zojuist geprobeerd om de iSpindel te upgraden naar 6.5, dat is gelukt, maar ook nu laat de ispindel niets zien. Ik heb de gyroscoop reeds vervangen door een nieuwe, maar ook dat is niet de oplossing.

Is er al eens iemand tegen dit probleem aangelopen? Of heeft iemand een idee?

Heb je een pm gestuurd. Misschien dat ik je kan helpen.

lier

Citaat van: Jeroen76 op 17-11-2020  23:47 uHet loont zeker de moeite om  op AliExpress even te zoeken ipv op Amazon alles aan te schaffen. Wellicht wat langer wachten maar de prijzen op Amazon vind ik te hoog, kun je er beter 1 kopen ;)

Gr. Jeroen

Zo heb ik het ook gedaan, voor 5 spindels was ik 16 euro per stuk kwijt, werken allemaal.

Michielvtb

Ik vroeg me af of er al eens iemand een Ispindel heeft gebouwd met de WEMOS D1 MINI PRO 16M, naar mijn idee de nieuwste versie van de WEMOS met keramische antenne en 16MB geheugen. Ik heb namelijk deze versie erbij besteld, en alles samen gebouwd, totaal 2 Ispindelss. Ik heb het idee dat het solderen allemaal prima gedaan is, alleen bij het flashen gaat het mis.
Ik heb de NODEMCU flasher gebruikt zoals in de meeste filmpjes op youtube wordt aangeraden. Na het flashen zijn er verschillende zaken voorgekomen. Het beste is dat 1 van de Ispindels inmiddels wel zichtbaar wordt, maar een temperatuur van 0 graden aangeeft en erg instabiel is. Hij valt dus vaak weer uit.
Via Putty zie ik op de andere Ispindel allerlei fouten voorbij komen van "failed to mount FS!" tot aan Config corrupted of allerlei rare tekens.

Ik vermoed dus dat het te maken heeft met de PRO versie, of de 16MB variant daarvan. Bij het flashen heb ik wel de flashsize op 16Mb gezet, en verschillende baudrates geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes.

Vandaar dat ik hoop te horen of iemand wel succes heeft met de PRO 16M versie, en wat ik wellicht fout doe.

Woeka

Citaat van: Michielvtb op 16-01-2021  10:41 uIk vroeg me af of er al eens iemand een Ispindel heeft gebouwd met de WEMOS D1 MINI PRO 16M, naar mijn idee de nieuwste versie van de WEMOS met keramische antenne en 16MB geheugen. Ik heb namelijk deze versie erbij besteld, en alles samen gebouwd, totaal 2 Ispindelss. Ik heb het idee dat het solderen allemaal prima gedaan is, alleen bij het flashen gaat het mis.
Ik heb de NODEMCU flasher gebruikt zoals in de meeste filmpjes op youtube wordt aangeraden. Na het flashen zijn er verschillende zaken voorgekomen. Het beste is dat 1 van de Ispindels inmiddels wel zichtbaar wordt, maar een temperatuur van 0 graden aangeeft en erg instabiel is. Hij valt dus vaak weer uit.
Via Putty zie ik op de andere Ispindel allerlei fouten voorbij komen van "failed to mount FS!" tot aan Config corrupted of allerlei rare tekens.

Ik vermoed dus dat het te maken heeft met de PRO versie, of de 16MB variant daarvan. Bij het flashen heb ik wel de flashsize op 16Mb gezet, en verschillende baudrates geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes.

Vandaar dat ik hoop te horen of iemand wel succes heeft met de PRO 16M versie, en wat ik wellicht fout doe.

Is me wel gelukt een paar keer gelukt met een pro maar ik heb er meerdere waar nu de helling niet gemeten wordt. Nog geen oplossing gevonden helaas. I2C adres wordt wel herkend ... maar ergens gaat het nog niet goed.

Scorpionrose

Citaat van: Michielvtb op 16-01-2021  10:41 uIk vroeg me af of er al eens iemand een Ispindel heeft gebouwd met de WEMOS D1 MINI PRO 16M, naar mijn idee de nieuwste versie van de WEMOS met keramische antenne en 16MB geheugen. Ik heb namelijk deze versie erbij besteld, en alles samen gebouwd, totaal 2 Ispindelss. Ik heb het idee dat het solderen allemaal prima gedaan is, alleen bij het flashen gaat het mis.
Ik heb de NODEMCU flasher gebruikt zoals in de meeste filmpjes op youtube wordt aangeraden. Na het flashen zijn er verschillende zaken voorgekomen. Het beste is dat 1 van de Ispindels inmiddels wel zichtbaar wordt, maar een temperatuur van 0 graden aangeeft en erg instabiel is. Hij valt dus vaak weer uit.
Via Putty zie ik op de andere Ispindel allerlei fouten voorbij komen van "failed to mount FS!" tot aan Config corrupted of allerlei rare tekens.

Ik vermoed dus dat het te maken heeft met de PRO versie, of de 16MB variant daarvan. Bij het flashen heb ik wel de flashsize op 16Mb gezet, en verschillende baudrates geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes.

Vandaar dat ik hoop te horen of iemand wel succes heeft met de PRO 16M versie, en wat ik wellicht fout doe.

Een ispindel met deze wemos werkt goed. Heel veel brouwers op dit forum gebruiken al bijna 2 jaar een ispindel met deze wemos met antenne.
Ik gebruik deze wemos tot op de dag van vandaag nog steeds.
En als een ispindel steeds uitvalt zou ik toch echt het soldeerwerk eens nalopen.

EDIT

Als hij bij jouw fouten geeft kan aan verschillende dingen liggen.
1-De wemos is een goedkope clone. Worden nu veel foute wemos modules aangeboden en verkocht. Als je dit niet weet dan heb je al snel de rommel in huis met veel erfenis.
2-Deze wemos is er nu ook in 4mb versie en daarvan krijg je bij als je pech hebt inderdaad een currupt config.(heb je dus wel een 16mb of is het enkel een 4mb versie
3-Als hij temp 0 aangeeft zou ik toch je soldeerwerk eens controleren en of je de temperatuursensor wel juist geplaatst hebt.

Scorpionrose

Citaat van: Michielvtb op 16-01-2021  10:41 uIk vroeg me af of er al eens iemand een Ispindel heeft gebouwd met de WEMOS D1 MINI PRO 16M, naar mijn idee de nieuwste versie van de WEMOS met keramische antenne en 16MB geheugen. Ik heb namelijk deze versie erbij besteld, en alles samen gebouwd, totaal 2 Ispindelss. Ik heb het idee dat het solderen allemaal prima gedaan is, alleen bij het flashen gaat het mis.
Ik heb de NODEMCU flasher gebruikt zoals in de meeste filmpjes op youtube wordt aangeraden. Na het flashen zijn er verschillende zaken voorgekomen. Het beste is dat 1 van de Ispindels inmiddels wel zichtbaar wordt, maar een temperatuur van 0 graden aangeeft en erg instabiel is. Hij valt dus vaak weer uit.
Via Putty zie ik op de andere Ispindel allerlei fouten voorbij komen van "failed to mount FS!" tot aan Config corrupted of allerlei rare tekens.

Ik vermoed dus dat het te maken heeft met de PRO versie, of de 16MB variant daarvan. Bij het flashen heb ik wel de flashsize op 16Mb gezet, en verschillende baudrates geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes.

Vandaar dat ik hoop te horen of iemand wel succes heeft met de PRO 16M versie, en wat ik wellicht fout doe.

Plaats eens een foto van de wemos. Is zo te zien wat voor wemos het werkelijk is.

Michielvtb

Hier een foto van de voor en achterkant




komen wel uit China/ALi, maar dat komen de originele ook geloof ik.

Michielvtb

Citaat van: Scorpionrose op 16-01-2021  11:51 uEen ispindel met deze wemos werkt goed. Heel veel brouwers op dit forum gebruiken al bijna 2 jaar een ispindel met deze wemos met antenne.
Ik gebruik deze wemos tot op de dag van vandaag nog steeds.
en als een ispindel steeds uitvalt zou ik toch echt het soldeerwerk eens nalopen.

EDIT

Als hij bij jouw fouten geeft kan aan verschillende dingen liggen.
1-De wemos is een goedkope clone. Worden nu veel foute wemos modules aangeboden en verkocht. Als je dit niet weet dan heb je al snel de rommel in huis met veel erfenis.
2-Deze wemos is er nu ook in 4mb versie en daarvan krijg je bij als je pech hebt inderdaad een currupt config.(heb je dus wel een 16mb of is het enkel een 4mb versie
3-Als hij temp 0 aangeeft zou ik toch je soldeerwerk eens controleren en of je de temperatuursensor wel juist geplaatst hebt.

Met uitvallen bedoel ik niet zozeer dat de spanning wegvalt oid, maar als ik hem via USB aan putty hang dan zie ik dat hij wel opstart en in config mode komt, maar na een paar "rondjes" ontstaat er een fout en stopt hij ermee. Dit is alleen als ik Firmware 6.3.1 gebruik, putty geeft dan continu (temperatuur sensor zit er even niet op nu, ik dacht eerst dat deze defect was, dus die heb ik getest op een andere en bleek wel te werken):

                 FW 6.3.1
2.2.2-dev(38a443e)
Worker run!
mounting FS... ERROR: failed to mount FS!

ERROR config corrupted
scanning for OW device on pin: 5
No devices found!
scanning for OW device on pin: 12
No devices found!
scanning for OW device on pin: 116
No devices found!
scanning for OW device on pin: 121
No devices found!
ERROR: cannot find a OneWire Temperature Sensor!
offsets not available
Boot-Mode: Deep-Sleep Wake
...........
           ERROR no Wifi credentials

going to Config Mode

Exception (28):
epc1=0x40209c1f epc2=0x00000000 epc3=0x00000000 excvaddr=0x00000000 depc=0x00000000

>>>stack>>>

ctx: sys
sp: 3ffffd60 end: 3fffffb0 offset: 0190
3ffffef0:  c5933000 4598e93b c1a05e9e 402026a0
3fffff00:  00311fc0 3ffef3a0 3ffefdb8 4020a39a
3fffff10:  e0000000 40523112 3ffef9a8 4020253c
3fffff20:  00311fc0 3ffef3a0 3ffefd9c 40202e84
3fffff30:  0030d7f7 3ffef3a0 3ffef378 40223766
3fffff40:  40253b18 3ffefd9c 3ffef3a0 40223e0a
3fffff50:  60000600 3ffefd9c 3ffef3a0 40253b25
3fffff60:  40253b6a 3fffdab0 00000000 3fffdcb0
3fffff70:  3ffef3b8 3fffdab0 00000000 00000004
3fffff80:  40000f49 40000f49 3fffdab0 40000f49
3fffff90:  40000e19 00000005 00071664 00000000
3fffffa0:  00000000 aa55aa55 000000ec 40104c85
<<<stack<<<

 ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 3456, room 16
tail 0
chksum 0x84
csum 0x84
va5432625
~ld

   FW 6.3.1
2.2.2-dev(38a443e)
Worker run!
mounting FS... ERROR: failed to mount FS!

ERROR config corrupted
scanning for OW device on pin: 5
No devices found!
scanning for OW device on pin: 12
No devices found!
scanning for OW device on pin: 116
No devices found!
scanning for OW device on pin: 121
No devices found!
ERROR: cannot find a OneWire Temperature Sensor!
offsets not available
Boot-Mode: Exception
...........
           ERROR no Wifi credentials

going to Config Mode
reboot RFCAL
{l$▒▒|▒$▒|

l▒b|▒▒▒r▒"▒
B▒▒nn▒$on▒▒▒cp▒▒lr${dp▒o▒▒
l
▒▒
#n▒|▒▒ی▒p▒▒nn▒$▒▒l ▒nn
$ nr▒▒▒n
▒{lr▒▒▒
▒{l▒

Scorpionrose

Citaat van: Michielvtb op 16-01-2021 &nbsp;12:23 uHier een foto van de voor en achterkant




komen wel uit China/ALi, maar dat komen de originele ook geloof ik.
Dit is dus een fake wemos. Deze geeft bij het flashen aan dat het goed is gegaan. Maar als je hem met en goed programma controleert zul je zien dat hij dus totaal niet werkt.




Scorpionrose

Citaat van: Michielvtb op 16-01-2021 &nbsp;12:31 uMet uitvallen bedoel ik niet zozeer dat de spanning wegvalt oid, maar als ik hem via USB aan putty hang dan zie ik dat hij wel opstart en in config mode komt, maar na een paar "rondjes" ontstaat er een fout en stopt hij ermee. Dit is alleen als ik Firmware 6.3.1 gebruik, putty geeft dan continu (temperatuur sensor zit er even niet op nu, ik dacht eerst dat deze defect was, dus die heb ik getest op een andere en bleek wel te werken):

                 FW 6.3.1
2.2.2-dev(38a443e)
Worker run!
mounting FS... ERROR: failed to mount FS!

ERROR config corrupted
scanning for OW device on pin: 5
No devices found!
scanning for OW device on pin: 12
No devices found!
scanning for OW device on pin: 116
No devices found!
scanning for OW device on pin: 121
No devices found!
ERROR: cannot find a OneWire Temperature Sensor!
offsets not available
Boot-Mode: Deep-Sleep Wake
...........
           ERROR no Wifi credentials

going to Config Mode

Exception (28):
epc1=0x40209c1f epc2=0x00000000 epc3=0x00000000 excvaddr=0x00000000 depc=0x00000000

>>>stack>>>

ctx: sys
sp: 3ffffd60 end: 3fffffb0 offset: 0190
3ffffef0:  c5933000 4598e93b c1a05e9e 402026a0
3fffff00:  00311fc0 3ffef3a0 3ffefdb8 4020a39a
3fffff10:  e0000000 40523112 3ffef9a8 4020253c
3fffff20:  00311fc0 3ffef3a0 3ffefd9c 40202e84
3fffff30:  0030d7f7 3ffef3a0 3ffef378 40223766
3fffff40:  40253b18 3ffefd9c 3ffef3a0 40223e0a
3fffff50:  60000600 3ffefd9c 3ffef3a0 40253b25
3fffff60:  40253b6a 3fffdab0 00000000 3fffdcb0
3fffff70:  3ffef3b8 3fffdab0 00000000 00000004
3fffff80:  40000f49 40000f49 3fffdab0 40000f49
3fffff90:  40000e19 00000005 00071664 00000000
3fffffa0:  00000000 aa55aa55 000000ec 40104c85
<<<stack<<<

 ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 3456, room 16
tail 0
chksum 0x84
csum 0x84
va5432625
~ld

   FW 6.3.1
2.2.2-dev(38a443e)
Worker run!
mounting FS... ERROR: failed to mount FS!

ERROR config corrupted
scanning for OW device on pin: 5
No devices found!
scanning for OW device on pin: 12
No devices found!
scanning for OW device on pin: 116
No devices found!
scanning for OW device on pin: 121
No devices found!
ERROR: cannot find a OneWire Temperature Sensor!
offsets not available
Boot-Mode: Exception
...........
           ERROR no Wifi credentials

going to Config Mode
reboot RFCAL
{l$▒▒|▒$▒|

l▒b|▒▒▒r▒"▒
B▒▒nn▒$on▒▒▒cp▒▒lr${dp▒o▒▒
l
▒▒
#n▒|▒▒ی▒p▒▒nn▒$▒▒l ▒nn
$ nr▒▒▒n
▒{lr▒▒▒
▒{l▒

Dit ziet er zover goed uit. Is dit alles wat hij weergeeft of gaat het nog verder?

Michielvtb

Citaat van: Scorpionrose op 16-01-2021 &nbsp;14:04 uDit is dus een fake wemos. Deze geeft bij het flashen aan dat het goed is gegaan. Maar als je hem met en goed programma controleert zul je zien dat hij dus totaal niet werkt


Daar was ik dus al een beetje bang voor. Ook omdat de 3 die ik getest heb allemaal verschillend reageren.
Maar waar koop ik dan de goede? Ze komen beide uit China geloof ik?
Degene die ik heb gekocht bij Alie lijken wel de goede:

Maar dit geeft uiteraard geen garanties, en ze sturen dan gewoon neppers op. Weet je toevallig een adresje waar je gegarandeerd goede krijgt?

Michielvtb

Citaat van: Scorpionrose op 16-01-2021 &nbsp;14:07 uDit ziet er zover goed uit. Is dit alles wat hij weergeeft of gaat het nog verder?
Dit herhaald zich de hele tijd, maar ik krijg ook geen verbinding met de Ispindel, hoewel ik AP wel zie. Op de batterij krijg ik wel verbinding, die dus vaak even wegvalt, ik vermoed omdat de wemos opnieuw opstart. Maar als de batterij erin zit kan ik de USB niet aansluiten heb ik begrepen, dus Putty kan ik dan niet uitlezen.

Maar goed, als die wemossen echt fake zijn dan verwacht ik niet dat ik het ga oplossen zonder andere hardware. Zeker niet als andere mensen wel gewoon goede ervaringen hebben met de D1 PRO 16M.

Met de firmware 5.8.6 heb ik meestal betere resultaten:
     FW 5.8.6
2.2.1(cfd48f3)
Worker run!
Boot-Mode: 5
mounting FS... ERROR: failed to mount FS!

ERROR config corrupted
...........
           ERROR no Wifi credentials

going to Config Mode
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Scan done
*WM: Adding parameter
*WM: name
*WM: Adding parameter
*WM: sleep
*WM: Adding parameter
*WM: vfact
*WM: Adding parameter
*WM:
*WM: Adding parameter
*WM:
*WM: Adding parameter
*WM: tempscale
*WM: Adding parameter
*WM:
*WM: Adding parameter
*WM:
*WM: Adding parameter
*WM: selAPI
*WM: Adding parameter
*WM: token
*WM: Adding parameter
*WM: server
*WM: Adding parameter
*WM: port
*WM: Adding parameter
*WM: url
*WM: Adding parameter
*WM: db
*WM: Adding parameter
*WM: job
*WM: Adding parameter
*WM: instance
*WM: Adding parameter
*WM:
*WM: Adding parameter
*WM: POLYN
started Portal
*WM: SET AP
*WM:
*WM: Configuring access point...
*WM: iSpindel
*WM: AP IP address:
*WM: 192.168.4.1
*WM: HTTP server started
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: Handle root
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: Handle root
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Handle root
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
ERROR: OW DISCONNECTED
ERROR: OW DISCONNECTED
*WM: iSpindel
*WM: Sent iSpindel info page
*WM: Request redirected to captive portal
ERROR: OW DISCONNECTED

En bij 1 van de 2 doet die het ook met batterij, ware het niet dat de batterijspanning als 0.00V wordt aangeven. Bij die andere komt hij niet bij op de batterij, maar ik meet wel gewoon 5V op de Wemos.... Kortom ze geven allemaal andere wazige storingen  ::)

Woeka

Je weet wel zeker dat de temperatuursensor er op de goede manier in zit? Die is er zo anders om in gesoldeerd.

Michielvtb

Citaat van: Woeka op 16-01-2021 &nbsp;15:17 uJe weet wel zeker dat de temperatuursensor er op de goede manier in zit? Die is er zo anders om in gesoldeerd.
Ja daar ben ik wel zeker van. Had ook al gelezen dat sommige namaak uit China andersom zijn qua pinning, dus heb het ook los geprobeerd. Omgedraaid werd hij heel heet  ;D . Daarna deed hij het nog wel toen ik hem checkte in een andere.

Scorpionrose

Zo te zien is er ergens iets goed fout.
Maak de wemos eens leeg en probeer het opnieuw te flashen.
Maar denk eerder dat er ergens op de printplaat iets fout zit of defect is.

Michielvtb

Leegmaken en opnieuw flashen heb ik zeker al een keer of 5 a 6 per wemos gedaan, met wisselende resultaten. De ene keer werkt dit en de andere keer werkt het niet.
Ik zal morgen nogmaals het soldeerwerk controleren, maar ik heb alles ook al doorgemeten met een multimeter en geen rare sluitingen of open loops gezien. er gaat gewoon netjes spanning naar de Wemos, de I2C (SDA en SCL) van de Gyro) komt aan op D4 en D3, en de temperatuur sensor krijgt voeding en de middelste pin zit aan de D6 pin.
Morgenochtend nog maar een laatste poging dan.
Maar als iemand weet waar ik een originele Wemos kan bestellen dan hoor ik het graag. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten of het daar wel of niet aan ligt.

Heyudude

Formatteren met jffs formaat bij de pro met 16mb was bij mij de oplossing via Arduino IDE. Kan de code zo niet snel vinden helaas.
Elke keer Config corrupt, bad FS.
Nu loopt ie als een zonnetje

Michielvtb

Ah oke bedankt voor de tip. De Arduino IDE had ik al wel geïnstalleerd, alleen ff goed uitvinden hoe het werkt nog. Ga ik zeker ook nog even proberen.

Michielvtb

Het lijkt erop dat ik er eindelijk 1 in de benen heb.

Ik ben begonnen met #1, degene die een temperatuur van 0 graden aangaf en soms op de batterij wegviel in config mode.
Alles nogmaals doorgemeten, met name ook de temperatuur sensor:
GND pootje naar GND op de Wemos: 0 Ohm
Middelste pootje naar D6 op Wemos: 0 Ohm
5V pootje naar 5V op Wemos: 0 Ohm.
Dit lijkt dus allemaal in orde.

1. Vervolgens opnieuw geflasht met firmware versie 6.3.0, de temperatuur sensor geeft nog steeds 0.00 graden aan, Gyro werkt, alleen soms verlies ik verbinding met de configpagina/valt de verbinding even weg op de batterij. Of dit de WIFI is die uitvalt, of gewoon de Ispindel die reboot of zo weet ik net precies. Op USB is het wel Stabiel.
2. Flash gewist, en geflasht met versie 5.8.6: Verbinding stabiel op zowel USB als batterij, alleen de temperatuur is afwisselend correct en -127 graden.
3. Flash gewist en geflasht met versie 5.6.1: verbinding stabiel op batterij en correcte weergave van de temperatuur.

Het lijkt er dus toch op dat die namaak Wemos niet lekker geflasht kan worden, of dat hij alleen met de oude versies overweg kan.

#2 werkt ook met versie 5.6.1, alleen voor deze helaas alleen op de USB verbinding. Op de batterij is de WEMOS zo dood als een pier, terwijl ik wel netjes 4.12 V meet over 5 V en GND op de WEMOS en ook over de OUT- en OUT+ van de oplaad module. Ook zit RST verbonden aan de cathode van de diode en D0 aan de anode (beide 0 Ohm gemeten). Ik vermoed hier dus dat er iets met het gewone ingangspanningcircuit op de WEMOS aan de hand is of zo. Maar ik heb nog geen schema van de WEMOS gevonden, dus op de WEMOS zelf kan ik niet veel controleren. Ik ga nog eens proberen deze WEMOS te vervangen.

En ook maar eens een paar andere WEMOS modules bestellen, zowel de gewone bij de LOLIN shop en de PRO bij een andere leverancier, kijken of dat beter gaat en of ik dan geen of betere namaak modules krijg. ( ik heb al wel gezien dat ik geen origineel flash geheugen heb, dus dat zal ook wel niet meehelpen.

Als iemand nog een winkel weet waar je zeker weten originele krijgt hou ik me aanbevolen!  8)
Overigens zie ik bij de werkende firmware versie 5.6.1 nog steeds de bekende fout "Failed to mount FS" in putty:
 FW 5.6.1
             2.1.0(deb1901)
                           Worker run!
                                      Boot-Mode: 5
                                                  mounting FS... ERROR: failed t                           o mount FS!

           ERROR config corrupted
                                 ...........
                                            ERROR no Wifi credentials

                                                                     going to Co                           nfig Mode


Scorpionrose


Michielvtb

Ah bedankt!
Wellicht kan ik hier iets mee nameten op de WEMOS zelf. Wellicht kan ik vinden waarom hij zo dood is als een pier. Of ik vervang hem door de reserve die ik nog heb, dat kan natuurlijk ook.
Inmiddels heb ik in NL ook een andere WEMOS D1 PRO besteld, eeentje die op de foto in ieder geval wel lijkt op de originele. (Kost in Nederland ook het 4-voudige :) )
Kijken of het daarmee beter gaat.

Groet Michiel

Scorpionrose

Citaat van: Michielvtb op 17-01-2021 &nbsp;12:50 u#2 werkt ook met versie 5.6.1, alleen voor deze helaas alleen op de USB verbinding. Op de batterij is de WEMOS zo dood als een pier, terwijl ik wel netjes 4.12V meet over 5V en GND op de WEMOS en ook over de OUT- en OUT+ van de oplaad module. Ook zit RST verbonden aan de cathode van de diode en D0 aan de anode (beide 0 Ohm gemeten). Ik vermoed hier dus dat er iets met het gewone ingangspanningcircuit op de WEMOS aan de hand is of zo. Maar ik heb nog geen schema van de WEMOS gevonden, dus op de WEMOS zelf kan ik niet veel controleren. Ik ga nog eens proberen deze WEMOS te vervangen.


Dus hij werkt wel op usb en niet op de batterij zelf.
Misschien de AAN/UIT schakelaar te heet gesoldeerd?
Verbind de 2 contacten die gebruikt worden van de schakelaar eens met elkaar met bv een schroevendraaier en kijk of hij dan wel werkt.
Via usb gaat alles namelijk buiten de schakelaar om.
Dit is het eerste wat ik altijd controleer als een ispindel bij mij niet werkt.
Deze schakelaars kunnen totaal niet tegen teveel warmte, is echt een fractie van een seconde om ze te solderen. Houd je de soldeerbout er te lang bij dan is de schakelaar van binnen al gesmolten.

Michielvtb

Ik denk dat de schakelaar nog wel werkt. Staat de Ispindel uit, dan meet ik 0 V tussen 5 V en 0 (GND) op de wemos. zet ik de schakelaar om, dan staat daar netjes 4.12 Volt. Hetzelfde geldt voor de oplaad module. Dus ik zie de schakelaar werken op mijn multimeter.
De gyro zie ik ook gewoon aangaan, doordat het ledje gaat branden.



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.