Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket

Gestart door Henielma, 17-03-2017 21:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Afgelopen zaterdag mijn iSpindel gesloopt, tilde hem aan de oplaadkabel op, kon de printplaat niet helemaal aan... Wat is nu wijsheid, nieuwe printplaat erop laten solderen? Zo ja, welke printplaat moet ik dan hebben?

Scorpionrose

Citaat van: tdp op 29-01-2020  12:06 uAfgelopen zaterdag mijn iSpindel gesloopt, tilde hem aan de oplaadkabel op, kon de printplaat niet helemaal aan... Wat is nu wijsheid, nieuwe printplaat erop laten solderen? Zo ja, welke printplaat moet ik dan hebben?

De TP4056 bedoel je
https://www.aliexpress.com/item/4000510186054.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7705415eM53hWF&s=p&algo_pvid=25d88842-6960-410c-b87a-2eabe673cb29&algo_expid=25d88842-6960-410c-b87a-2eabe673cb29-3&btsid=95e55048-26d4-4cbf-8a0e-e5595ea1de05&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10,searchweb201603_55


Scorpionrose

Citaat van: tdp op 29-01-2020  13:17 uDat denk ik wel inderdaad! Heb jij dit toevallig op voorraad?

Je hebt PM

Luiaard

Ik heb alle onderdelen op Aliexpres besteld voor € 16 inclusief verzending, dat is dus niks vergeleken met de 'kant-en-klare' varianten. Het enige wat ik mis is de slede en de buis. Misschien moet ik eens wat Lego opzoeken bij de kringloop of rondzoeken naar iemand met een 3D scanner. Anders zou ik eventueel het printplaat zo kunnen knippen dat het precies past. Voor de buis wil ik een gistflesje van White Labs gebruiken.

Ik ben erg benieuwd en vindt dit soort knutsel projecten ook erg leuk.

Triplezzz


Luiaard

Citaat van: Triplezzz op 03-05-2020  15:57 uIk denk dat je beter iemand met een 3d printer kan zoeken  :)

Hier kan je de petling kopen

https://www.geocachingshop.nl/nl/petling-xxl-cache-container?search_query=Petxxl&results=2

Bedankt voor de tip! Enig idee welk van de modellen sledes in deze PETling passen? De webshop geeft deze maten:

Outside measures: appr. 16 cm x 42 mm
Inside diameter: 33 mm.

De modellen voor de slede varieren van 36 - 40 mm.

Heeft iemand deze specefieke PETlingen al gebruikt?

hans100w

Citaat van: Luiaard op 04-05-2020  09:41 uBedankt voor de tip! Enig idee welk van de modellen sledes in deze PETling passen? De webshop geeft deze maten:

Outside measures: appr. 16 cm x 42 mm
Inside diameter: 33 mm.

De modellen voor de slede varieren van 36 - 40 mm.

Heeft iemand deze specefieke PETlingen al gebruikt?

Deze moet je hebben, is ook nog voordeliger incl. verzending, zelfs uit Litouwen    http://www.geoshop.lt/index.php?route=product/product&path=20_26&product_id=242

Luiaard

Citaat van: hans100w op 04-05-2020  20:21 uDeze moet je hebben, is ook nog voordeliger incl. verzending, zelfs uit Litouwen    http://www.geoshop.lt/index.php?route=product/product&path=20_26&product_id=242


Ik heb die andere al besteld, maar het zal niet zo nauw komen als je ziet dat het eerste 'design' in de verpakking van 'bruistabletten' zat.


Luiaard

Nadat bleek dat eerdere genoemde 3D-print service veranderd is en veel duurder is geworden (en een minimumbestelwaarde van € 70 heeft) was ik gaan zoeken naar een alternatief. Ik kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n € 4 een slede kunnen maken. Omdat de minimumbestelwaarde hier € 10 was heb ik er maar twee laten maken (ik heb dus over een tijdje een iSpindel die ik evt. kan aanbieden aan iemand die hem nodig heeft). Alles bij elkaar heb ik voor iets minder dan € 20 de iSpindel bij elkaar.

Omdat ik vaak in mijn kelder vergist (ik woon 5 hoog en de kelder heeft geen WIFI of stroomaansluitingen) ga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.

ExPeteriment

Citaat van: Luiaard op 06-07-2020  10:32 uOmdat ik vaak in mijn kelder vergist (ik woon 5 hoog en de kelder heeft geen WIFI of stroomaansluitingen) ga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.
Interessant! Gebruik je een WemosD1miniPro oid? Zo ja, dan kun je overwegen de gegevens op de SPIFF op te slaan, dan hoef je geen SD kaart te koppelen. Met een ESP32 heb je meteen ook bluetooth tot je beschikking.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Luiaard op 06-07-2020  10:32 uIk kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n € 4 een slede kunnen maken.
Mijn dank is groot voor deze tip! :groots:
Citaat van: Luiaard op 06-07-2020  10:32 uga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.
Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen. :proost:

Luiaard

Citaat van: ExPeteriment op 06-07-2020  17:27 uInteressant! Gebruik je een WemosD1miniPro oid? Zo ja, dan kun je overwegen de gegevens op de SPIFF op te slaan, dan hoef je geen SD kaart te koppelen. Met een ESP32 heb je meteen ook bluetooth tot je beschikking.

Ik moet ze nog bouwen (ik mis nog een onderdeel om de batterijen op te laden, maar ik heb inderdaad een ESP32. Ik zal inderdaad eens kijken of het met de SPIFF zonder SD-kaart kan. Voor mij is het niet zo belangrijk om iedere keer updates te krijgen, ik wil eens in de zoveel dagen kijken of de vergisting stabiel is. In het begin volstaat voor mij een CSV met tijd, temp en SG.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Luiaard op 06-07-2020  19:26 uIk moet ze nog bouwen (ik mis nog een onderdeel om de batterijen op te laden,
Je bedoelt dit oplaad ding?

Voor 22.00 adres in een pm en je hebt er een overmorgen in de bus.

Luiaard

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 06-07-2020  20:49 uJe bedoelt dit oplaad ding?

Voor 22.00 adres in een pm en je hebt er een overmorgen in de bus.

Dat is aardig, maar ik verwacht ze deze week nog (aldus Aliexpress). Als het er dan nog niet is dan stuur ik je zeker een PB. Bedankt!

Overigens nog een tip voor de budget-bouwers. In oude (ook in nieuwe) laptops zitten vaak veel bruikbare elektronische onderdelen. Ik heb zo bijvoorbeeld de 18650 batterijen uit de accu van een 10 jaar oude laptop gehaald (die zitten dus in de plasticomhulling van de accu).

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Luiaard op 06-07-2020  10:32 uIk kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n € 4 een slede kunnen maken.
Vandaag contact met de mannen opgenomen, inderdaad € 4 per slede.
Gewoon van 3 verschillende ontwerpen 2 besteld, weer € 30,95 verder. :degroeten:
Ik ben benieuwd!  :groots:

koffie

Wat zijn tegenwoordig de plekken op een kant en klare iSpindel te bestellen, zonder solderen?

Jan de Graaff

Citaat van: koffie op 31-08-2020  11:20 uWat zijn tegenwoordig de plekken op een kant en klare iSpindel te bestellen, zonder solderen ?
Ik heb de mijne bij Scorpionrose besteld, hier: ispindel.nl/

koffie

Citaat van: JanDeGraaff op 31-08-2020  14:34 uIk heb de mijne bij Scorpionrose besteld, hier: ispindel.nl/
Dankje. Wel prijzig, is er nog forumkorting? :+
Ik zal me eens inlezen of en hoe zo'n ispindel met mqtt kan babbelen.

rcvannus

Citaat van: koffie op 31-08-2020  11:20 uWat zijn tegenwoordig de plekken op een kant en klare iSpindel te bestellen, zonder solderen?

Volgens mij zijn er wel forumleden die wat in elkaar kunnen zetten voor je.

lier

Ik heb er met wat brouwvrienden 5 gemaakt alles el cheapo besteld via Ali en ebay, materiaalkosten incl. verzendkosten 14,13 per stuk.
Maar dan moet je zelf solderen en kalibreren en heb je geen garantie het is een keuze die je maakt.
Voor mij, ik vond het een leuk project om het zelf te doen.

Mickets

Citaat van: lier op 05-09-2020  23:59 uIk heb er met wat brouwvrienden 5 gemaakt alles el cheapo besteld via Ali en ebay, materiaalkosten incl. verzendkosten 14,13 per stuk.
Maar dan moet je zelf solderen en kalibreren en heb je geen garantie het is een keuze die je maakt.
Voor mij, ik vond het een leuk project om het zelf te doen.

Misschien wat veel gevraagd maar zou je de details van de artikelen in een lijstje kunnen zetten?
Heb gigantisch veel moeite met het vinden van de correcte artikelen.

Jeroen76

Citaat van: Mickets op 15-11-2020  23:12 uMisschien wat veel gevraagd maar zou je de details van de artikelen in een lijstje kunnen zetten?
Heb gigantisch veel moeite met het vinden van de correcte artikelen.
Wellicht heb je iets aan dit topic

KLIK

Gr. Jeroen


lier

Citaat van: Mickets op 15-11-2020  23:12 uMisschien wat veel gevraagd maar zou je de details van de artikelen in een lijstje kunnen zetten?
Heb gigantisch veel moeite met het vinden van de correcte artikelen.

https://www.opensourcedistilling.com/ispindel-assembly/

Succes, ps de eerste keer dat je bij pcb.com besteld krijg je korting


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.