Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket  (gelezen 59524 keer)

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket
« Reactie #250 Gepost op: 29-01-2020 12:06 u »
Afgelopen zaterdag mijn iSpindel gesloopt, tilde hem aan de oplaadkabel op, kon de printplaat niet helemaal aan... Wat is nu wijsheid, nieuwe printplaat erop laten solderen? Zo ja, welke printplaat moet ik dan hebben?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #251 Gepost op: 29-01-2020 12:29 u »
Afgelopen zaterdag mijn iSpindel gesloopt, tilde hem aan de oplaadkabel op, kon de printplaat niet helemaal aan... Wat is nu wijsheid, nieuwe printplaat erop laten solderen? Zo ja, welke printplaat moet ik dan hebben?

De TP4056 bedoel je
https://www.aliexpress.com/item/4000510186054.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7705415eM53hWF&s=p&algo_pvid=25d88842-6960-410c-b87a-2eabe673cb29&algo_expid=25d88842-6960-410c-b87a-2eabe673cb29-3&btsid=95e55048-26d4-4cbf-8a0e-e5595ea1de05&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10,searchweb201603_55

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #253 Gepost op: 29-01-2020 13:27 u »
Dat denk ik wel inderdaad! Heb jij dit toevallig op voorraad?

Je hebt PM

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #254 Gepost op: 03-05-2020 15:49 u »
Ik heb alle onderdelen op Aliexpres besteld voor 16 inclusief verzending, dat is dus niks vergeleken met de 'kant-en-klare' varianten. Het enige wat ik mis is de slede en de buis. Misschien moet ik eens wat Lego opzoeken bij de kringloop of rondzoeken naar iemand met een 3D scanner. Anders zou ik eventueel het printplaat zo kunnen knippen dat het precies past. Voor de buis wil ik een gistflesje van White Labs gebruiken.

Ik ben erg benieuwd en vindt dit soort knutsel projecten ook erg leuk.

Offline Triplezzz

• Junior lid
  • **
  • Triplezzz.nl
« Reactie #255 Gepost op: 03-05-2020 15:57 u »
Ik denk dat je beter iemand met een 3d printer kan zoeken  :)

Hier kan je de petling kopen

https://www.geocachingshop.nl/nl/petling-xxl-cache-container?search_query=Petxxl&results=2

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #256 Gepost op: 04-05-2020 09:41 u »
Ik denk dat je beter iemand met een 3d printer kan zoeken  :)

Hier kan je de petling kopen

https://www.geocachingshop.nl/nl/petling-xxl-cache-container?search_query=Petxxl&results=2

Bedankt voor de tip! Enig idee welk van de modellen sledes in deze PETling passen? De webshop geeft deze maten:

Outside measures: appr. 16 cm x 42 mm
Inside diameter: 33 mm.

De modellen voor de slede varieren van 36 - 40 mm.

Heeft iemand deze specefieke PETlingen al gebruikt?

Offline hans100w

• Senior lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #257 Gepost op: 04-05-2020 20:21 u »
Bedankt voor de tip! Enig idee welk van de modellen sledes in deze PETling passen? De webshop geeft deze maten:

Outside measures: appr. 16 cm x 42 mm
Inside diameter: 33 mm.

De modellen voor de slede varieren van 36 - 40 mm.

Heeft iemand deze specefieke PETlingen al gebruikt?

Deze moet je hebben, is ook nog voordeliger incl. verzending, zelfs uit Litouwen    http://www.geoshop.lt/index.php?route=product/product&path=20_26&product_id=242

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #258 Gepost op: 04-05-2020 21:50 u »
Deze moet je hebben, is ook nog voordeliger incl. verzending, zelfs uit Litouwen    http://www.geoshop.lt/index.php?route=product/product&path=20_26&product_id=242

Ik heb die andere al besteld, maar het zal niet zo nauw komen als je ziet dat het eerste 'design' in de verpakking van 'bruistabletten' zat.

Offline hans100w

• Senior lid
  • Brouwerij Hengeloo

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #260 Gepost op: 06-07-2020 10:32 u »
Nadat bleek dat eerdere genoemde 3D-print service veranderd is en veel duurder is geworden (en een minimumbestelwaarde van 70 heeft) was ik gaan zoeken naar een alternatief. Ik kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n 4 een slede kunnen maken. Omdat de minimumbestelwaarde hier 10 was heb ik er maar twee laten maken (ik heb dus over een tijdje een iSpindel die ik evt. kan aanbieden aan iemand die hem nodig heeft). Alles bij elkaar heb ik voor iets minder dan 20 de iSpindel bij elkaar.

Omdat ik vaak in mijn kelder vergist (ik woon 5 hoog en de kelder heeft geen WIFI of stroomaansluitingen) ga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.

Offline ExPeteriment

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #261 Gepost op: 06-07-2020 17:27 u »
Omdat ik vaak in mijn kelder vergist (ik woon 5 hoog en de kelder heeft geen WIFI of stroomaansluitingen) ga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.
Interessant! Gebruik je een WemosD1miniPro oid? Zo ja, dan kun je overwegen de gegevens op de SPIFF op te slaan, dan hoef je geen SD kaart te koppelen. Met een ESP32 heb je meteen ook bluetooth tot je beschikking.

Offline Heuvinger brouwerij

• Senior lid
  • Avangard malz, CML yeast, Noord-Nederlandse hop
« Reactie #262 Gepost op: 06-07-2020 18:13 u »
Ik kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n 4 een slede kunnen maken.
Mijn dank is groot voor deze tip! :groots:
ga ik zelf een aangepaste versie bouwen waarbij ik de gemeten gegevens opsla op een SD-kaart en deze kan uitlezen via bluetooth (op momenten dat ik in de kelder ben). Zodra dit gelukt is zal ik het hier posten.
Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen. :proost:

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #263 Gepost op: 06-07-2020 19:26 u »
Interessant! Gebruik je een WemosD1miniPro oid? Zo ja, dan kun je overwegen de gegevens op de SPIFF op te slaan, dan hoef je geen SD kaart te koppelen. Met een ESP32 heb je meteen ook bluetooth tot je beschikking.

Ik moet ze nog bouwen (ik mis nog een onderdeel om de batterijen op te laden, maar ik heb inderdaad een ESP32. Ik zal inderdaad eens kijken of het met de SPIFF zonder SD-kaart kan. Voor mij is het niet zo belangrijk om iedere keer updates te krijgen, ik wil eens in de zoveel dagen kijken of de vergisting stabiel is. In het begin volstaat voor mij een CSV met tijd, temp en SG.

• Senior lid
« Reactie #264 Gepost op: 06-07-2020 20:49 u »
Ik moet ze nog bouwen (ik mis nog een onderdeel om de batterijen op te laden,
Je bedoelt dit oplaad ding?

Voor 22.00 adres in een pm en je hebt er een overmorgen in de bus.

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
« Reactie #265 Gepost op: 06-07-2020 22:47 u »
Je bedoelt dit oplaad ding?

Voor 22.00 adres in een pm en je hebt er een overmorgen in de bus.

Dat is aardig, maar ik verwacht ze deze week nog (aldus Aliexpress). Als het er dan nog niet is dan stuur ik je zeker een PB. Bedankt!

Overigens nog een tip voor de budget-bouwers. In oude (ook in nieuwe) laptops zitten vaak veel bruikbare elektronische onderdelen. Ik heb zo bijvoorbeeld de 18650 batterijen uit de accu van een 10 jaar oude laptop gehaald (die zitten dus in de plasticomhulling van de accu).

• Senior lid
« Reactie #266 Gepost op: 12-07-2020 19:23 u »
Ik kwam uit bij 3D Print Almelo waar ze voor zo'n 4 een slede kunnen maken.
Vandaag contact met de mannen opgenomen, inderdaad 4 per slede.
Gewoon van 3 verschillende ontwerpen 2 besteld, weer 30,95 verder. :degroeten:
Ik ben benieuwd!  :groots: