Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket  (gelezen 31766 keer)

Offline verriet

• ABV De Bierkaai
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
    • BlaBlaBlog.nl
Re: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket
« Reactie #175 Gepost op: 13-08-2018 08:20 u »
Na installatie van de tilt en koppeling met Ubidots krijg ik automatisch 6 variabelen. Wat is de betekenis van de Gravity variabele?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #176 Gepost op: 13-08-2018 08:42 u »
Na installatie van de tilt en koppeling met Ubidots krijg ik automatisch 6 variabelen. Wat is de betekenis van de Gravity variabele?

Gravity is je SG. Weet niet of t standaard is, maar bij mij is ie standaard afgerond op tientallen, dus heb zelf een meer exacte aangemaakt.

Offline verriet

• ABV De Bierkaai
  • Boven 10 berichten
  • *
    • BlaBlaBlog.nl
« Reactie #177 Gepost op: 13-08-2018 08:45 u »
Gravity is je SG. Weet niet of t standaard is, maar bij mij is ie standaard afgerond op tientallen, dus heb zelf een meer exacte aangemaakt.
En hoe kalibreer ik die? In de documentatie lees ik alleen maar hoe ik een extra variabele aan moet maken die Plato berekent adhv Tilt.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
« Reactie #178 Gepost op: 13-08-2018 09:03 u »
En hoe kalibreer ik die? In de documentatie lees ik alleen maar hoe ik een extra variabele aan moet maken die Plato berekent adhv Tilt.
Wil je de iSpindel zelf kalibreren, of wil je de Gravity variabele aanpassen?
Ik weet niet hoe dat tweede moet (volgens mij kan dat niet), het eerste weet ik wel, dat staat hier beschreven

Offline verriet

• ABV De Bierkaai
  • Boven 10 berichten
  • *
    • BlaBlaBlog.nl
« Reactie #179 Gepost op: 13-08-2018 09:28 u »
Wil je de iSpindel zelf kalibreren, of wil je de Gravity variabele aanpassen?
Ik weet niet hoe dat tweede moet (volgens mij kan dat niet), het eerste weet ik wel, dat staat hier beschreven
Als je die Gravity niet aan kunt passen is het niet meer dan een indicatie toch? Ik voeg een variabele toe! Ontzettend bedankt voor je hulp Emiel!!

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
« Reactie #180 Gepost op: 13-08-2018 09:39 u »
Als je die Gravity niet aan kunt passen is het niet meer dan een indicatie toch? Ik voeg een variabele toe! Ontzettend bedankt voor je hulp Emiel!!
Ja, ik kijk daarom ook niet naar die vooraf ingestelde 'Gravity' parameter. Ik heb mijn ispindel gekalibreerd in graden Plato en daar een eigen SG afgeleide van gemaakt.
Succes!

Offline Mendel

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ispindel
« Reactie #181 Gepost op: 02-10-2018 10:52 u »
Eergisteren mijn zelfgemaakte Ispindel eens in mijn gistvat geworpen en hij doet het echt goed.

Begin Sg hydrometer : 1068
Begin Sg Ispindel : 1069 !

ik gebruik nu de App Brewspy(enkel android) om hem te volgen (elke 15 minuten een update)

ondertussen is hij al gezakt naar 6.82 plato wat overeenkomt met een sg van 1027.
je kan met de app het brouwsel opslaan en dan gaan vergelijken met een volgend brouwsel.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
« Reactie #182 Gepost op: 02-10-2018 11:45 u »
Hoi Mendel,

Ik heb je bericht even toegevoegd aan dit topic, aangezien hier al een hoop besproken is over de iSpindel.

Die app klinkt wel interessant, ik gebruik nu ubidots, maar daarbij moet je steeds je oude gegevens wissen bij een nieuw brouwsel

Offline Mendel

• *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #183 Gepost op: 02-10-2018 13:33 u »
Hoi Mendel,

Ik heb je bericht even toegevoegd aan dit topic, aangezien hier al een hoop besproken is over de iSpindel.

Die app klinkt wel interessant, ik gebruik nu ubidots, maar daarbij moet je steeds je oude gegevens wissen bij een nieuw brouwsel

Inderdaad en het is heel makkelijk te configureren met je Ispindel.

Offline knifeman

• Boven 10 berichten
  • *
  • life's like a suitcase...
« Reactie #184 Gepost op: 12-10-2018 09:03 u »
Ik gebruik sinds 3 dagen ook een ispindel en brewspy maar heb sinds gisteren problemen met aanloggen. Nog iemand?

Andere vraag... kalibratie via de brewspy app zelf ging op zich goed echter na kopiŽren van de formula in de ispindel lijkt de SG waarde niet echt te kloppen.

Raden jullie aan de kalibratie van de ispindel firmware zelf te gebruiken of die van brewspy ?

Offline Brewx

• *
  • Brouwer in de HopHemel
« Reactie #185 Gepost op: 15-10-2018 18:44 u »
Kan iemand meer details of een duidelijke screenshot geven over het aanmaken van die variabele en derived formule in Ubidots? Ik ben een absolute leek op vlak van programmeertaal en alles daarrond...  :(
We hebben de ispindel al kunnen koppelen aan ubidots en gekalibreerd met de excell-file volgens hun website, maar de screenshots op hun site komen niet overeen met hoe wij het zien...
Hulp is welkom!

Offline Pieter1954

• Junior lid
  • **
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #186 Gepost op: 15-10-2018 19:53 u »
Ik heb vandaag een iSpindel ontvangen maar mijn free trial bij Ubidots is verlopen (2 maanden geleden aangemaakt en in de tussentijd niets mee gedaan). Nu ben ik suspended en moet ik betalen voor een account.
Ik lees overal over een gratis account obv zelfstudie ...?
Wie kan mij uitleggen hoe ik een gratis account kan installeren? Liefst in leesbare jip-en-janneke-taal ...

Offline BertusBeensteen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #187 Gepost op: 15-10-2018 21:47 u »
Ik heb vandaag een iSpindel ontvangen maar mijn free trial bij Ubidots is verlopen (2 maanden geleden aangemaakt en in de tussentijd niets mee gedaan). Nu ben ik suspended en moet ik betalen voor een account.
Ik lees overal over een gratis account obv zelfstudie ...?
Wie kan mij uitleggen hoe ik een gratis account kan installeren? Liefst in leesbare jip-en-janneke-taal ...

Aanmelden bij deze: https://ubidots.com/education/
Rest is hetzelfde als bij de gewone ubidots
Eerste device is en blijft gratis.

Offline Pieter1954

• Junior lid
  • **
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #188 Gepost op: 15-10-2018 23:04 u »
Aanmelden bij deze: https://ubidots.com/education/
Rest is hetzelfde als bij de gewone ubidots
Eerste device is en blijft gratis.

Bedankt

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
« Reactie #189 Gepost op: 17-10-2018 10:30 u »
Kan iemand meer details of een duidelijke screenshot geven over het aanmaken van die variabele en derived formule in Ubidots? Ik ben een absolute leek op vlak van programmeertaal en alles daarrond...  :(
We hebben de ispindel al kunnen koppelen aan ubidots en gekalibreerd met de excell-file volgens hun website, maar de screenshots op hun site komen niet overeen met hoe wij het zien...
Hulp is welkom!
Is het je al wel gelukt je iSpindel te koppelen met Ubidots d.m.v. de token?

Zo ja, dan zie je als het goed is je iSpindel als device in Ubidots staan, met verschillende variabelen al aangemaakt. Vervolgens voeg je een derived variabele toe waar je de formule uit je spreadsheet kunt invullen om zo je de Plato-waarde laten berekenen. Zorg ervoor dat je het woord ' tilt' niet zelf schrijft, maar toevoegt als data source.

Kun je daar wat mee?