Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket  (gelezen 23694 keer)

Offline pippakillinova

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Bouwen iSpindel op basis van een bouwpakket
« Reactie #150 Gepost op: 16-03-2018 07:51 u »
Gaaf dit dashboard. Hoe heb je deze zo ingesteld?

Variabelen toevoegen in de module dashboard. Het zijn eigenlijk allemaal afgeleiden van de vaste parameter 'tilt'.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #151 Gepost op: 16-03-2018 07:54 u »
Ik zal hem inderdaad eens opnieuw kalibreren

De afwijking wordt groter naarmate je een groter bereik neemt. Hoe vlakker de ispindel ligt (hoog sg), hoe onnauwkeuriger hij is, is mijn ervaring. Zorg dat je kanteling in ieder geval maximaal is op het meetbereik.

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #152 Gepost op: 16-03-2018 20:56 u »
De afwijking wordt groter naarmate je een groter bereik neemt. Hoe vlakker de ispindel ligt (hoog sg), hoe onnauwkeuriger hij is, is mijn ervaring. Zorg dat je kanteling in ieder geval maximaal is op het meetbereik.

Betekent dat dat de spindel nauwkeuriger wordt als je het contra gewicht vergroot? In dat geval wou er een ideale tilt moeten zijn bij een sg van 1000 bijvoorbeeld.

Offline pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #153 Gepost op: 17-03-2018 12:41 u »
Betekent dat dat de spindel nauwkeuriger wordt als je het contra gewicht vergroot? in dat geval wou er een ideale tilt moeten zijn bij een sg van 1000 bijvoorbeeld.

Je moet optimaal gebruik maken van het bereik van de MPU-6050 (gyroscoop). Ik geloof dat dit 75 graden is.

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #154 Gepost op: 17-03-2018 16:03 u »
Ik lees dat de hoogste nauwkeurigheid op 45 graden ligt, logisch zou ik zeggen. Lijkt me dat de 45 graden in het midden van het meetbereik moet liggen dan.
Bij mij is dat een sg van 1006, maar dat zou dus eigenlijk ergens rond de 1030 of 1040 moeten liggen.

Offline Bennie Beunhaas

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #155 Gepost op: 18-03-2018 20:32 u »
Variabelen toevoegen in de module dashboard. Het zijn eigenlijk allemaal afgeleiden van de vaste parameter 'tilt'.
Hoe voeg je deze toe? Ik heb Plato wel toe kunnen voegen, maar als ik ABV, SG of SVG toevoeg krijg ik geen waardes.
Vreemd genoeg kan ik er niks over vinden op internet...

Offline pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #156 Gepost op: 19-03-2018 09:31 u »
Hoe voeg je deze toe? Ik heb Plato wel toe kunnen voegen, maar als ik ABV, SG of SVG toevoeg krijg ik geen waardes.
Vreemd genoeg kan ik er niks over vinden op internet...

Add widget – chart – line chart – add variable (tilt). En dan de omrekenformule invoeren om van tilt (of een andere variabele) naar SG, SVG, ABV om te rekenen.

Offline wijmaar

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #157 Gepost op: 03-04-2018 14:23 u »
Gisteren ook mijn iSpindel gebouwd op basis van de set van 3D Mechatronics. Inmiddels wordt deze geleverd met printplaat ipv experimenteerprint. Zie onderstaand. Is er nog behoefte aan een korte beschrijving van de bouw van de huidige set?

Offline pieter walker

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #158 Gepost op: 03-04-2018 18:21 u »
Ook de gelukkige met een iSpindel, alles volgens de instructies geinstaleerd en de eerste gisting gevolgd via Ubidots. Nu wil ik over naar Tcontrol maar kan niet meer in mijn iSpindel menu komen, of weet niet hoe dat moet, wie heeft de oplossing??

Offline sunlight

• Senior lid
  • Misschien wort het nog eens bier.
    • ut smouske
« Reactie #159 Gepost op: 03-04-2018 18:23 u »
Gewoon een paar keer op het knopje van de print drukken totdat deze iedere seconde begint te knipperen. Dan kun je de wifi van de spindel weer benaderen.

Offline pieter walker

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #160 Gepost op: 03-04-2018 18:41 u »
Gevonden, wel een heel klein knopje. Maar het is gelukt, geweldig zo’n forum met zoveel kennis, dank en  :degroeten:

Offline sunlight

• Senior lid
  • Misschien wort het nog eens bier.
    • ut smouske
« Reactie #161 Gepost op: 03-04-2018 18:51 u »
Graag gedaan,

Weet iemand trouwens hoe de waarde gravity in de json verzonden wordt? Ik krijg alleen een 0 in de database

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #162 Gepost op: 03-04-2018 19:40 u »
Gisteren ook mijn iSpindel gebouwd op basis van de set van 3D Mechatronics. Inmiddels wordt deze geleverd met printplaat ipv experimenteerprint. Zie onderstaand. Is er nog behoefte aan een korte beschrijving van de bouw van de huidige set?

Fijn dat er nu zo'n printje is bij dat bouwpakket. Een bouwbeschrijving van de iSpindel met dat bouwpakket lijkt mij voor velen interessant. Dus graag wanneer je zo'n bouwbeschrijving wil plaatsen in dit topic.

Offline foz

• Super lid
  • John Barleycorn must die!
« Reactie #163 Gepost op: 07-04-2018 21:01 u »

Vandaag mijn iSpindel bouwpakket binnengekregen. Een bouwbeschrijving met de printplaat zou ik zeer op prijs stellen.

Offline wijmaar

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #164 Gepost op: 07-04-2018 21:03 u »
Top! Ga ik die morgen even tikken!