Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: [gezocht] Passe Partout  (gelezen 1799 keer)

Offline Pepijn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
[gezocht] Passe Partout
« Gepost op: 17-03-2017 17:23 u »
Met enkele vrienden bouwde ik onlangs een kleine HERMS installatie. Tot nog toe brouwden we daarin een saison.

Aangezien het binnenkort weer zomer wordt, willen we graag eens een 'session IPA' brouwen. We waren erg geÔnspireerd door de Passe Partout van de Dochter van de Korenaar.

Iemand enig idee hoe je dat lekkere vol smakende bier met toch weinig alcohol zou kunnen brouwen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Land: nl
Re: [gezocht] Passe Partout
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2017 20:42 u »
Op de site van De dochter van de Korenaar staat een technisch fiche. Daar staan in ieder geval de gebruikte hoppen. Verder de EBC en de IBU waarden

Ook hoeveel mout er gestort is. Toch een begin.

Jos

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2017 21:03 u »
De dochter gebruikt verder alleen US-05 voor hun bieren, uitgezonderd de zure bieren natuurlijk.

Offline Pepijn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2017 22:12 u »
Alright, bedankt!

Ik vond ook deze thread op HomeBrew Talk
http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=183421

Zelf heb ik nog nooit uit het niets een recept gecreŽerd, zeker niet met zo'n duidelijk einddoel. Spannend dus, maar weet niet goed waar te beginnen. Zondag wat inlezen en eerste poging tot recept doen misschien. Morgen eerst nog eens brouwen! :-)

Tags: