Kraantje gietvat lekte, met plastic zak om hand aangedraaid...

Gestart door Lord McAle, 30-12-2016 19:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lord McAle

Hoi,

Net heel de middag staan brouwen, gekoeld en in vat geheveld, draai ik een beetje aan het kraantje, begint het wort er langs af te stromen...
Dus ik in de paniek met een plastic boterham zak (vers van de rol) om mijn hand aan de binnenkant kraantje goed aangedraaid. Probleem opgelost ;-)

Ik vraag me alleen af hoe groot het infectie gevaar nu is... Ik heb wel eens ergere dingen gedaan in mijn ogen (15 keer aan moeten zuigen voor koelen bijvoorbeeld), dus ik maak me geen grote zorgen. Wat denken jullie?

Groeten!

braaf

Citaat van: Lord McAle op 30-12-2016  19:13 uHoi,

Net heel de middag staan brouwen, gekoeld en in vat geheveld, draai ik een beetje aan het kraantje, begint het wort er langs af te stromen...
Dus ik in de paniek met een plastic boterham zak (vers van de rol) om mijn hand aan de binnenkant kraantje goed aangedraaid. Probleem opgelost ;-)

Ik vraag me alleen af hoe groot het infectie gevaar nu is... Ik heb wel eens ergere dingen gedaan in mijn ogen (15 keer aan moeten zuigen voor koelen bijvoorbeeld), dus ik maak me geen grote zorgen. Wat denken jullie?

Groeten!
Ik denk ook dat het wel zal meevallen, tenzij het wort in contact is geweest met een hand dat vol kleine beestjes zit. Denk aan vaatdoek uitwringen en daarna niet ontsmet,  dat soort dingen. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen

Biertje1985

Je hebt het niet in de hand, hoe het uitpakt dat ga je vanzelf ruiken en of proeven. Ik hoop dat het goed gaat.
Ik heb (gisteren) bij toeval het zelfde gehad overigens, die schroefdraad van het kraantje versprong ook nog eens! Ik moet deze dus vervangen na dit brouwsel.

Mijn methode was denk ik nog slechter :-\ (infectiegevoeligheidswijze), hand ontsmetten, nieuwe keukenhandschoen ontsmetten en voorzichtig aandraaien terwijl het wort in mijn koelkast loopt
ik heb maar een halve liter tot een liter verspeeld gelukkig. door mijn geklooi heb ik de handschoen ook nog een beetje vol laten lopen, maar dat wort heb ik uiteraard weg gegooid.

Gelukkig was de lekkage maar klein. :-[


Haagse Wouter

Ach, zolang je niet het wort dat eruit loopt teruggooit kan er weinig fout gaan bij een lek denk ik dan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.