Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aansluiten wortkoeler op keukenkraan  (gelezen 7077 keer)

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • North Brews' facebookpagina
Re: Aansluiten wortkoeler op keukenkraan
« Reactie #25 Gepost op: 10-12-2018 16:11 u »
Nee totaal niet. Dus zal wel als een enorme leek overkomen, maar bedankt voor je hulp emiel :)

Ah, dat verklaart een hoop :)

Dit filmpje verschaft misschien meer duidelijkheid:

En in plaats van die sproeier heb je dan je platenkoeler ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline snowdog2006

• Senior lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 10-12-2018 16:21 u »
Bedankt :) Een en ander is mij nu wel duidelijk. Alleen nog even zoeken naar de juiste diameter koppeling dus want je hebt er wel aardig wat. En nog een stuk tuinslang scoren van 1 meter maximaal! Er stroomt alleen koud water doorheen, dus hoeft niet per se voedselveilig te zijn.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #27 Gepost op: 10-12-2018 16:31 u »
Bedankt :) Een en ander is mij nu wel duidelijk. Alleen nog even zoeken naar de juiste diameter koppeling dus want je hebt er wel aardig wat. En nog een stuk tuinslang scoren van 1 meter maximaal! Er stroomt alleen koud water doorheen, dus hoeft niet per se voedselveilig te zijn.

Mooi :) Je moet dus de 3/4" hebben, dat is de middelste maat, de standaardmaat.
En ik denk niet dat je een andere slang hoeft te kopen. De standaardkoppelingen zijn bedoeld voor tuinslangen met een binnendiameter van 13-15mm. Aangezien de tule op de platenkoeler 12mm is, is je huidige slang vast 10 of 11(?) Een standaard PVC slang is (zeker wanneer je m verwarmt) een stuk flexibeler dan een tuinslang, dus grote kans dat ie gewoon past.

Offline snowdog2006

• Senior lid
« Reactie #28 Gepost op: 10-12-2018 16:58 u »
Mooi :) Je moet dus de 3/4" hebben, dat is de middelste maat, de standaardmaat.
En ik denk niet dat je een andere slang hoeft te kopen. De standaardkoppelingen zijn bedoeld voor tuinslangen met een binnendiameter van 13-15mm. Aangezien de tule op de platenkoeler 12mm is, is je huidige slang vast 10 of 11(?) Een standaard PVC slang is (zeker wanneer je m verwarmt) een stuk flexibeler dan een tuinslang, dus grote kans dat ie gewoon past.

Yep inderdaad de slang die meegeleverd werd door Brouwmarkt is inderdaad iets van 11 of 10 mm binnen diameter. De siliconen slang voor t wort gebruik ik trouwens ook voor koud water omdat ik die pvc maar irritant stug vond. Maar als ik je reactie lees is die tuinslang nog stugger dus :)

Offline henkg

• Junior lid
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 10-12-2018 17:04 u »
Er is nog een ander topic over het aansluiten op een (moderne) keukenkraan.
Deze dus: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37017.msg570876.html#msg570876
Nu een beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien nuttig voor anderen ...

Offline snowdog2006

• Senior lid
« Reactie #30 Gepost op: 04-01-2019 21:23 u »
@ Emiel.

Het blijkt dat ik niet eens een Gardena koppeling nodig had :)

Op die waterdief die ik gelinkt had kon ik meteen die siliconen slang schuiven die ik voorheen ook gebruikte voor het koud water.
Aan de andere kant (platenkoeler kant) zitten natuurlijk de standaard bijgeleverde slangtule en die past ook op de andere kant van de siliconen slang :).

Met andere woorden: keukenkraan-> waterdief-> siliconen slang-> slangtule van Brouwmarkt vd platenkoeler.

Tags: kranen