Enzybrew - Reinigingsmiddel

Gestart door Johnny Stardust, 10-03-2017 11:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dund

Ik maak alleen mijn cct's schoon met Enzybrew. De CIP erop en klaar dat gaat al met 4-5 liter.
Dus eigenlijk alleen Enzybrew voor materialen die met jongbier in aanraking komen.

De Braumeister doe ik met PBW dat werkt perfect. Uurtje op 65 graden laten borrelen met de deksel erop en brandschoon. Das toch net wat goedkoper.

KarmeFrank

Citaat van: Dund op 15-04-2019  14:07 uIk maak alleen mijn cct's schoon met Enzybrew. De CIP erop en klaar dat gaat al met 4-5 liter.
Dus eigenlijk alleen Enzybrew voor materialen die met jongbier in aanraking komen.

De Braumeister doe ik met PBW dat werkt perfect. Uurtje op 65 graden laten borrelen met de deksel erop en brandschoon. Das toch net wat goedkoper.

Hmm zat ik ook naar te kijken gebruik nu een vaatwasmachine tablet maar om dat te vinden zonder glansspoelmiddel wordt steeds meer een uitdaging. En anders moet ik caustic soda gebruiken maar dat mag weer niet in contact met de pomp komen. kan je je brouwketel gewoon laten draaien met PBW? Zonder angst voor je pomp?

dirk

Citaat van: KarmeFrank op 15-04-2019  14:15 uHmm zat ik ook naar te kijken gebruik nu een vaatwasmachine tablet maar om dat te vinden zonder glansspoelmiddel wordt steeds meer een uitdaging. En anders moet ik caustic soda gebruiken maar dat mag weer niet in contact met de pomp komen. kan je je brouwketel gewoon laten draaien met PBW? Zonder angst voor je pomp?

Ik heb altijd in dit mooie draadje gepredikt dat je in plaats van vaatwastabletten beter vaatwaspoeder kunt gebruiken, daar zitten de glansspoelmiddelen en zouten niet in. PBW kun je net als vaatwaspoeder gewoon inzetten om te verpompen, althans in mijn Grainfather gaat dat probleemloos, verwacht voor je Braumeister niet veel anders.

KarmeFrank

Welk merk vaatwaspoeder gebruik je dan? Heb laatst een consumentenbond test gelezen maar je werd niet vrolijk van de schoonmaakkwaliteiten van die poeders waar geen glansspoelmiddel bij zat.

brucero

Citaat van: KarmeFrank op 15-04-2019  14:50 uWelk merk vaatwaspoeder gebruik je dan? Heb laatst een consumentenbond test gelezen maar je werd niet vrolijk van de schoonmaakkwaliteiten van die poeders waar geen glansspoelmiddel bij zat.
Ik gebruik de poeder van Sun, dat is het enige merk die in hier kan vinden.

dirk

Citaat van: KarmeFrank op 15-04-2019  14:50 uWelk merk vaatwaspoeder gebruik je dan?

Gewoon eigen huismerk van de Duitse Aldi, maar een andere poeder zou ik ook zo nemen.

Citaat van: KarmeFrank op 15-04-2019  14:50 u...heb laatst een consumentenbond test gelezen maar je werd niet vrolijk van de schoonmaakkwaliteiten van die poeders waar geen glansspoelmiddel bij zat.

Consumentenbond recensies moet je niet zo nauw nemen, daar zeuren ze over 'opdroogvlekken' over bestek en kopjes, allemaal dingen die niet van belang zijn voor een brouwinstallatie.

Trouwens ik reinig om de 4 a 5 brouwsel met Enzybrew, dat werkt wel superieur vergeleken met vaatwaspoeder, met als groot nadeel dat hun prijs ook superieur is.


Jacques

Citaat van: Dund op 15-04-2019  14:07 uDe Braumeister doe ik met PBW dat werkt perfect. Uurtje op 65 graden laten borrelen met de deksel erop en brandschoon. Das toch net wat goedkoper.

Mijn Braumeister maakte ik in het verleden ook schoon met PBW. Nu ik Enzybrew 10 gebruik bij het rondpompen (niet geheel vullen maar ik zorg wel voor dat de verwarmingsspiraal net onder staat) is de Braumeister schoner. De wanden van de ketel doe ik af met een bosteltje. Een paar keer zorg ik er voor dat de gehele wand geboend is. De Braumeister ziet er dan uit als nieuw.
Het is zeker geen goedkoop middel maar het maakt toch wel beter schoon. Alles heeft zijn prijs...


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.