Fermentasaurus Uni Tank

Gestart door Tijn Heerkens, 09-03-2017 00:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Heisenberg

Citaat van: beermenke op 04-05-2018  18:20 uEenmaal gevuld draag ik de ff naar de koelkast en hang de ff op stahoogte in de koelkast. Ca 25 kg gaat prima. Niet eerst enkele bieren nuttigen maar wel erna.

U heeftt de Fast Ferment, dit topic gaat over de Fermentasaurus, die wordt niet opgehangen.

beermenke

Citaat van: Heisenberg op 05-05-2018  11:51 uU heeftt de Fast Ferment, dit topic gaat over de Fermentasaurus, die wordt niet opgehangen.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb de ff Ieder ding heeft zn voordelen

Heisenberg

Citaat van: beermenke op 05-05-2018  16:22 uJe hebt inderdaad gelijk. Ik heb de ff Ieder ding heeft zn voordelen

Dat is inderdaad waar. Ben zoekende naar een hoge koelkast om ´m in te zetten. Die vind je niet zo makkelijk...

Mark GA

Citaat van: Heisenberg op 05-05-2018  18:06 uDat is inderdaad waar. Ben zoekende naar een hoge koelkast om ´m in te zetten. Die vind je niet zo makkelijk...
Hoezo niet? Is dat ding zo breed/hoog dan? Past het niet in een normale koelkast?

FrankOD

Past met wat geknutsel in een koelkast van 120cm hoog, standaard op z'n kop en de bol door een plank laten steken ( past dan naast de motorruimte van de koelkast)







beermenke

Ik heb de voorkant van de plank uitgezaagd (waar de bol zit) zodat je de standaard zo over de reeds aanwezige plank kunt schuiven

Heisenberg

Citaat van: FrankOD op 05-05-2018  20:43 uPast met wat geknutsel in een koelkast van 120cm hoog, standaard op z'n kop en de bol door een plank laten steken ( past dan naast de motorruimte van de koelkast)

Ik heb hier in mijn woonkamer al twee omgebouwde koelkasten staan. Ik hou er niet van om te passen en te meten, ik heb graag de ruimte. Ik kijk rustig rond op Marktplaats voor een grotere koelkast. Ik heb alle tijd gelukkig. Heb wel alvast een derde Inkbird besteld, want die apparaatjes werken gewoon perfekt.

Heisenberg


stoffel2

Ik wou vandaag de fermentasaurus bestellen op Brouwland maar die zijn blijkbaar allemaal uit voorraad.
Weet iemand hier nog een andere site waar die wel te verkrijgen is?

Knobby

Citaat van: stoffel2 op 24-05-2018  16:35 uIk wou vandaag de fermentasaurus bestellen op Brouwland maar die zijn blijkbaar allemaal uit voorraad.
Weet iemand hier nog een andere site waar die wel te verkrijgen is?
Brouwstore.nl

Heisenberg

Citaat van: Knobby op 24-05-2018  18:43 uBrouwstore.nl
Nee, pas vanaf december (!!!) weer...
http://www.brouwstore.nl/fermentasaurus-startpakket
Ik heb de mijne daar op 26 april opgehaald. Het was de laatste.

rlandzaat

Citaat van: Heisenberg op 24-05-2018  19:18 uNee, pas vanaf december (!!!) weer...
http://www.brouwstore.nl/fermentasaurus-startpakket
Ik heb de mijne daar op 26 april opgehaald. Het was de laatste.

Brouwmaatje


Heisenberg

Een derde vergistingskoelkast gekocht, speciaal voor de fermentasaurus:


Buiten de twee omgebouwde koelkasten die ik al had. Ze stonden mooi naast mekaar. Nu op mekaar. Anders wordt het denk ik te krap hier  :D ;D :brouwen:
De derde koelkast past er mooi naast.


Als ie er is (wordt straks bezorgd), even de breedte meten voor een betonplex plaat. Ik zie vaker dat mensen de tank op het glas neerzetten of op zo´n roostertje. dat vind ik maar niks.

Bovenin komt een gat voor de kabeldoorvoer. Heb ik bij de andere twee ook zo gemaakt. Werkt super, er hoeven geen kabels te worden doorgeknipt in ieder geval.
 

Heisenberg

Zo, dat past prima zo:
 
 


Berend Postema

Citaat van: Broeky op 29-10-2018  22:55 uHeb je inmiddels al wat geprobeerd volgens deze methode? En beviel het een beetje?

Ik ook!!!   


Martijn0172

Ik heb de fermentausarus zitten bekijken. Op zich vind ik de grote variant die gaat komenwel intteresant en dan vooral door dat het mogelijk is kegs af te vullen op druk. Ik heb wat filmpjes zitten kijken en kom tot de volgende conclusie:

1. hoofdgisting nietop druk (via waterslot)
2. gist aftappen
3. Na gisting op druk (de laatste sg puntjes)
4. coldcrashen
5. overpompen in een keg dmv CO2 en via de uitgang van de keg, wel belangrijk dat deze ongeveer even koud staat als de fermentausaurs/bier

Groot nadeel zal zijn het beoordelen of het bier goed uitgegist is, iemand die het zo doet?

Knobby

Citaat van: Martijn0172 op 31-10-2018  10:23 uIk heb de fermentausarus zitten bekijken. Op zich vind ik de grote variant die gaat komenwel intteresant en dan vooral door dat het mogelijk is kegs af te vullen op druk. Ik heb wat filmpjes zitten kijken en kom tot de volgende conclusie:

1. hoofdgisting nietop druk (via waterslot)
2. gist aftappen
3. Na gisting op druk (de laatste sg puntjes)
4. coldcrashen
5. overpompen in een keg dmv CO2 en via de uitgang van de keg, wel belangrijk dat deze ongeveer even koud staat als de fermentausaurs/bier

Groot nadeel zal zijn het beoordelen of het bier goed uitgegist is, iemand die het zo doet?
Ik doe het inderdaad ongeveer zo. Keg vullen via CO2 werkt goed. Zo kan ik er voor zorgen dat na het starten van de vergisting mijn bier helemaal niet meer met zuurstof in aanraking komt. Ik begin gelijk met de deksel van de drukset er op en sluit een waterslot of blowoff aan via de CO2 ingang van de deksel. Voor de coldcrash zet je een heel klein beetje overdruk op het vat zodat hij bij het afkoelen niet indeukt.
Als je een picnic tapje hebt kan je daar ook gewoon een klein sample mee nemen om je sg te meten hoor.

Martijn0172

Dank voor je reactie. Het bier is dan voldoende gecarboniseerd in de kegs? Dus in principe direct te gebruiken?

Knobby

Omdat ik zelf nog geen spunding valve heb carboniseer ik niet in de Fermentasaurus, hooguit een klein beetje tegen het einde. Het overgrote deel carboniseer ik gewoon klassiek in de keg.
Dat ding moet ik nog een keer kopen.

Heisenberg

Citaat van: stoffel2 op 24-05-2018  16:35 uIk wou vandaag de fermentasaurus bestellen op Brouwland maar die zijn blijkbaar allemaal uit voorraad.
Weet iemand hier nog een andere site waar die wel te verkrijgen is?
Inmiddels heeft de Brouwstore er weer voldoende op voorraad zag ik vanmiddag toen ik daar was.

haicoterbeek


Edwin brouwt

Hmmmm, infonu.nl... en website met zichzelf benoemde professionals...
Geen enkele wetenschappelijke basis behalve aan  vage, niet te controleren universiteitsonderzoeken.




JoepH

Ingehuurd door de concurentie van PET? Onze voedsel en waren autoriteit slaat nog geen alarm. Ik vind het heerlijk werken met de Fermentasaurus PET CCT. Er komen twee verbeterde versies aan. En dit is geen broodje aap. Hahaha! :proost:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.