LABO met Hobbybrouwen.nl

Gestart door Herman, 16-06-2005 00:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Citaat van: jacbier op 07-06-2005  08:54 uBij deze pleit ik nogmaals voor het hanteren van de Biertypengids van Derek Walsh!
Heb ik tijdens de Labo vergadering ook gedaan. Helaas wil men hier niet aan. Met de gratie Gods, kunnen we op het volgende ONK een kloonbier verwachten (welke?). Maar daarover heeft het organiserende gilde nog het laatste woord. Een bekend stokpaardje van mij had niet eens succes: urtype. Reden: " noem eens 3 urtypes die je makkelijk kan verkrijgen, deze zijn er niet". Hebben jullie misschien wel eens van Pilsner Urquell, Jever, Brand Urtyp/UP, Christoffel Blond gehoord/geproefd?

Naar aanleiding van een opmerking van Derek heb ik overigens gewoon bier in de vrije klasse ingezonden met verwijzing naar de pagina in de biertypengids. Kost hooguit originaliteitspunten.

Herman

PS Siris, je Orval staat nog te wachten, smaakbeleving volgt.

Jacques

Ik heb inmiddels ook begrepen dat tijdens de Labo-vergadering het idee geopperd is om volgend jaar een kloonwedstrijd te verbinden aan het ONK. Wat was ik verbaasd toen ik hoorde dat het idee was om daarvoor uit te gaan van Westmalle tripel. Kloons van Westmalle tripel kunnen als sinds jaar en dag al worden ingezonden en gehoneerd worden met de hoogste prijzen. Sterker nog tripel is het meest ingezonden biertype van alle bieren die ingezonden worden.

Op geen enkele wijze wordt daarmee tegemoet gekomen aan de klacht dat bepaalde bieren niet ingezonden kunnen worden omdat deze niet binnen een bestaand biertype passen.

Waarom geen Orval kloonwedstrijd? Als je nu een perfecte Orval-kloon indient word je ongenadig afgestraft.

Johannes

Voorwaarde voor LABO lidmaatschap is dat je een Bierbrouwgilde bent met programmaboekje -  leden enz. Gezien de omvang van het forum zou hobbybrouwen.nl ook een afvaardiging in het LABO moeten hebben, immers dit forum is het ultieme medium om een van de doelstellingen van het Labo te bewerkstelligen.

a.  Het bevorderen van het amateur bierbrouwen in Nederland

Als dat ergens gebeurt dan is dat wel hier!

Edwin

Citaat van: Johannes op 16-06-2005  23:43 ua.  Het bevorderen van het amateur bierbrouwen in Nederland

Als dat ergens gebeurt dan is dat wel hier!

Kijk :proost:

DAAR ben ik het nou helemaal roerend mee eens!

Ik weet niet of het LABO zit te wachten op deelname door leden van dit forum. Dat suggereert dat dit forum een verenoging oid is en dat is niet aan de orde. Een eenvoudige vraag: Wie vertegenwoordigen de vertegenwoordigers van het forum en hoe groot is hun draagvlak? Ik denk wel dat het overkomelijk is. Volgens mij is het forum meteen een grote eeuwigdurende ledenvergadering. Daar kunnen verenigingen niet tegenop.

Edwin

Oscar

Deel name van dit forum aan het LABO / of een labo vergadering is natuurlijk onzin. Vele Forum bezoekers zijn zelf lid van een bierbrouwersgilde of een gecombineerd gilde. Ik proef hieruit dat de individuele bierbrouwer meer invloed wil hebben op zaken zoals een biertype lijst voor het ONK en wellicht meer zaken. Dit kun zou je kunnen bereiken door binnen je gilde meer naar het bestuur te communiceren en hun van jou mening in kennis stellen en via deze weg dit in een LABO vergadering aan de orde stellen....

Let hierbij wel op het volgende : Het LABO is een samenwerkingverband tussen bierbrouwers gilden in Nederland. De voorwaarde van een programma boekje / clubblad is niet aan de orde...dit is geen voorwaarde. Voorwaarde is wel dat je je als vereniging met bierbrouwen bezig houd.
En ik ben van mening dat als alle gilden / verenigingen met elkaar zouden samenwerken dat je landelijke zaken gerichter kunt opzetten en meer naar de wens van de amateur brouwer...De rol van het BKG is hierin niet onbelangrijk (vwb de biertypenlijst).

Groeten en gezondheid
Oscar   :proost:

Hopmans

CiteerVele Forum bezoekers zijn zelf lid van een bierbrouwersgilde of een gecombineerd gilde.

En toch voel ik me meer verbonden met dit forum als met het gilde waar ik lid van ben.
Iedere dag hier of 1 dag in de maand gilde, dat scheelt nogal wat.
Bovendien ontmoeten de forumleden elkaar ook regelmatig.

 :degroeten:


Oscar

Hoppie,

Dat ben ik natuurlijk wel met je eens....hier op het forum kun je natuurlijk veel uitgebreider discusseren over biergerelateerde zaken. Ik denk dan ook dat je een duidelijk onderscheid moet maken tussen je maandelijkse gilde avond en je dagelijkse forumbezoek....

groeten en gezondheid
Oscar



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.