Geen idee waarom zo veel schijfruimte nodig is voor het forum

Gestart door Jacques, 07-03-2017 17:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haicoterbeek

Is er al geprobeerd een backup van de bestanden terug te zetten ? (niet de database)
Van een recente datum voordat de problemen begonnen?

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 15-03-2017  21:47 uIs er al geprobeerd een backup van de bestanden terug te zetten ? (niet de database)
Van een recente datum voordat de problemen begonnen?

Dat is hetgeen we nu aan het doen zijn...

muldereric

Zet je tapatalk configuratie ook ff om naar forum2 in het tapatalk dashboard!

Jacques

Citaat van: muldereric op 15-03-2017  23:19 uZet je tapatalk configuratie ook ff om naar forum2 in het tapatalk dashboard!

In forum2 worden ook core dumps aangemaakt...
De map is nog niet verwijderd. Maar het lijkt er op dat het probleem er ook is met een backup van ruim 2 weken geleden. Overigens heb ik de rechten voor Tapatalk op forum2 opnieuw ingesteld.

Naar mijn idee zit het probleem in de instellingen van de server. Net nog gevraagd om alle instellingen die SMF aanbeveelt na te gaan.
Daarnaast gevraagd de PHP versie te verhogen. Dit laatste kan mijn inzien niet de oorzaak zijn omdat het forum totdat de problemen gingen ontstaan geen PHP crash veroorzaakte op de huidige versie.

muldereric

Kun je op forum2 alle plugins uitschakelen, of heeft dit ook direct effect op forum1 vanwege de gedeelde database?

Jacques

Citaat van: muldereric op 17-03-2017  00:09 uKun je op forum2 alle plugins uitschakelen

Nu niet meer omdat forum2 verwijderd is.

Overigens heeft de hoster een hogere versie van PHP geactiveerd. Ook dat heeft het probleem niet opgelost.

Jacques

Door het uitschakelen van de Zend Optimizer (een onderdeel van PHP) is het crashen van PHP voorbij. Er worden geen core dumps aangemaakt. Probleem opgelost. Maar mogelijk is het forum net wat langzamer.

Overigens wil ik wel over naar ElkArte net zoals het Vlaams forum. Hierdoor kan het forum gevolgd worden zonder de Tapatalk plugin. Als beheerder van een forum wordt je namelijk niet vrolijk van Tapatalk. Zo wordt bewust bij elke update de handtekening van de gebruikers ongewild ingesteld. Tapatalk laat de beheerders van fora een bedrag per maand betalen om te zorgen dat de handtekeningen niet geplaatst worden. Daarnaast leveren de advertenties die te zien zijn via Tapatalk zo goed als niets op voor de beheerders van fora.

Het probleem is echter dat niet alle plugins van dit forum beschikbaar zijn voor ElkArte, dat een afgeleide is van SMF. Daarnaast is er ook een plugin die speciaal geschreven is voor dit forum voor het uploaden van foto's.
Uit eerder reacties op dit topic bleek dat er diverse PHP deskundigen lid zijn van dit forum. Die zullen ongetwijfeld veel handiger zijn in het maken van aanpassingen dan ik ben. Mijn kennis van PHP is vrij beperkt. Met andere woorden als er leden zijn die willen helpen graag. Zo nodig wil ik een website laten hosten waar het een en ander op ontwikkeld kan worden.

muldereric

Fijn dat het opgelost is Jacques! Wat betreft de Zend Optimizer, hier zou ik me niet druk om maken. Dit is met name bedoeld voor websites die gebruik maken van het Zend framework, hetgeen bij SMF niet het geval is geloof ik. Kortom, je zult er niets van merken.
Wat je wel gaat merken is een upgrade naar php7. Deze versie is een stuk sneller dan zijn voorganger php5, hetgeen resulteert in sneller gerenderde pagina's.
Heb helaas geen ervaring met SMF of ElkArte, anders had ik graag geholpen.

Jacques

Ik kan de hoster vragen of PHP 7 beschikbaar is.

Als er anderen zijn die willen helpen bij het herschrijven van plugins hoor ik dat graag.

muldereric


Jacques

De voornaamste zijn de plugin voor het uploaden van foto's naar de externe site die bij het forum hoort en de plugin voor de tags. Daarnaast werkt de plugin voor de ledenkaart wel maar worden de pins niet weergegeven. Verder is het handig dat de plugin waarmee topics gekopieerd kunnen worden ook op het nieuwe forum werkt. Dat is handig voor het board Rebie.
Kortom overstappen naar ElkArte heeft toch nog wel wat voeten in aarde willen we alle functionaliteiten van het huidige forum behouden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.