Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
1% geeft genoeg kleur. Denk niet dat chocolade mout een chocoladesmaak geeft aan je bier (pilsmout geeft ten slotte ook geen pilssmaak). Teveel choc mout geeft een overheersende gebrandheid incl moutbitterheid. 1% zal je al goed genoeg proeven.
mmh, bovengistend Schwarzbier? dat vindt de stijlpolitie niet kunnen.
Alleen in plaats van chocolademout (had ik niet voorhanden) heb ik Pilsmout geroosterd op de BBQ. Ik heb de verhouding van 2% aangehouden. De smaak van het geroosterde mout zit er behoorlijk in.
Alleen in plaats van chocolademout (had ik niet voorhanden) heb ik Pilsmout geroosterd op de BBQ. Ik heb de verhouding van 2% aangehouden. De smaak van het geroosterde mout zit er behoorlijk in.Het is nu geduldig wachten, de eerste proef ik altijd na 5 dagen. Ik hou je op de hoogte van de smaak.Totale storting=13500gram60liter gistvat, 45literwortGist starter Wyeast1007 Hoofdwort SG=1088na twee weken FG=1013Bitterheid=30 EBU
...dit word een lekker bier denk ik....