Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kraan op brouwpan bevestigen  (gelezen 6750 keer)

Online breda82

• Senior lid
  • Land: 00
  • Just experiment
Kraan op brouwpan bevestigen
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2017 21:44 u »
Uiteindelijk heb ik een weldless bulkhead gekocht met een lock nut waar die ring precies in past, stukken beter vast nu. Zaterdag vuurdoop :)

Heb trouwens geen filter erin nu, wou het in eerste instantie laten neerslaan met ultramos en dan hevelen. Eens kijken of dat werkt

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online breda82

• Senior lid
  • Just experiment
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2017 17:32 u »
Nou vandaag aan de gang met die weldless bulk head, met geen mogelijkheid krijg ik dat ding waterdicht op de ketel, blijft lekken begin nu echt wanhopig te worden, snap werkelijk niet wat er nu nog fout kan zijn.  Zelfs met dit ding lekt het dus

Offline Neetje

• Super lid
  • Land: nl
  • De elektrische brouwer
Re: Kraan op brouwpan bevestigen
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2017 18:54 u »
Nou vandaag aan de gang met die weldless bulk head, met geen mogelijkheid krijg ik dat ding waterdicht op de ketel, blijft lekken begin nu echt wanhopig te worden, snap werkelijk niet wat er nu nog fout kan zijn.  Zelfs met dit ding lekt het dus

???
Ik sla altijd mijn eigen afdichtingen met holpijpjes uit rubber matten. Nooit lekkage gehad.
De rubber ring moet op beide delen dragen/aanliggen.  (Ketel-rubber-doorvoer).

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2017 21:04 u »
Nou vandaag aan de gang met die weldless bulk head, met geen mogelijkheid krijg ik dat ding waterdicht op de ketel, blijft lekken begin nu echt wanhopig te worden, snap werkelijk niet wat er nu nog fout kan zijn.  Zelfs met dit ding lekt het dus.

Draai eerst eens de bout goed aan zonder ringen. De wand van de ketel zal daardoor een beetje vervormen (platter worden). Draai daarna de bulk head los, breng de ringen aan en dan weer aandraaien.

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2017 21:52 u »
Draai eerst eens de bout goed aan zonder ringen. De wand van de ketel zal daardoor een beetje vervormen (platter worden). Draai daarna de bulk head los, breng de ringen aan en dan weer aandraaien.

Is een goede tip.

Ben zelf niet gecharmeerd van die ronde ringetjes. Diameter gat is groter dan het laagste gedeelte van de draad. Alleen als er een strakke passing in gat, werken die ringetjes. (Je draait ze er vaak half tussenuit.)
Door grotere platte ringen heb je meer draagvlak.

Offline erdeve

• Vol lid
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2017 11:07 u »
Wie heeft er een goed adres waar ik goede afdichtringen los kan kopen?
Ik heb alles los gekocht bij rvspaleis, maar ze hadden geen afdichtringen.

Offline witbierron

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2017 17:08 u »
Bij de firma Skiffy  www.skiffy.com die hebben veel kunststof ringen in alle maten

Online breda82

• Senior lid
  • Just experiment
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2017 08:15 u »
Ik ga vandaag aan de weer met 2 component siliconen , voedselveilig want zijn bedoeld om zelf vormpjes mee te maken, kan ook in de vaatwasser. Hopelijk krijg ik daar mijn koelbox mee dicht. De pan ga ik de tip van Jacques eens proberen. Hopelijk lukt het en dan morgen brouwen.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2017 15:11 u »
Ik ga vandaag aan de weer met 2 component siliconen , voedselveilig want zijn bedoeld om zelf vormpjes mee te maken, kan ook in de vaatwasser. Hopelijk krijg ik daar mijn koelbox mee dicht. De pan ga ik de tip van Jacques eens proberen. Hopelijk lukt het en dan morgen brouwen.
Je kunt zelf ook een ring knippen uit een siliconen bakvorm. Is misschien simpeler en wellicht goedkoper

Online breda82

• Senior lid
  • Just experiment
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2017 18:02 u »
Pan is gelukt nu, eerste keer lekte hij nu een beetje tussen de ring en de kraan die eraf gehaald en heel dik met teflontape omwikkeld, daarna gevuld met water en aan de kook gebracht, geen lekkage meer. Next project de koelbox

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2017 00:26 u »

Ik heb het meteen even geprobeerd met een stukje buis wat ik nog had liggen en met een RVS mantel.

Het past perfect en hier mee trekt de ketel bijna helemaal leeg, terwijl het RVS vlechtwerk als hopfilter dienst kan doen.
Komend weekend eens proberen :)

En? Werkt het?

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2017 12:49 u »

En? Werkt het?
Ja het werkt, maar nog niet optimaal, ik had een liter verlies.
Omdat ik alle hop er los in had gedaan had ik een soort bergjes met hop die ook wort vasthielden.

Met alleen water ging het prima en trok die helemaal leeg. Daarom denk ik dat ik gewoon weer hopzakjes gebruik

Online breda82

• Senior lid
  • Just experiment
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2017 13:06 u »
Ik ga de volgende keer ook hopbellen gebruiken ipv pellets en dan in een kookzakje. Zoveel minder kan dat toch niet zijn?

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2017 17:16 u »
Ja het werkt, maar nog niet optimaal, ik had een liter verlies.
Omdat ik alle hop er los in had gedaan had ik een soort bergjes met hop die ook wort vasthielden.

Met alleen water ging het prima en trok die helemaal leeg. Daarom denk ik dat ik gewoon weer hopzakjes gebruik

Hmm, jammer. Zou toch mooi zijn geweest. Ik meen op de site van SsBrewtech of op een of ander forum gelezen te hebben dat bloemen los inderdaad niet erg prettig werken voor wat betreft de filtratie achteraf.

Tags: