BONK 2017

Gestart door Freddie, 27-02-2017 06:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freddie

Ook dit jaar wil Brouwersgilde de Roode Toren het BONK gaan organiseren.
Tonny Giessen en Robbert Wortelboer zijn bereid gevonden de organisatie van het BONK op zich te nemen.

De prijsuitreiking zal op de 21ste editie van de Nationale Bokbierdag plaatsvinden, op zondag 8 oktober 2017

Houd er alvast rekening mee in je brouwplanning.

Nader bericht volgt (want alles moet nog geregeld worden...)

Fred

Freddie

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de website.
Binnen twee weken gaat hij online en kan er ingeschreven worden.
We hopen wederom op een mooie opkomst.

 ;) Ik wilde de prijsuitreiking opleuken met een miss-bokbier verkiezing, maar mijn vrouw was héél overtuigend dat dit geen goed idee was... Dus dat gaat niet door  ;)

Fred

tdp

Citaat van: Freddie op 12-05-2017  09:35 u;) Ik wilde de prijsuitreiking opleuken met een miss-bokbier verkiezing, maar mijn vrouw was héél overtuigend dat dit geen goed idee was... Dus dat gaat niet door  ;)

Hahaha, op zich geen gek idee toch? ;)

DLB

Toevallig een paar weken terug een bokje gebrouwen. Heeft ze mooi een aantal maanden om goed op smaak te komen.

Ow en die miss lijkt ons een uitstekend idee  :elifant:

Freddie

Ik zal jullie reacties aan mijn vrouw laten lezen, haar kennende zal ze wel voorstellen dat ik dan maar bij één van jullie moet gaan wonen  :biersmile:

Knobby

Stomme vraag misschien, maar gaat dit dan uitsluitend​ over bokbier?
Oh en wat die miss bokbier beterft, als je dat een beetje netjes houd is er toch niks miss mee? (Pun intended)

Adbrouwt

Leuk ga weer meedoen. Vorige editie niks gewonnen dus nogmaals een inzending doen. Goed initiatief.

Freddie

Citaat van: Knobby op 12-05-2017  11:41 uStomme vraag misschien, maar gaat dit dan uitsluitend​ over bokbier?

Arjan. Het is geen stomme vraag, er zijn alleen stomme antwoorden. Het is inderdaad een wedstrijd voor bokbieren. Net als vorig jaar hopen we ook weer een prijs uit te kunnen reiken in de vrije klasse, tenminste als er voldoende (minimaal 5) inzendingen zijn. Het moet herkenbaar zijn als een bokbier, maar je kunt b.v. rookmout gebruiken of een ijsbok makken.
En als je niet van donkere bokbieren houd dan is er altijd de mogelijkheid om een meibok in te zenden of een lichte dubbelbok

Freddie

De website met inschrijving staat online: http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/
Dus er kan ingeschreven worden! Tonny Giessen en Robbert Wortelboer organiseren dit jaar het BONK namens Brouwersgilde De Roode Toren. Monique en ik gaan verhuizen naar ver-ver-weg-van-Zutphen en zullen ons terug trekken uit de organisatie .
Ik nodig hierbij iedereen van harte uit mee te doen aan deze wedstrijd en bij de uitreiking te zijn. Na de prijsuitreiking op 8 oktober is er genoeg te beleven op de Nationale Bokbierdag in Zutphen. Mis het niet!

DLB

Ingeschreven! Volgende maand maar eens aan de slag!

Ow en alvast welkom in onze Betuwe Freddie! :biersmile:

Underdike

Ingeschreven... vorig jaar 18e met een voldoende, dit jaar poging 2, kijken of we iets bijgeleerd hebben.

Freddie

Citaat van: DLB op 30-05-2017  15:26 uIngeschreven! Volgende maand maar eens aan de slag!

Ow en alvast welkom in onze Betuwe Freddie! :biersmile:

Dank je. Ik ben terug op het honk! Mijn vrouw heeft nog nooit zo ver naar het westen gewoond. Hoop dat ze kan wennen op de Betuwse klei. ;) komt vast goed..

mr.chelsea

Beste brouwers,

De stofwolken van het onk zijn nog maar net opgetrokken, of de volgende bierwedstrijden zitten er alweer aan te komen. Een daarvan is natuurlijk ons BONK 2017, of wel het Bokbier Open Nederlands Kampioenschap, georganiseerd door brouwgilde "de Roode Toren" in Zutphen. Er is nog voldoende tijd om een bokbiertje te brouwen en in te schrijven! Nog geen bieren aangemeld? Ga naar http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/ en schrijf je in! Tevens vind je op onze website de tussenstand en kun je ons ook nog volgen op facebook (like!, deel!) Succes brouwers!

Groeten!

Robbert/Tonny

mr.chelsea

Beste brouwers,

Er zijn afgelopen week enkele vragen binnen gekomen op ons inschrijfadres. Nog voor we deze konden beantwoorden sloeg letterlijk de bliksem in, dus even geduld voor deze inzenders. Wij hopen donderdag weer online te zijn. Uiteraard kan er wel ingeschreven worden om mee te doen aan het BONK 2017, dus mensen als de "bliksem" aan het brouwen zouden we zeggen, nog volop tijd en mogelijkheid om in te schrijven!
Groeten, Robbert/Tonny

mr.chelsea

                                                    * * * R E M I N D E R * * *

Beste Brouwers,

Door de vakantieperiode kan het er natuurlijk bij in schieten, maar er kan nog steeds worden ingeschreven
voor het BONK 2017, dit kan tot en met 31 augustus!! Dus niet vergeten en schrijf je bokbier op tijd in en
wie weet zien we je op 8 oktober tijdens de prijsuitreiking en natuurlijk op de Nationale bokbierdag in Zutphen!

http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/

Brouwgroeten,

Robbert/Tonny

DLB

Onze bock ziet er al super uit. Dit weekend op de fles en nog even laten rijpen.
Eens kijken of we hoge ogen gaan gooien  :biersmile:

Underdike

Onze 2 Bockjes zijn afgelopen donderdag op de fles gegaan, en gaan straks na 10 dagen koolzuur kweken lekker koel verder rijpen tot ze moeten worden ingeleverd.
De kleur, geur & smaak zonder koolzuur was veelbelovend :groots:

mr.chelsea

Beste brouwers,

Zo langzamerhand kruipen we richting het eind van de inschrijvingsdatum, maar voor het zover is nog even
anders nieuws. De organisatie heeft een prachtige nieuwe lokatie gevonden voor de prijsuitreiking van het BONK 2017.
Nieuwsgierig? Ga naar onze inschrijvingssite http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/ en kijk
onder het kopje "nieuws" of bezoek onze facebookpagina (zoek op BONK 2017, like en deel deze pagina!)
Wij hebben er nu al zin in, hopelijk jullie ook...

Groeten, Robbert/Tonny

Oh ja, vergeet je vooral niet in te schrijven  :biersmile:

mr.chelsea

Beste brouwers,

Nog even een reminder kort voor de sluitingsdatum. Inschrijven kan nog tot en met donderdag 31 augustus!!
Ga naar onze inschrijvingssite http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/ en schrijf je bokbier(en)
in en wie weet zien we je op het podium tijdens de prijsuitreiking op 8 oktober...

Brouwgroeten!

Robbert/Tonny

Robbert.wortelboer

Laatste kans inschrijven voor het BONK2017!

We willen u er graag aan herinneren dat dit de laatste dag is om in te schrijven!
De inschrijvingen sluiten vanavond om 23:59.

Ga naar: http://roodetoren-bonk2017.thecreationdepartment.nl/index.php/inschrijven/inschrijfformulier

groeten,
Tonny & Robbert

mr.chelsea

Hallo Brouwers,

Het zou er bijna bij in schieten, bij deze nog een keer het programma voor zondag:

Op 8 oktober maken we, in de Burgerzaal van het oude gemeentehuis, de winnaars bekend. Er zijn prijzen te winnen in Klasse C, D en V en natuurlijk is er ook een overall winnaar.Het programma ziet er als volgt uit:

    11:30 uur ontvangst
    12:00 uur start prijsuitreiking
    13:00 uur einde prijsuitreiking
    13:00 uur afsluitende borrel
    13:45 uur einde prijsuitreiking


Na de prijsuitreiking is er gelegenheid om na te praten, een (bok)biertje te drinken of alvast de stad in te gaan alwaar de tappen vanaf 13:00 uur open gaan.

Vanwege de Nationale Bokbierdag is het centrum van Zutphen moeilijk te bereiken met de auto. Wij adviseren iedereen dan ook met het openbaar vervoer te komen, dat heeft als voordeel dat iedereen een bokbiertje kan drinken! Hieronder vind je de routebeschrijving hoe je vanaf het station bij de Burgerzaal komen. Zie ook onze facebookpagina.

De Burgerzaal ligt op 7 minuten lopen van het trein- en busstation in Zutphen.

Vertrek: Station Zutphen

Ga in zuidoostelijke richting naar de Stationsstraat 100 m => Flauwe bocht naar links naar de Overwelving 110 m => Sla rechtsaf naar de Turfstraat 140 m => Sla linksaf naar de Korte Hofstraat 69 m => Weg vervolgen naar de Lange Hofstraat 82 m


Het adres is:
Burgerzaal Zutphen
Lange Hofstraat 4
7201 DC Zutphen

Tot zondag 8 oktober,

groeten,

Tonny Giesen en Robbert Wortelboer

PS.u kunt ons op 8 oktober bereiken op 06-28245061


Brouwers

Ik kon er jammer genoeg niet meer bij zijn op het laatste moment. Niet dat ik de illusie had om in de prijzen te vallen hoor. Ik zag wel dat Adrie BONK gewonnen had (stond op zijn twitter). Gefeliciteerd met de overwinning.

Ik hoop dat de andere uitslagen snel online worden gezet.


DD

Wat een prachtige afsluiting van een geweldig brouwjaar!
1 ste prijs in de klasse C Tijdens het BONK 2017 met een Meibock en een 2e prijs in de klasse D met een dubbelbock.
Na eerder dit jaar een 1 ste prijs in de klasse B en een 2e prijs in de klasse D  te hebben gehaald tijdens het OBBK 2017 en een 2e prijs in de klasse A tijdens het ONK 2017 en nog een 2e prijs te hebben gehaald tijdens de vakjurywedstrijd van het Twents Bierbrouwers Gilde kan dit jaar absoluut niet meer stuk... we keep on brewing! :D

Eric v B

Citaat van: DD op 08-10-2017  16:28 uWat een prachtige afsluiting van een geweldig brouwjaar!
Gefeliciteerd met deze mooie resultaten!

Underdike

DD gefeliciteerd, en ook Mr. BrouwHulp met zijn 92 punten kersenweizenbock die de overal winnaar werd ! :groots:

We zijn zelf op 79 puntjes gestrand, waar we tevreden mee moeten zijn, alhoewel ik me als doel had gesteld dit keer eens boven de 80 te eindigen  >:( volgende keer beter!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.