Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouwketel rvs 27 l  (gelezen 459 keer)

Offline louis3

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Brouwketel rvs 27 l
« Gepost op: 23-05-2018 18:49 u »
Hey,

Ik heb al veel topics doorgelezen hier. Al veel uit geleerd. Maar 1 ding kan ik echt niet vinden. Ook niet in de handleiding van de desbetreffende ketel.
Ik bezit een basismodel brouwketel rsv 27 l elektrisch met traploos instelbare thermostaat.
Met dit laatste heb ik wat moeilijkheden. Hier staan geen temperaturen op, maar wel de termen koken, maischen...
Aangezien maischen op verschillende temperaturen moet, vond ik dit vreemd.
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt of welke temperatuur overeenkomt met de indicaties op de ketel?
Natuurlijk gebruik ik ook een gewone thermometer, maar dit zou al een hulp zijn.

Alvast bedankt,

Louis

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline foz

• Super lid
  • Land: nl
  • John Barleycorn must die!
Re: brouwketel rvs 27 l
« Reactie #1 Gepost op: 23-05-2018 19:40 u »
Meten is weten. Vul je ketel met water en stel het op de laagste 'maisch' stand in. Noteer op welke temperatuur het stabiliseert. Herhaal voor halverwege en hoogste 'maisch' stand. Ik gok dat je laagste stand 60 graden zal zijn en je hoogste 72.

Offline Gil

• Junior lid
  • **
Re: brouwketel rvs 27 l
« Reactie #2 Gepost op: 23-05-2018 20:02 u »
Ik zet hem op maximaal en schakel de ketel via een stc1000.

Offline louis3

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Re: Brouwketel rvs 27 l
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2018 11:22 u »
Klinkt inderdaad logisch als je het zo zegt :D Dank voor de reacties

Tags: