Iemand ervaring met hervullen van 20 l fust van Kroon?

Gestart door Snotje, 23-05-2018 10:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snotje

Ik zag in mijn zoektocht naar fusten dit ding van Kroon: https://www.kroonbier.nl/bierfust-20-liter-pils-vat.html
Omdat deze statiegeld vrij zijn, lijkt het me wel handig.

Zou ik deze kunnen hervullen? Iemand dat wel eens geprobeerd?

Zijn er andere merken van 20 l die in ieder geval te gebruiken zijn?

Bedankt!

beermenke

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  10:23 uIk zag in mijn zoektocht naar fusten dit ding van Kroon: https://www.kroonbier.nl/bierfust-20-liter-pils-vat.html
Omdat deze statiegeld vrij zijn, lijkt het me wel handig.

Zou ik deze kunnen hervullen? Iemand dat wel eens geprobeerd?

Zijn er andere merken van 20l die in ieder geval te gebruiken zijn?

bedankt!
Lijken mij plastic vaten. Klopt dit?

Snotje

Citaat van: beermenke op 23-05-2018  20:58 uLijken mij plastic vaten. Klopt dit?

Er staat dat ze gemaakt zijn van 100% recycled pvc.

toon van den broek

Gebruikte wegwerpvaten zijn weer te gebruiken, maar de kwaliteit van de materialen (aansluiting) is natuurlijk niet gemaakt om vele malen te gebruiken.
Je kunt de lege vaten spoelen met een tapkop waarvan je de koolzuuraansluiting wat uit moet boren (8mm?).
Doe je dat niet dan loopt de spoelvloeistof er bijna niet uit.
Ook moet je het vat op de kop houden. Je spoelt dus omgekeerd: door water /reinigingsmiddel door tapslang van onder tot boven te spuiten en via de koolzuuraansluiting dit weer af te voeren.
Als je bv desinfecteert met StarSan moet je lang spoelen (4-5x) om alle schuim goed kwijt te zijn.
Dus het gaat wel, maar kost aardig veel tijd. Nieuw kosten ze plm 12,50 excl.
O ja, en pas ook op met nagisting op fust, want ze zijn natuurlijk lang niet zo sterk als rvs-vaten!

Groetjes, Toon

Oscar

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  10:23 uZou ik deze kunnen hervullen?

Het kan vast wel, maar ik raad het je niet aan... haal dan ergens een stalen fust... ^-^

Jacques

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  10:23 uIk zag in mijn zoektocht naar fusten dit ding van Kroon: https://www.kroonbier.nl/bierfust-20-liter-pils-vat.html
Omdat deze statiegeld vrij zijn, lijkt het me wel handig.

Zou ik deze kunnen hervullen? Iemand dat wel eens geprobeerd?

Zijn er andere merken van 20 l die in ieder geval te gebruiken zijn?

Bedankt!

Dat zijn volgens mij fusten met een binnenzak.
Hergebruik kan door de zak te vervangen. Moet je natuurlijk wel aan zo'n zak kunnen komen...

Snotje

Ik heb ze even gemaild en ze waren zo aardig om te antwoorden:
CiteerDe 20 L fusten staan, nadat ze zijn leeggetapt, onder druk. Je kunt het vat vervolgens ontluchten. Bij het verwijderen van de aansluiting, weet ik niet of je deze nog luchtdicht kunt aansluiten. Ik zou dit, zonder de juiste apparatuur dus afraden. Daarbij blijft er altijd een klein laagje bier achter in het fust. Dit zorgt ervoor dat Kroon gemengd zal worden met jouw bier. Ik weet ook niet of je dit wilt.


Veel succes met het vinden van een passende oplossing!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.