Wyeast gaat een aantal gisten uit de vaste collectie verwijderen

Gestart door seed7, 22-02-2017 23:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Vanmiddag werd ik op het volgende gewezen, een aantal gisten gaan uit de vaste collectie naar de "af en toe collectie". Ik denk dat voor ons met name de 3942 Belgian Wheat en 3463 Forbidden Fruit van belang zijn. Hamsteren?

Citeer[...]We also have more news about longtime friends (yeast strains!). As brewing trends change, so must our lineup of products. We will be phasing out some of our less popular strains and making them available through our Private Collection. This will give us an opportunity to make room for more new releases.

Phase out March 1st :
• 2000 Budvar Lager
• 2001 Pilsner Urquel H-Strain
• 2035 American Lager
• 3333 German Wheat

Phase out March 13th:
• 3942 Belgian Wheat
• 2042 Danish Lager

Phase out March 20th:
• 3463 Forbidden Fruit

Thank you for your continued support and understanding,

The Wyeast Team
Volledige bericht op Facebook.

Ingo

Adrie

Aj, dat is jammer. Vooral de Forbidden Fruit gebruik ik regelmatig. Dat die eruit gaat, daar baal ik van.

orangeloo

Citaat van: Adrie op 23-02-2017  11:21 uAj, dat is jammer. Vooral de Forbidden Fruit gebruik ik regelmatig. Dat die eruit gaat, daar baal ik van.

Inderdaad jammer... Die gebruik ik ook geregeld. nog vlug een paar besteld.
Maar er is nog een vervanger: WhiteLabs WLP 720.
https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/wijnbereiding/gisten/white-labs-vloeibare-gisten/d/vloeibare-gist-wlp720-sweet-mead-wine-white-labs-purepitch?gaCategory=search#.WK7QR38pvdg

http://www.mrmalty.com/yeast.htm#Wyeast_vs_WLP

Hoppenbrouwers

Jammer zeg. De 2001 is een van de lekkerste pils gisten.

Biertje1985

Shit de 2000 Budvar Lager, 2042 Danish Lager zijn twee ondergisters die ik graag gebruik.

En de forbidden fruit zit in mijn jaarlijkse batch American Wheat session IPA (zo iets) of Hoppy American pale weizen.
Ach ieder geval een vrij klasse mengsel. Die altijd erg goed is ontvangen op feesten en partijen.

Ik hoop dat er een alternatief is van white labs.

Hoe kunnen ze de forbidden fruit nou in de PC collectie doen! Dat is een makkelijke gist met een heerlijk profiel!
Sterke gist ook die gaat altijd als een speer. Bovendien kan je er erg veel stijlen mee brouwen.


Oscar

Wordt weer tijd voor een 'eigen gistbank opzetten' topic merk ik wel... ;D ;D ;D

jelle

Citaat van: Oscar op 23-02-2017  23:06 uWordt weer tijd voor een 'eigen gistbank opzetten' topic merk ik wel... ;D ;D ;D
Dit keer op keramische kraaltjes :brouwen:

Adrie

We kunnen ook even allemaal tweeten of reageren op facebook om Wyeast op andere gedachten te brengen.

Jacques

Citaat van: Adrie op 24-02-2017  13:46 uWe kunnen ook even allemaal tweeten of reageren op facebook om Wyeast op andere gedachten te brengen.

Ze maken plaats voor nieuwe gisten. Geen idee welke, maar wie weet komen er een paar hele mooie gisten er bij.

Wolter

Ik las net op facebook dat Wyeast een aantal gisten uit de vast collectie gaat schrappen. Wordt dus tijd om er nog een aantal in mijn gistbank op te slaan.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=727391447439359&substory_index=0&id=306619746183200


Wolter

Citaat van: Haagse Wouter op 25-02-2017  10:45 uDat wist ik al :D
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33532.msg510113.html#new  :police:

Oeps..  :-[  ff gemist!!

Slot op dit topic zou ik zeggen..

Jacques

Citaat van: Wolter op 25-02-2017  10:50 uOeps..  :-[  ff gemist!!

Slot op dit topic zou ik zeggen..

Topics samengevoegd.

Dirtbag

Bugger, de 2000 en de 2001 zijn geen onbekenden voor mij.

De 2001 is voor mij de gist voor mijn standaard pils. De 2000 ooit voor een urtype gebruikt.

Wat is een mooi alternatief hiervoor die nog wel te koop blijft? De W34/70 en ik zijn dan weer niet echt vriendjes nadat ik hem voor een pils had gebruikt.

Ik heb er nog 6 buisjes van de 2000 in de vriezer zitten maar die zijn inmiddels al 2 jaar oud en om eerlijk te zijn had ik besloten om de gistbank binnenkort maar eens op te ruimen. Voornamelijk vanwege wisselende resultaten en de afweging dat ik liever wat extra betaal voor een vers pakje en die dan opkweek.

/edit, waarom vragen als ik het ook zelf kan googlen, DUM DUM :)

En ook nog eens het antwoord al is gegeven van mr Malty :) door Orangeloo

db

Wolter

Citaat van: Dirtbag op 01-03-2017  19:36 uBugger, de 2000 en de 2001 zijn geen onbekenden voor mij.

De 2001 is voor mij de gist voor mijn standaard pils. De 2000 ooit voor een urtype gebruikt.

Wat is een mooi alternatief hiervoor die nog wel te koop blijft? De W34/70 en ik zijn dan weer niet echt vriendjes nadat ik hem voor een pils had gebruikt.

Ik heb er nog 6 buisjes van de 2000 in de vriezer zitten maar die zijn inmiddels al 2 jaar oud en om eerlijk te zijn had ik besloten om de gistbank binnenkort maar eens op te ruimen. Voornamelijk vanwege wisselende resultaten en de afweging dat ik liever wat extra betaal voor een vers pakje en die dan opkweek.

/edit, waarom vragen als ik het ook zelf kan googlen, DUM DUM :)

En ook nog eens het antwoord al is gegeven van mr Malty :) door Orangeloo

db

Als je jouw gistbank kwijt wil houd ik mij aanbevolen. Neem ze graag van je over in mijn bankje.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.