Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Experiment met Brewferm moutenkop pakket  (gelezen 1041 keer)

Offline Aniek

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Experiment met Brewferm moutenkop pakket
« Gepost op: 22-02-2017 19:50 u »
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar al een pakket Moutenkop gekocht en inmiddels heb ik wat betere spulletjes aangeschaft en het een en ander bijgeleerd. Dus de hoogste tijd om in de ketels te roeren.

Nu wil ik het pakket in 2 splitsen. Aanvankelijk wilde ik bij deze 2 ieder een aangepast kookschema mee geven, zodat het ene bier droger wordt en het andere volmondiger en zo te ondervinden wat nu werkelijk het verschil is.
Maarrr het is een eenstaps maischschema. Dat is vast niet voor niets, kan iemand me vertellen wanneer je een eenstaps of een tweestaps maischschema gebruikt?

Want anders heb ik twee andere experimenteer opties.
1 één brouwen zoals het bedoeld is en de andere met een Amerikaans gedroogde gist. Dus wat doet het verschil in gist met het bier.
2 één brouwen zoals het bedoeld en de andere met Special-B mout toegevoegd (heb ik toevallig liggen)

Samenvattend:
1 kan iemand me vertellen wanneer je een eenstaps of een tweestaps maischschema gebruikt? Wat doet dat met de smaak?
2 wat vinden jullie een leuk experiment uit deze drie opties voor een beginnend brouwer?

Ik hoor graag jullie meningen.

Groet Aniek

Tags: