Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Waar kleine CO2 fles (2 kg vulling) bij vullen in Zeeland?  (gelezen 1185 keer)

Offline Satch Brewing

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Stay in touch with the Dutch
Beste keggers onder ons ... wie heeft - net zoals ik - via een brouwshop een CO2 fles (2 kg) aangeschaft en gaat zich dan afvragen, tja, dat ding gaat een keer leeg, WAAR kan ik hem laten bijvullen (specifiek in mijn geval in Zeeland)?

-ik heb me werkelijk suf gezocht, gemaild, gebeld, maar ik ben er nog niet achter.

- natuurlijk weet ik dat er CO2 flessen in een ruilsysteem bestaan (statiegeld+vulling), maar daar het mij niet om..ik wil graag mijn nieuwe 2 kg aangeschafte CO2 fles kunnen laten navullen.

- Ook aquariashops benaderd - want die vullen ook zulke flessen - of het voedselveilig is (food grade) ... nou daar hebben zo niet van gehoord en blijf ik blanco.

- heb ik nu straks een onbruikbare lege fles die ik nergens kan bijvullen in Zeeland, of heeft iemand toch de gouden tip?

cheers, Satch aka Marc

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Guppie

• Senior lid
  • Motus necesse est
Re: Waar CO2 (2 kg fles) bij vullen in Zeeland?
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2021 09:27 u »
Zoek een gas handelaar in Zeeland.

Misschien dat deze het wel kan doen.  https://gasservicewillemsen.nl/producten

Offline Bvk1983

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2021 10:08 u »
Als ik het goed heb begrepen bestaan er maar 2 soorten CO2: voedselveilig en industriŽle. Ik kan me haast niet voorstellen dat aquariashops een industriŽle variant gebruiken. Volgens mij zijn er ook genoeg brouwers die laten vullen bij aquariashops.

Offline Satch Brewing

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2021 12:06 u »
Bedankt Guppie, maar ik doelde op de provincie Zeeland
Ik heb gashandelaren gebeld, die hebben vaak een eigen ruilsysteem, en zouden het kunnen opsturen voor me, kosten Ä 55,- (dat gaan we maar niet doen, kan ik beter een nieuwe kopen)

Offline Satch Brewing

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2021 12:07 u »
Als ik het goed heb begrepen bestaan er maar 2 soorten CO2: voedselveilig en industriŽle. Ik kan me haast niet voorstellen dat aquariashops een industriŽle variant gebruiken. Volgens mij zijn er ook genoeg brouwers die laten vullen bij aquariashops.

Dan hoop ik dat brouwers/keggers dat hier gaan bevestigen  :groots:

Offline hans100w

• Senior lid
  • BrouwTV
    • BrouwTV
Re: Waar kleine CO2 fles (2 kg vulling) bij vullen in Zeeland?
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2021 23:02 u »
Beste keggers onder ons ... wie heeft - net zoals ik - via een brouwshop een CO2 fles (2 kg) aangeschaft en gaat zich dan afvragen, tja, dat ding gaat een keer leeg, WAAR kan ik hem laten bijvullen (specifiek in mijn geval in Zeeland)?

-ik heb me werkelijk suf gezocht, gemaild, gebeld, maar ik ben er nog niet achter.

- natuurlijk weet ik dat er CO2 flessen in een ruilsysteem bestaan (statiegeld+vulling), maar daar het mij niet om..ik wil graag mijn nieuwe 2 kg aangeschafte CO2 fles kunnen laten navullen.

- Ook aquariashops benaderd - want die vullen ook zulke flessen - of het voedselveilig is (food grade) ... nou daar hebben zo niet van gehoord en blijf ik blanco.

- heb ik nu straks een onbruikbare lege fles die ik nergens kan bijvullen in Zeeland, of heeft iemand toch de gouden tip?

cheers, Satch aka Marc

Wellicht hier? https://voetsbv.nl

Offline Satch Brewing

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2021 23:37 u »
Wellicht hier? https://voetsbv.nl

Thanx Hans, die ga ik eens ff checken van de week

Offline Bachess

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 24-06-2021 10:11 u »
Ik heb dezelfde vraag als Marc en heb Voets in Bergen op Zoom gebeld. Ze doen alleen in grote flessen vanaf 50 liter. Heeft iemand een adres in Zeeland voor het vervangen of vullen van een 2 kg CO2 fles?

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #8 Gepost op: 24-06-2021 10:42 u »
Is een sodastream adapter geen oplossing. Dan kan je een sodastream fles bij elke Albert Heijn halen.

Offline Satch Brewing

• Junior lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 24-06-2021 11:31 u »
Is een sodastream adapter geen oplossing. Dan kan je een sodastream fles bij elke Albert Heijn halen.

Ja dat kan ook maar erg duur voor het weinige koolzuur wat er in die flesjes zit, leuk als backup maar niet voor regulier tappen. (Ook bij Blokker verkrijgbaar). Als mijn 2 kg fles leeg is ga ik toch eens naar een aquashop om het te laten vullen (heb ook nog een 8 kg fles bij de Sligro gehaald dus ik kan wel flink vooruit voorlopig). Zoín sodastream flesje gebruik ik nu om lekker mijn leidingen (ook van de tegendruk flessenvuller) mee te spoelen (Star San).
Gr. Marc

Tags: