Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopoogst 2017  (gelezen 54774 keer)

Offline Eric v B

• Super lid
  • Land: nl
  • Et htt noch emmer joot jejange.
Re: Hopoogst 2017
« Reactie #450 Gepost op: 08-11-2017 12:29 u »
Inmiddels zit er geen blad meer aan bij mijn hop planten.
Wat is wijsheid, knippen tot de grond of de takken gewoon laten staan voor wat het is?

Knippen tot de grond.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ChrisH1986

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #451 Gepost op: 09-11-2017 12:43 u »
Knippen tot de grond.

Ok! Dan ga ik dat maar zsm doen! :)

Offline Easywoods

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is en blijft mijn inspiratiebron
    • Brewer's Profile op Brewer's Friend
« Reactie #452 Gepost op: 18-02-2018 09:55 u »
Mijn Cascade stekken gaan de goede kant op. Mogelijk 5 stuks. Voor degenen die op zoek zijn.
Vorig jaar heb ik wat stekken verstuurd, maar door het warme weer was dit niet echt een succes. Liever ophalen dus.

Ik weet dat het nog veeeeeeeeeeel te vroeg is maar als je dit jaar nog Cascade stekken beschikbaar krijgt zou ik tzt er heeeeeeel graag n bij je op komen halen.  :biersmile: Ik brouw nog niet zo heel lang maar ik neem wat biertjes voor je mee waarvan ik denk dat ze lekker zijn  ;) :brouwen:

Online BLUB

• Senior lid
  • zonder BLUB geen bier!
« Reactie #453 Gepost op: 18-02-2018 12:45 u »
Heb 2 Cascade staan, komen heel wat stekken af maar ja, wel in Harderwijk :brouwen:

:degroeten:

BLUB

Offline Easywoods

• Super lid
« Reactie #454 Gepost op: 19-02-2018 01:56 u »
Heb 2 Cascade staan, komen heel wat stekken af maar ja, wel in Harderwijk :brouwen:

BLUB

Harderwijk is wel een eindje uit de buurt van Hellevoetsluis inderdaad, maar mochten de stekken Cascade schaars zijn dit jaar dan wil ik er uiteraard verder voor reizen   ;) :duimop:

Offline brouwerwaldonk

• Senior lid
  • Land: be
  • Water pas lekker als het langs brouwerij isgeweest
« Reactie #455 Gepost op: 19-02-2018 06:59 u »
Ik weet dat het nog veeeeeeeeeeel te vroeg is maar als je dit jaar nog Cascade stekken beschikbaar krijgt zou ik tzt er heeeeeeel graag n bij je op komen halen.  :biersmile: Ik brouw nog niet zo heel lang maar ik neem wat biertjes voor je mee waarvan ik denk dat ze lekker zijn  ;) :brouwen:
Je mag bij mij ook hopstekken van Cascade en Fuggles komen halen. Je moet er wel voor naar Ekeren bij Antwerpen komen. Stuur maar een mail als je er wil.

Offline Easywoods

• Super lid
« Reactie #456 Gepost op: 19-02-2018 20:21 u »
Je mag bij mij ook hopstekken van Cascade en Fuggles komen halen. Je moet er wel voor naar Ekeren bij Antwerpen komen. Stuur maar een mail als je er wil.

Bedankt voor je aanbod, ik hou het even in gedachte, hiervandaan is Ekeren best goed aan te rijden... vroeger een tijdje regelmatig op en neer gereden naar Brasschaat   ;) :duimop:

Offline Easywoods

• Super lid
« Reactie #457 Gepost op: 30-03-2018 20:21 u »
BLUB

Ik ben inmiddels voorzien van een n jarige Cascade, begin deze week de grond in gegaan en de eerste uitlopertjes komen al boven de grond  :biersmile: :proost:

Offline ChrisK

• Boven 10 berichten
  • *
  • Life's too short for bad beer.
    • GCB
« Reactie #458 Gepost op: 30-03-2018 20:27 u »
Wij hebben de hop-groei-stellage voor dit jaar een beetje verhoogd. Als de Comet boven is mag hij nog een stukje horizontaal over een waslijn richting het huis. Aan de voorkant ook twee lijnen langs de gevel gespannen voor een Chinook. De eerste puntjes zijn boven de grond. Groeien maar!

Tags: hopteelt