Hopoogst 2017

Gestart door PrinsHeerlijk, 19-02-2017 13:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeukstaardt

Citaat van: breda82 op 01-03-2017  09:02 uIk heb een winkel gevonden die rhizomen en 1 jarige planten verkoopt, wat is dan het beste om te nemen? Als je dit jaar al wat wil oogsten?

Hoppecruyt toevallig?
Ik zit nog een beetje in dubio of ik in Engeland bij Willingham of bij Hoppecruyt 1-jarigen bestel.

Mark Mout

Chinook, Challenger en First gold laten zich zien!! Eerste knopjes geven kopjes!

breda82

Citaat van: Jeukstaardt op 01-03-2017  13:00 uHoppecruyt toevallig?
Ik zit nog een beetje in dubio of ik in Engeland bij Willingham of bij Hoppecruyt 1-jarigen bestel.

Dat klopt inderdaad, wil 2 Cascade planten kopen, centennial zijn helaas al op, willingham ken ik niet zal vast stuk duurder zijn qua verzenden?

Jeukstaardt

Citaat van: breda82 op 01-03-2017  13:19 uDat klopt inderdaad, wil 2 Cascade planten kopen, centennial zijn helaas al op, willingham ken ik niet zal vast stuk duurder zijn qua verzenden?


http://www.willingham-nurseries.co.uk/hop.html

Tot 5 rhizomen 8.95 pond binnen Europa.

goom

Citaat van: breda82 op 01-03-2017  13:19 uDat klopt inderdaad, wil 2 Cascade planten kopen, centennial zijn helaas al op, willingham ken ik niet zal vast stuk duurder zijn qua verzenden?
ik heb je net gemaild
die Cascade  heb ik op voorraad

breda82

Citaat van: goom op 01-03-2017  20:21 uik heb je net gemaild
die Cascade  heb ik op voorraad

Heb helaas geen mailtje gezien? Ook niet in mijn spambox. Kun je hem nog een keer sturen.

Hophead

Citaat van: sunlight op 23-02-2017  22:57 uWel? Wat is een betere constructie dan

Nog een tip: spankabels aan de uiteinden van je constructie, en een katrol voor de hoofdlijn aan één van de palen. Op die manier kun je je hoofdlijn voldoende spannen, maar ook laten zakken voor de oogst en heb je geen ladder nodig. Ik heb er op die manier twee staan. Werkt als een zonnetje!

Braam



Cascade begint te groeien :D
Vorig jaar pas laat begonnen en helaas weinig oogst maar ben benieuwd hoe het 2e jaar gaat worden.

Jeukstaardt

Begin een beetje jaloers en ongeduldig te worden...
Ik zit te wachten op rhizomen van Willingham Nurseries.  Cascade en Perle. 1 maart besteld. Hopelijk snel in huis.

orangeloo

Druk bezig met mijn nieuwe constructie... nu de hop begint uit te lopen.


sunlight

Citaat van: Orangeloo op 09-03-2017  18:21 uDruk bezig met mijn nieuwe constructie... nu de hop begint uit te lopen.



Ben met ongeveer dezelfde constructie bezig. Hoe hoog boven en hoe hoog onder de grond heb je de palen?

orangeloo

Citaat van: sunlight op 10-03-2017  07:03 uBen met ongeveer dezelfde constructie bezig. Hoe hoog boven en hoe hoog onder de grond heb je de palen?

Palen zijn 5 meter lang en 10 cm dik. Een pvc buis 110 mm en 1 meter lang in de grond. 15 á 20 cm vullen met grind en daar de palen in.

sunlight

Citaat van: Orangeloo op 10-03-2017  07:27 uPalen zijn 5 meter lang en 10 cm dik. Een pvc buis 110mm en 1 meter lang in de grond. 15 á 20 cm vullen met grind en daar de palen in.

Slim, dus je komt 4.80 boven de grond?

Martijn0172

Ik heb in een ruil een drie-tal hopplante verkregen (Cascade , Amarillo en Spalt Select). Ik ga mijn vrouw niet blij maken met zo'n mooie constructie als hierboven. Ik heb een schutting van 2 meter hoog en dacht er aan de hop uiteindelijk horizontaal te gaan leiden. Gaat dit werken?

orangeloo

Citaat van: sunlight op 10-03-2017  08:39 uSlim, dus je komt 4.80 boven de grond?

Nee.. 5 m - 0.80 m (1- 0.20 grint) = 4.20 meter boven de grond. :brouwen:
PVC buis zit volledig in de grond.

orangeloo

Citaat van: Martijn0172 op 10-03-2017  09:28 uIk heb in een ruil een drie-tal hopplante verkregen (Cascade , Amarillo en Spalt Select). Ik ga mijn vrouw niet blij maken met zo'n mooie constructie als hierboven. Ik heb een schutting van 2 meter hoog en dacht er aan de hop uiteindelijk horizontaal te gaan leiden. Gaat dit werken?

Weet je zeker dat het Amarilo is?

Hop groeit zelf niet horizontaal..alleen verticaal, dus dan zal je zelf continu moeten leiden. Maar wordt door meer  mensen gedaan.

Underdike

Ik zoek Perle & Saaz rhizomen... bij Willingham in Engeland staan die op "November 2017", en bij Eickelmann in Duitsland staan deze op "vanaf 15 mei weer leverbaar"... iemand nog suggesties?

sunlight

Citaat van: Orangeloo op 10-03-2017  09:29 uNee.. 5 m - 0.80 m (1- 0.20 grint) = 4.20 meter boven de grond. :brouwen:
PVC buis zit volledig in de grond.

Ok, dank je

Tjardo

Citaat van: Underdike op 10-03-2017  09:42 uIk zoek Perle & Saaz rhizomen... bij Willingham in Engeland staan die op "November 2017", en bij Eickelmann in Duitsland staan deze op "vanaf 15 mei weer leverbaar"... iemand nog suggesties?

't Hoppecruyt heeft Perle rhizomen en Perle eenjarige planten, echter geen Saaz...

Adbrouwt

Citaat van: breda82 op 02-03-2017  20:25 uHeb helaas geen mailtje gezien? Ook niet in mijn spambox. Kun je hem nog een keer sturen.
Heel veel hobbybrouwers zijn bereid je gratis een stekje te geven. Dus niet te veel betalen voor je stekje [emoji6]
In mei zijn er veel stekjes via het forum te krijgen

Ernesto

Citaat van: goom op 01-03-2017  20:21 uik heb je net gemaild
die Cascade  heb ik op voorraad

Goom, heb je nog meer Cascade stekken op voorraad?

Adbrouwt

Citaat van: Ernesto op 10-03-2017  10:47 uGoom, heb je nog meer Cascade stekken op voorraad?
Niet te veel betalen hoor
Over een maand of wat kun je veel stekjes gratis ophalen bij hobbybrouwers
Edit: ik heb dan Challenger en saphir

Ernesto

Citaat van: Adbrouwt op 10-03-2017  10:57 uNiet te veel betalen hoor
Over een maand of wat kun je veel stekjes gratis ophalen bij hobbybrouwers
Edit: ik heb dan Challenger en saphir

Top. Hoe zit het met de resistentie van deze rassen?

Adbrouwt

Citaat van: Ernesto op 10-03-2017  12:10 uTop. Hoe zit het met de resistentie van deze rassen?
De Challenger heb ik al een jaar of 4 en geeft een goede oogst. Af en toe wat bladluizen.

Underdike

Dank je Tjardo, ik ga eens kijken bij 't Hoppecruyt  :groots:


Citaat van: Adbrouwt op 10-03-2017  10:30 uHeel veel hobbybrouwers zijn bereid je gratis een stekje te geven. Dus niet te veel betalen voor je stekje [emoji6]
In mei zijn er veel stekjes via het forum te krijgen

Heeft er iemand Saaz staan die er wat van wil overdoen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.