Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb er pas twee keer in gebrouwen maar zie wel dat er nog wat suiker opgesnoept wordt en dat de temp. terugloopt. Ben bang dat als de temp. teveel terugloopt, de gisting zal stoppen.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Met 1 bierkoeler koelen wij met gemak 5 gisttanks van 1000-2000 liter....
Ik koel er twee Blichmann 300 l en twee 150 l tegelijk mee. Ach en capaciteit over...Maar standaard Speidel en Blichmann op mijn manier is wellicht wel anders.
Een leiding om je tank wikkelen,
Dubbelwandige tanks voor je vergisting! (of met koelwanden)
koelwanden
Of denk ik te moeilijk/makkelijk
Is de omgevings-temperatuur lager dan de nagistings-temperatuur: dan het water warm (verwarmingselement) en verwarmen
Hoe koel/verwarm jij het bier in worting
Dat met die kleppen en relais kan een kennis van mij wel regelen, is een hele goede elektricien maar nog geen antwoord op de vraag waar kun je een 2e hands koeler kopen (betrouwbaar adres) en waar moet je op letten? Er staan wel een aantal op Marktplaats, maar en sommige koelers ziet er gewoon goor uit en zou ik nooit kopen...