Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Mangrove Jack's M42  (gelezen 825 keer)

Offline leo18

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Mijn donkere bier staat bijna op punt!
Mangrove Jack's M42
« Gepost op: 02-02-2017 19:17 u »
Heeft er iemand ervaring met de gist Mangrove Jack's M42 New World Strong Ale? Ik wil er overmorgen een quadrupel mee gaan vergisten.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Land: nl
  • Bij twijfel, meer hop!
Re: Mangrove Jack's M42
« Reactie #1 Gepost op: 03-02-2017 00:45 u »
Als ik het me goed herinner is dat de nieuwe naam/vervanger van de M07 van Mangrove Jack British Ale.
Heb die gebruikt voor een stout afgelopen oktober. Neutraal gistprofiel.
Heb hier op het forum van verschillende mensen gelezen dat ie behoorlijk heftig kan vergisten in het begin. Veel schuim, blow offs, dat werk. Viel bij mij uiteindelijk wel mee.
Is mij prima bevallen, zou hem zo weer gebruiken alleen is het niet je typische quadrupel gist denk ik. Meer geschikt voor Britse stijlen. Maar hee, waarom niet? Brouw hem en kijk wat het wordt.
(Zou er wel wat aromahop in gebruiken trouwens ;))

Offline leo18

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Mijn donkere bier staat bijna op punt!
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2017 08:30 u »
Als ik het me goed herinner is dat de nieuwe naam/vervanger van de M07 van Mangrove Jack British Ale.
Heb die gebruikt voor een stout afgelopen oktober. Neutraal gistprofiel.
Heb hier op het forum van verschillende mensen gelezen dat ie behoorlijk heftig kan vergisten in het begin. Veel schuim, blow offs, dat werk. Viel bij mij uiteindelijk wel mee.
Is mij prima bevallen, zou hem zo weer gebruiken alleen is het niet je typische quadrupel gist denk ik. Meer geschikt voor Britse stijlen. Maar hee, waarom niet? Brouw hem en kijk wat het wordt.
(Zou er wel wat aromahop in gebruiken trouwens ;))

Zozo,
de M07 heb ik ook enkele keren gebruikt, beviel me wel. Van het hevige schuimen heb ik niet zoveel last gehad, misschien omdat ik bij eerder lage temperatuur vergist (rond de 16)

Offline beermenke

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #3 Gepost op: 01-12-2017 21:24 u »
Gist komt langzaam op gang
Woensdag gebrouwen en zakje m42 op wort gestrooid. Nu pas lekker op 20 graden aan t gisten. Ik vergist gecontroleerd maar maak bijna altijd een starter. Ook met korrelgist. Met starter verloopt het toch ietsje vlotter en neig toch weer naar het maken van starter. Is de m42 een langzame starter?

Tags: