Mangrove Jack's M42

Gestart door leo18, 02-02-2017 19:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leo18

Heeft er iemand ervaring met de gist Mangrove Jack's M42 New World Strong Ale? Ik wil er overmorgen een quadrupel mee gaan vergisten.

Jeukstaardt

Als ik het me goed herinner is dat de nieuwe naam/vervanger van de M07 van Mangrove Jack British Ale.
Heb die gebruikt voor een stout afgelopen oktober. Neutraal gistprofiel.
Heb hier op het forum van verschillende mensen gelezen dat ie behoorlijk heftig kan vergisten in het begin. Veel schuim, blow offs, dat werk. Viel bij mij uiteindelijk wel mee.
Is mij prima bevallen, zou hem zo weer gebruiken alleen is het niet je typische quadrupel gist denk ik. Meer geschikt voor Britse stijlen. Maar hee, waarom niet? Brouw hem en kijk wat het wordt.
(Zou er wel wat aromahop in gebruiken trouwens ;))

leo18

Citaat van: Jeukstaardt op 03-02-2017  00:45 uAls ik het me goed herinner is dat de nieuwe naam/vervanger van de M07 van Mangrove Jack British Ale.
Heb die gebruikt voor een stout afgelopen oktober. Neutraal gistprofiel.
Heb hier op het forum van verschillende mensen gelezen dat ie behoorlijk heftig kan vergisten in het begin. Veel schuim, blow offs, dat werk. Viel bij mij uiteindelijk wel mee.
Is mij prima bevallen, zou hem zo weer gebruiken alleen is het niet je typische quadrupel gist denk ik. Meer geschikt voor Britse stijlen. Maar hee, waarom niet? Brouw hem en kijk wat het wordt.
(Zou er wel wat aromahop in gebruiken trouwens ;))

Zozo,
de M07 heb ik ook enkele keren gebruikt, beviel me wel. Van het hevige schuimen heb ik niet zoveel last gehad, misschien omdat ik bij eerder lage temperatuur vergist (rond de 16°)

beermenke

Gist komt langzaam op gang
Woensdag gebrouwen en zakje m42 op wort gestrooid. Nu pas lekker op 20 graden aan t gisten. Ik vergist gecontroleerd maar maak bijna altijd een starter. Ook met korrelgist. Met starter verloopt het toch ietsje vlotter en neig toch weer naar het maken van starter. Is de m42 een langzame starter?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.