Grainfather CCT op komst

Gestart door KooTjoo, 02-02-2017 14:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KooTjoo

Ik ben ergens deze CCT tegengekomen die Grainfather gaat leveren. Zier er wel interessant uit. Ben benieuwd wat deze gaat kosten. Heb inmiddels wel gehoord dat de CCT leverbaar wordt vanaf mei.


Lincolnm3

Grainfather is goed bezig leuk hoor

bierinjisp

ziet er goed uit met zowel de mogelijkheid om te koelen en te verwarmen.

JanEric

Mooi spul. Ben benieuwd naar de prijs incl cooling unit

Biertje1985


RoyB

Deze foto is al in omloop sinds 2014. Ik weet niet of de huidige geruchten gebaseerd zijn op feiten.

KooTjoo

Citaat van: RoyB op 02-02-2017  23:19 uDeze foto is al in omloop sinds 2014. Ik weet niet of de huidige geruchten gebaseerd zijn op feiten.
Ja hoor het zijn feiten, ik heb hierover contact gehad met Grainfather/Imake

RoyB

Citaat van: KooTjoo op 03-02-2017  08:18 uJa hoor het zijn feiten, ik heb hierover contact gehad met Grainfather/Imake

Ah dat is mooi nieuws! Ik zit er ook om verlegen en ben al geld opzij aan het zetten. Kun je meer losmaken over een verwachtte richt verkoopprijs?

KooTjoo

Citaat van: RoyB op 03-02-2017  10:11 uAh dat is mooi nieuws! Ik zit er ook om verlegen en ben al geld opzij aan het zetten. Kun je meer losmaken over een verwachtte richt verkoopprijs?
Nee, helaas dat heb ik al geprobeerd maar daar laten ze niets over los.

ExPeteriment

Mooi, dan wacht ik nog even met CCT aanschaf. Kan ik nog lekker wat voorbereidende proeven doen.

nico.derks


nico.derks

Sorry, dat was de brouw gedeelte

Geert_d

Ben wel benieuwd! Jammer als dat rond de 800 gaat kosten... weegt niet op tegen gewoon een koelkast ombouwen.

Vooral naar de prijs :)

Munckerik

Grainfather Conical Fermenter - Basis - € 530,00
Dubbele Kraan - € 100,00
Temperatuurregelaar - € 65,00
Glycol Chiller - € 1.000,00
Standaard kit (Fermenter, Dubbele Kraan, Temperatuurregelaar) - € 670,00
Complete kit (Standaard kit + Glycol Chiller) - € 1.635,00

Deze prijzen worden nu gecommuniceerd door een zuiderbuur waar je kunt pre-orderen

verriet


RoyB

Jammer dat de temperatuurregeling weer zo onmogelijk duur is he.
Wat moet je met een glycolkoeler van 1000 euro als je een goedkope CCT zoekt.

Een peltier koeler zou rond de 3 tot 5 tientjes kunnen kosten of zo. En de extra stroom die dat kost in de warmere maandjes is nog wel te overzien volgens mij.

IvoDelver

De prijzen voor de hele set zijn al gedaald met 200 euro, nog steeds een flinke hoeveelheid maar het gaat in ieder geval de goede kant op :d

Geert_d

Ik vind het niet echt passen bij het rest van het aanbod van Grainfather. Het brouwsysteem is best betaalbaar. Zo'n dure oplossing voor de CCT vind ik er niet bij passen.

Eskil

De standaard CCT is nu €615,- dat geeft niet heel veel marge op de concurrentie, de basic cct al helemaal niet.
De glycol chiller is net zo duur als de concurrentie en i.m.h.o. veeeeeeeeeeel te duur! Voor een derde van de prijs koop je een tweedehands koeling of met een minimum aan inspanning bouw je er zelf één.


verriet

Prijs valt toch wel mee? Het is net zo duur als dat je zoiets van SS Brewtech koopt: chiller $999, fermenter $499, heating $119. En dan heb je koeling met een spiraal in je vat ipv in dubbele wand. Volgens mij komt er dan ook dan btw bovenop. Grainfather biedt dit compleet voor iets van 1400 aan (herziene prijzen). Is veel geld, maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat het nog duurder zou zijn.

Munckerik

€ 1359,-- Bij Stookwinkel punt nl

Eskil

Citaat van: verriet op 31-05-2017  16:46 uPrijs valt toch wel mee? Het is net zo duur als dat je zoiets van SS Brewtech koopt: chiller $999, fermenter $499, heating $119. En dan heb je koeling met een spiraal in je vat ipv in dubbele wand. Volgens mij komt er dan ook dan btw bovenop. Grainfather biedt dit compleet voor iets van 1400 aan (herziene prijzen). Is veel geld, maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat het nog duurder zou zijn.

De CCT valt wel mee, ik vind met name de glycol chiller en dus ook die van SS Brewtech veeeeeeeel te duur. De CCT is ook alleen interessant als je meteen de standaard neemt. Eerst de basic kopen en later aanvullen met de  optionele dubbele klep en de temp.control is duurkoop. Dan heb je dus een temp.controller en wil je ook gaan koelen. Doen ze goed !

RoyB

Mja, ook de CCT is in de prijsrange van een A-klasse fermenter, en dan zitten er nog geen vlinderkleppen op, waar ik dan toch echt wel de voorkeur voor zou hebben.
Het is bijna dezelfde prijs als een SS Brewtech brewmaster edition.

Ik ga in de toekomst wellicht een CCT aanschaffen bij brewbuilder.co.uk, voor 273 GBP, die kan met vlinderkleppen geleverd worden voor 10 GBP meerprijs, en verzendkosten voor 15 GBP

https://www.brewbuilder.co.uk/7gal-std-conical-fermenter.html

MDD

Citaat van: verriet op 31-05-2017  16:46 uPrijs valt toch wel mee? Het is net zo duur als dat je zoiets van SS Brewtech koopt: chiller $999, fermenter $499, heating $119. En dan heb je koeling met een spiraal in je vat ipv in dubbele wand. Volgens mij komt er dan ook dan btw bovenop. Grainfather biedt dit compleet voor iets van 1400 aan (herziene prijzen). Is veel geld, maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat het nog duurder zou zijn.

Welke set zou beter zijn? Persoonlijk denk ik die van Grainfather door de dubbele wand.

RoyB

Citaat van: MDD op 02-06-2017  00:39 uWelke set zou beter zijn? Persoonlijk denk ik die van Grainfather door de dubbele wand.

Hangt er vanaf waarmee je vergelijkt, de brewmaster edition of niet.

De brewmaster edition heeft ongeveer alles wat de Grainfather CCT ook heeft, met als extra de vlinderkleppen en als uitzondering het warmte element. Isolatie is hier gedaan met een isolatiemantel.

De prijsverschillen, 565 voor de Grainfather vs. 695 euro voor de brewmaster edition.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.