Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vergisten/overhevelen ivm recept Adrie Otte met moutextract  (gelezen 2090 keer)

Offline BrauwerPower

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ik ben bezig met het beginnersrecept in het boek van Adrie Otte met moutextract. ik heb een vraag over het vergisten en het eventueel overhevelen.

Ik heb de 10 liter wort in een 30 L kunststof vergistingsvat gedaan met waterslot. het heeft goed geborreld/vergist (hoop ik dan maar) en het wordt minder en volgens de handleiding moet ik het nu overhevelen naar een mandfles. Ik heb echter geen mandfles, maar ik heb wel nog een ander 30 L vergistingsvat. mijn vraag is:

Moet het sowieso overgeheveld worden of kan ik het laten zitten in het 1e vat?
Of moet het sowieso over naar een anders reservoir (of het het nu een mandfles is of iets anders)?
Of is een 30L vat te groot tov een mandfles?
Indien het echt in een mandfles moet: wat moet de inhoud zijn (ten opzichte van je hoeveel liters vergiste wort)?

Ik hoop dat jullie raad hebben,

mvg,

Martijn

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Walter1991

• Vol lid
  • Land: nl
  • Weet wat je drinkt
Re: Vergisten/overhevelen ivm recept Adrie Otte met moutextract
« Reactie #1 Gepost op: 07-02-2017 10:47 u »
Ik ben bezig met het beginnersrecept in het boek van Adrie Otte met moutextract. ik heb een vraag over het vergisten en het eventueel overhevelen.