Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Als dit geinstallerd is, moet de bracnhe van hydrometer er bij geïnstalleerd worden met: "git clone -b hydrometer https://github.com/Manuel83/craftbeerpi.git" (zie iSpindel readme.md). Zonder deze branche werkt de iSpindel niet in combinatie met CraftbeerPi.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Hoe heb jij dit gedaan ? als ik probeer de branche te installeren dan krijg ik de onderstaande foutmelding grtWim
Ik denk dat je even een nieuwe directory moet aanmaken, daarin cd'en en dan het clone commando uitvoeren... (of de bestaande craftbeerpi directory verwijderen/hernoemen naar .bak oid)
Ik was onder de indruk dat je alleen de aanvulling installeerde met de -b opdrachtOp de manier die jij nu voorstelt zal dus de originele installatie niet meer werken.Maar eens proberen om op een ander sd kaartje, het 1 en ander te installeren.
Met -b clone je de gehele branch van craftbeerpi met de aanvulling
Ik ben op zoek naar het extensie board (http://web.craftbeerpi.com/hardware) van craftbeerpi omdat daar 12 V uitgangen op zitten. Ik vind deze nergens, wie zo mij op weg kunnen helpen?
Ik heb het opgelost met een relais board die met 5 Volt wordt geschakeld. Ik gebruik een brackout kabel die naar een breadboard loopt en van daaruit lopen kabeltjes naar het relaisboard. Het relais board wordt gevoed met een 5 Volt voeding. Je kan dan een pompje schakelen, koelings- of verwarmingselementen, etc. Er zijn ook 12 Volt relais boards in de handel. Die moet je dan apart voeden met 12 Volt. Dat is wat je op de craftbeerpi site ziet.Maar 5 Volt werkt ook prima. Ik had nog zo'n board liggen met 8 relais. De voeding van de Pi kan het makkelijk aan, omdat het schakelen van de relais relatief weinig stroom trekt.
Iemand ervaring met het verlengen van de kabel van een ds18b20 sensor?Blijft deze goed aangeven al je de kabel een meter verlengd? Of gaat hij afwijken? Mvg J
Dit is echt geen probleem. Gebruik hier utp kabel voor, ik heb hem met 2 meter verlengd en desnoods even calibreren met ijs water. Ik heb er ook 1 zelf met een losse sensor gemaakt en ook dit werkt prima. SuccesGrtWillem
Voor de kalibratie van een DS18B20 speelt de kabellengte geen enkele rol. Je kunt die niet eens kalibreren. Mocht je niet willen verlengen, ze zijn tegenwoordig met verschillende lange kabels tot 10 meter te bestellen.
Kalibreren kan wel via de software. Mijn ervaring is dat goedkope namaak van Ali maar ook originele componenten onderling nog wel eens een graadje of erger verschillen. Elke sensor heeft een uniek ID zodat de kalibratie waarden makkelijk bewaard kunnen worden. Er is ook een site gewijd aan kalibratie van de ds18b20: https://edwardmallon.wordpress.com/2016/03/05/ds18b20-calibration-we-finally-nailed-it/
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ben van plan 3.5mm audio stekkers, kabels en splitters te gebruiken voor de DS17B20s.
Ik weet het niet zeker: maar deze kunnen sluiting veroorzaken doordat je met de gehele stift van de stekker langs de contactjes loopt in de contra stekker... bij een links rechts massa configuratiie (stereo muziek) niet zo'n probleem, maar bij spanning, massa en data mogelijk wel...Ik zou een andere oplossing kiezen om je raspberry niet te beschadigen. (Of je sensor)Mvg J
XLR heeft nog een groot voordeel, waar ik toch elke keer als ik met andere stekkers werk (ook voor power/andere zaken) weer tegen aan loop: ze zijn vergrendeld, dus schieten niet 1,2,3 los zelf gebruik ik veel GX16 aansluitingen, verkrijgbaar met meerdere poolconfiguraties, en daarmee ook bruikbaar voor pompjes (12V pompjes, geen 230V) e.d.http://www.ebay.com/itm/10PCS-GX16-3Pin-Metal-Aviation-Plug-Connector-M16-Panel-Mount-Plug-and-Socket-/181897799862?hash=item2a59f428b6:g:13gAAOSw2xRYYUCdkosten zijn ook nog te overzien Robbert