Tcontrol V065 is gereed! Versie met elektronische hydrometer interface. iSpindel

Gestart door Henielma, 28-01-2017 19:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henielma

Er is weer een nieuwe versie van Tcontrol. Dit is versie V065 geworden. Na een paar maanden gewerkt te hebben om een goede interface en werking met een elektronische hydrometer voor elkaar te krijgen is dit naar mijn idee goed gelukt. De ondersteunde elektronische hydrometer is iSpindel. Een Duits ontwerp van een zelfbouw hydrometer uit een paar printjes, drijver, accu en dergelijke. Zoek op iSpindel op dit forum en je vind hier meer informatie over.

Het Tcontrol scherm is wat groter gemaakt zodat er meer ruimte is voor de grafieken en zodat de interface met de iSpindel er goed op past.



Hieronder de verschillen met V061 even op een rij.

1. iSpindel functionaliteit toegevoegd.

2. De start vergisting email komt pas na 1 liter koolzuur en niet meer na 0,2 liter

3. De y-as staat niet meer default op AutoScale maar start met het bereik 0 .. 25. Dit bereik kunnen gebruikers eenvoudig anders instellen.

4. De gemelde fouten van V061 zijn opgelost.

5. De handleiding is weer helemaal bijgewerkt en daarbij is ook een hoofdstuk over de werking en configuratie van de iSpindel toegevoegd.


Tcontrol V065 en de handleiding hiervoor  is te downloaden vanaf mijn site. (kijk onderaan de pagina)
https://sites.google.com/site/henielma/tcontrol

Veel plezier met het gebruik van deze nieuwe versie. Ik ben benieuwd naar de iSpindel ervaringen van andere Tcontrol gebruikers. Mijn beeld is dat deze goed werkt in combinatie met Tcontrol.

William

Hulde Herman voor dit werk  :groots:. Ik ga me er binnenkort eens in verdiepen.

Pim

Top Herman.  :groots:
Ik ga hem downloaden en gebruiken. Weliswaar geen iSpindel maar je weet niet wat de toekomst brengt.

Eric v B


Pim

Heb nu V065 voor het eerst in gebruik.

Vraagje:  Het lijkt alsof de keuzes voor welke lijnen wel of niet geplot moeten worden niet worden bewaard in de INI file. Het is aannemelijk dat gebruikers meestal dezelfde voorkeur hebben dus het zou mooi zijn als dat wordt bewaard.

ps. Dit geldt natuurlijk ook voor de keuze voor bv "autoscale" van de assen.

Henielma

Die keuzes worden inderdaad niet opgeslagen. Het idee om die op te slaan is goed. Ga ik op de lijst zetten voor het najaar.

Pim

Citaat van: Henielma op 26-02-2017  23:18 uDie keuzes worden inderdaad niet opgeslagen. Het idee om die op te slaan is goed. Ga ik op de lijst zetten voor het najaar.

 :groots:    :biersmile:

Tjardo

Ik heb de iSpindel (firmware versie 5.1.0) deze week binnen gekregen en probeer 'm aan de praat te krijgen in Tcontrol. Zoals in de Tcontrol handleiding beschreven heb ik de iSpindel geconfigureerd maar Tcontrol ziet de iSpindel niet.

Mogelijk komt dit doordat ik Tcontrol draai op windows10 via parallels op een macbookpro? Ik heb poort 4986 open gezet in mijn router. MacOS zegt dat mijn ip adres 192.168.178.15 is terwijl ipconfig in windows10 zegt dat mijn ip adres 10.211.55.1 is. Ik heb beide geprobeerd op de iSpindel maar er komt helaas niks door naar Tcontrol, echt frustrerend...

Henielma

Je hebt de iSpindel wel al contact laten maken met je Wifi netwerk in huis? En ik neem aan dat je Macbook ook verbonden is met het wifinetwerk.

Misschien moet je in de Macbook dat poortnummer ook nog open zetten in de firewall van je Macbook of anders Windows 10

Tjardo

Citaat van: Henielma op 22-04-2017  18:38 uJe hebt de iSpindel wel al contact laten maken met je Wifi netwerk in huis? En ik neem aan dat je Macbook ook verbonden is met het wifinetwerk.

Misschien moet je in de Macbook dat poortnummer ook nog open zetten in de firewall van je Macbook of anders Windows 10

Zoiets zal het inderdaad zijn, ik heb net Tcontrol geïnstalleerd op een oude windows laptop, daarop ziet Tcontrol de iSpindel wel, voorlopig ga ik daar maar mee werken. Hulde voor je mooie programma Henielma!

Henielma

Om de vergisting te controleren is een oude PC ook goed genoeg lijkt me. Fijn dat het nu bij jou werkt en dank voor je compliment.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.