En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chilobrachys

Citaat van: NaahedetleJ op 30-01-2019  22:53 uGebruik jij een takel Matthijs? Of alleen de nokken... jij hebt de easybrew toch?

Ik gebruik alleen de nokken bij de easybrew, ik zit wel te kijken of ik ergens op een veilige manier een takel kan bevestigen.

piotr

Ik ga komend weekend voor het eerst brouwen met Klarstein. Mijn eerste brouwsel wordt een Weizen. Voor het koelen heb ik een platenkoeler gekocht.

Vraag: laat ik het wort mbv zwartkracht via het kraantje door platenkoeler lopen of gebruik ik de pomp hier voor?
Vraag 2: laat ik het gekoelde wort nog een keer door een filter (kaasdoek) gaan?

Thnx !

Jacques

Citaat van: piotr op 01-05-2019  13:36 uIk ga komend weekend voor het eerst brouwen met Klarstein. Mijn eerste brouwsel wordt een Weizen. Voor het koelen heb ik een platenkoeler gekocht.

Vraag: laat ik het wort mbv zwaartekracht via het kraantje door platenkoeler lopen of gebruik ik de pomp hiervoor?
Vraag 2: laat ik het gekoelde wort nog een keer door een filter (kaasdoek) gaan?

Thnx !

Deze vragen hebben geen betrekking op de brouwautomaat als zodanig maar op het gebruik van een platenkoeler en kaasdoek...

Je kunt beter een nieuw topic te starten. Of nog beter om de zoekfunctie te gebruiken.
Dan vindt bijvoorbeeld het topic Platenkoeler schoonmaken

Voor je tweede vraag verwijs ik onder andere naar het topic Eerste Brouwsel. (Sterke Blonde) en het topic
Eerste keer brouwen met wat klungelmomenten...


Harro Melenboer

Ter info.

Tot nu toe (1 juni 2017 aangeschaft) met plezier van deze ketel gebruik gemaakt, tot vorige week...
De power schakelaar is kapot gegaan en contact opgenomen met Electronic Star.
Dit was het antwoord:
From: info@electronic-star.com <info@electronic-star.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2019 10:48 AM
To: Harro Melenboer
Subject: Re: Fwd: Mundschenk ketel - Mail ID: [2516369002]

Dear Harro

Thank you for your e-mail.

Unfortunately we cannot return it for a repair due to the expired warranty. Neither we sell spare parts.

Apologies for the inconvenience.

Kind regards,

CHAL-TEC GmbH, Wallstr. 16, D-10179 Berlin
Commercial Register No: HRB 98898 District Court: Amtsgericht Berlin Charlottenburg,
VAT.: DE 814529349, WEEE-No. DE 46906833
Director: Peter Chaljawski


De schakelaar is een zogenaamde LECI  RS606A-2020011CBB, welk ik nog niet gevonden heb in NL.
Op alibaba wel gevonden, maar daar word ik aan het lijntje gehouden/nog geen succes met aankopen. Het apparaat zelf kost een paar cent, de verzendkosten zijn rond de 27 US dollar volgens de leverancier...

Dus ik ben nog zoekende, maar hopende zo de forumleden hiervan op de hoogte te brengen.

brouwerwaldonk

Een schakelaar die maar 2 jaar mee gaat is heel droevig, en getuigt van slechte kwaliteit van het apparaat.
Ik heb een zelfbouw maischketel met 3 aan/uit schakelaars, die gaan al meer dan 15 jaar mee.

BLUB

Citaat van: Harro Melenboer op 20-07-2019 &nbsp;10:12 uTer info.

Tot nu toe (1 juni 2017 aangeschaft) met plezier van deze ketel gebruik gemaakt, tot vorige week...
De power schakelaar is kapot gegaan en contact opgenomen met Electronic Star.
Dit was het antwoord:
From: info@electronic-star.com <info@electronic-star.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2019 10:48 AM
To: Harro Melenboer
Subject: Re: Fwd: Mundschenk ketel - Mail ID: [2516369002]

Dear Harro

Thank you for your e-mail.

Unfortunately we cannot return it for a repair due to the expired warranty. Neither we sell spare parts.

Apologies for the inconvenience.

Kind regards,

CHAL-TEC GmbH, Wallstr. 16, D-10179 Berlin
Commercial Register No: HRB 98898 District Court: Amtsgericht Berlin Charlottenburg,
VAT.: DE 814529349, WEEE-No. DE 46906833
Director: Peter Chaljawski


De schakelaar is een zogenaamde LECI  RS606A-2020011CBB, welk ik nog niet gevonden heb in NL.
Op alibaba wel gevonden, maar daar word ik aan het lijntje gehouden/nog geen succes met aankopen. Het apparaat zelf kost een paar cent, de verzendkosten zijn rond de 27 US dollar volgens de leverancier...

Dus ik ben nog zoekende, maar hopende zo de forumleden hiervan op de hoogte te brengen.



Heb er nog wel 1 voor je liggen hoor, ook van Alie, kost inderdaad niks en binnen 2 weken in huis.

Wil hem wel naar je opsturen, doe maar een PB.

 :degroeten:


BLUB

middelaersch

Citaat van: Harro Melenboer op 20-07-2019 &nbsp;10:12 uFrom: info@electronic-star.com <info@electronic-star.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2019 10:48 AM
To: Harro Melenboer
Subject: Re: Fwd: Mundschenk ketel - Mail ID: [2516369002]

Dear Harro

Thank you for your e-mail.

Unfortunately we cannot return it for a repair due to the expired warranty. Neither we sell spare parts.

Apologies for the inconvenience.

Kind regards,

CHAL-TEC GmbH, Wallstr. 16, D-10179 Berlin
Commercial Register No: HRB 98898 District Court: Amtsgericht Berlin Charlottenburg,
VAT.: DE 814529349, WEEE-No. DE 46906833
Director: Peter Chaljawski

Dit is Engels voor 'zoek het maar uit'.

Service 0,0 dus. Bedankt dat je dit gepost hebt, nu weet ik in ieder geval dat ik met die toko beter geen zaken kan doen.
Als je zulke produkten op de markt brengt dan moet je ook een redelijk aantal jaren waarborgen dat er reserve onderdelen verkrijgbaar zijn.

middelaersch

Citaat van: brouwerwaldonk op 20-07-2019 &nbsp;11:18 uEen schakelaar die maar 2 jaar mee gaat is heel droevig, en getuigt van slechte kwaliteit van het apparaat.

Helemaal mee eens. En dat de leverancier vervolgens geen reparatie onderdeel kan leveren is al helemaal beroerd.  :huilen: :huilen:

Scorpionrose

Citaat van: middelaersch op 21-07-2019 &nbsp;16:40 uHelemaal mee eens. En dat de leverancier vervolgens geen reparatie onderdeel kan leveren is al helemaal beroerd.  :huilen: :huilen:
Er zijn maar een paar merken die onderdelen los verkopen.
Van alle chinese ketels zijn geen onderdelen te vinden. Deze worden onder garantie gerepareerd met onderdelen die de leverancier heeft van defecte ketels die ze terug hebben gekregen. Dus garantie voorbij dan moet je geluk hebben dat de leverancier je evt helpt met onderdelen.
Voor de ketels waar wel onderdelen voor te krijgen zijn moet je iets meer in de buidel tasten.
Maar ja wij Nederlanders willen voor een dubbeltje op de eerste rij en dan blijkt maar weer goedkoop is duurkoop.

Pimmels

Voor de klussers:
Deze schakelaars zijn te vinden als 'Double Rocker switch' op AliExpress voor ongeveer € 1,30 incl verzending.

BLUB

Citaat van: Pimmels op 21-07-2019 &nbsp;19:40 uVoor de klussers:
Deze schakelaars zijn te vinden als 'Double Rocker switch' op AliExpress voor ongeveer € 1,30 incl verzending.

Heb er laatst enkele laten komen via Alie, 89 cent incl. verzending  ;) :brouwen:

Harro Melenboer

Citaat van: middelaersch op 21-07-2019 &nbsp;16:40 uHelemaal mee eens. En dat de leverancier vervolgens geen reparatie onderdeel kan leveren is al helemaal beroerd.  :huilen: :huilen:

Ik had eigenlijk verwacht dat ze iets van reserveonderdelen op voorraad zouden hebben die ik aan kon schaffen.
Zelfs voorgesteld om de ketel, tegen betaling, ter reparatie op te sturen.
Zou voor hun ook inkomsten zijn.
Was teleurgesteld met hun antwoord.
De service 2 jaar geleden was wel goed, als ik forumleden mag geloven die toen een defecte serie opgestuurd kregen en kosteloos (??) vervangen werden of geld terugkregen. Zie eerste berichten in dit topic.

En graag gedaan mbt het posten, blij dat ik iets terug kan doen.

Citaat van: Pimmels op 21-07-2019 &nbsp;19:40 uVoor de klussers:
Deze schakelaars zijn te vinden als 'Double Rocker switch' op AliExpress voor ongeveer € 1,30 incl verzending.

Tnx voor de tip

Was begonnen eerst te kijken op Conrad en Allekabels, maar niet kunnen vinden.
Daarna via Alibaba gekeken, niet via Aliexpress. (leek mij hetzelfde?!?)
In contact gekomen met een leverancier, maar ipv direct online kopen ging het middels berichten uitwisselen met een snelheid van 1 bericht per dag ivm tijdzone. schoot niet op...
Zie dat je op aliexpress wel direct online kan kopen en per stuk.
Op alibaba diende ik eerst in contact te treden met een leverancier. Bij het gros van de items staat ook een minimale afname van bijvoorbeeld 1000 stuks. Beetje overkill ^^


Citaat van: BLUB op 21-07-2019 &nbsp;21:33 uHeb er laatst enkele laten komen via Alie, 89 cent incl. verzending  ;) :brouwen:
Echt wel heel toevallig... :)
Had je een PB gestuurd. Dank nogmaals voor je aanbod en het helpen.

BLUB

Citaat van: Harro Melenboer op 22-07-2019 &nbsp;12:12 uEcht wel heel toevallig... :)
Had je een PB gestuurd. Dank nogmaals voor je aanbod en het helpen.

Als het goed is valt hij morgen door je brievenbus  :brouwen:

 :degroeten:

BLUB

Hay

Citaat van: BLUB op 22-07-2019 &nbsp;13:38 uAls het goed is valt hij morgen door je brievenbus  :brouwen:

 :degroeten:

BLUB

Kijk daar heb je wat aan, zo help je medeforumleden.
Reacties als service 0.0 en met die toko geen zaken doen daar word ik zo moe van.
Ze zijn anders alle afspraken en garanties na gekomen . En ook nog is supersnel.
Blub heb je misschien een foto van die schakelaar? Dan weet ik waar we het over hebben mocht het bij mij ook mis gaan.
Neem aan dat jij 'm ook al vervangen hebt?

BLUB

Citaat van: Hay op 22-07-2019 &nbsp;17:47 uKijk daar heb je wat aan, zo help je medeforumleden.
Reacties als service 0.0 en met die toko geen zaken doen daar word ik zo moe van.
Ze zijn anders alle afspraken en garanties na gekomen . En ook nog is supersnel.
Blub heb je misschien een foto van die schakelaar? Dan weet ik waar we het over hebben mocht het bij mij ook mis gaan.
Neem aan dat jij 'm ook al vervangen hebt?

Yep, was een fluitje van 89 cent  ;)

Zal morgen wel een foto posten.
En inderdaad, zeuren helpt niet. :neenee:

 :degroeten:

BLUB

Harro Melenboer

Het is een LECI  RS606A-2020011CBB volgens Google


Harro Melenboer

Schakelaar is ontvangen en geinstalleerd.

Kreeg wel een E1 error te zien, wat inhoudt dat de temperatuur sensor niet communiceert.
Bleek uiteindelijk de connector op de printplaat te zijn die losgeschoten was.

Ben nu de ketel aan het testen en het lijkt allemaal weer te werken :)

@BLUB: heb het geld naar je overgemaakt.

Cheers

Heuvinger brouwerij

Citaat van: middelaersch op 21-07-2019 &nbsp;16:34 uDit is Engels voor 'zoek het maar uit'.

Service 0,0 dus. Bedankt dat je dit gepost hebt, nu weet ik in ieder geval dat ik met die toko beter geen zaken kan doen.
Als je zulke produkten op de markt brengt dan moet je ook een redelijk aantal jaren waarborgen dat er reserve onderdelen verkrijgbaar zijn.
ik dacht dat er binnen de EU daarvoor regels waren?
 Bij automobielen iets van 10 jaar.
Dat die Chinezen vanuit Deutschland iets de markt opdrukken, houdt gewoon in dat ze gehouden zijn aan regels van de EU.
Het zou wezen als ik met mijn 4 jaar oude Citroën C4 Cactus in 2020 bij de apk kom en de consessoinare zegt van uw voiture is afgekeurd, daar die ruitenwisschakelaar niet meer leverbaar is.

Hay

Citaat van: Harro Melenboer op 23-07-2019 &nbsp;18:00 uSchakelaar is ontvangen en geinstalleerd.

Kreeg wel een E1 error te zien, wat inhoudt dat de temperatuur sensor niet communiceert.
Bleek uiteindelijk de connector op de printplaat te zijn die losgeschoten was.

Ben nu de ketel aan het testen en het lijkt allemaal weer te werken :)

@BLUB: heb het geld naar je overgemaakt.

Cheers

 :duimop: Goed zo en nou weer brouwen met dat ding.
Mag ik vragen hoeveel brouwsels jij er  nu op hebt zitten met deze ketel.
Ik heb er nu 31 keer mee gebrouwen.

Harro Melenboer

zie me maar eens tegen te houden.  ;)

Ik heb 30 brouwsels gemaakt sinds juni 2017.
Komend weekend de 31e... *yeey*

Hay

Ik vanaf januari 2017 31 dus. Ben echt super tevreden met deze ketel.
Maar als Blub en jij allebei al die schakelaar kapot hebben gehad ga ik er maar vast een bestellen.

middelaersch

Citaat van: Hay op 22-07-2019 &nbsp;17:47 uReacties als service 0.0 en met die toko geen zaken doen daar word ik zo moe van.

Ik vind dit een vreemde post. Hoezo word je daar moe van, heb je belang bij die club of zo?  :weetniet: :weetniet:

Als ik drie a vierhonderd euro uitgeef aan wat dan ook verwacht ik als het kapot gaat dat de leverancier reserveonderdelen kan leveren, ook na de garantie periode. Punt uit. Dit is dus gewoon een wegwerpproduct.

En zoals Hulzebosch hierboven ook al aangeeft, ik betwijfel of het juridisch zelfs wel kan op deze manier.
Maar het gaat bij deze apparaten nu ook weer niet om bedragen dat het loont om een en ander juridisch uit te laten zoeken.

tdp

Goedkoop kan ook in deze dus duurkoop zijn. Hier een site van de overheid waarop je kunt zien waarop je 'recht' hebt, en een van de consuwijzer.


Hay

Citaat van: middelaersch op 23-07-2019 &nbsp;21:01 uIk vind dit een vreemde post. Hoezo word je daar moe van, heb je belang bij die club of zo?  :weetniet: :weetniet:

Als ik drie a vierhonderd euro uitgeef aan wat dan ook verwacht ik als het kapot gaat dat de leverancier reserveonderdelen kan leveren, ook na de garantie periode. Punt uit. Dit is dus gewoon een wegwerpproduct.

En zoals Hulzebosch hierboven ook al aangeeft, ik betwijfel of het juridisch zelfs wel kan op deze manier.
Maar het gaat bij deze apparaten nu ook weer niet om bedragen dat het loont om een en ander juridisch uit te laten zoeken.

Ja ik ben directeur van dat bedrijf.
Wist je dat niet?
Mijn god ik word moe van dat gezeur weer een draadje naar de klote en ook nog door mensen die nog niet is eens zo'n ketel hebben.


Jacques

Citaat van: Hay op 23-07-2019 &nbsp;23:12 uJa ik ben directeur van dat bedrijf.
Wist je dat niet?
Mijn god ik word moe van dat gezeur weer een draadje naar de klote en ook nog door mensen die nog niet is eens zo'n ketel hebben.

Laat gaan.
Vandaag is een hitterecord gebroken. Het is beter je niet al te druk te maken.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.